16 September 2011

-pasar kedai payang-

awk.. tyme nie sy xthu nak bg kata2 apa so harap awk suka
laa dgn apa yang terkata pada keychain tuh

semua nya ada p'kataan "terengganu" so harap-2
bla awk tgok p'kataan nie awk akn ingat sy ea.
penyu dn p'sisiran pantai lambang t'ganu. so
semua tuh xdpt lari even dlm arca dn lukisan..
melancong-2 gak tp orng tersyg jgn dilupa kn uke. hohoo... smlam pempat gak aku pergi jelajah "pasar kedai payang". kalau kt terengganu, pasar nie mmg sngat famous. tp menurut cerita kemeriahan pasar tuh skrg dh xsme acm dulu laaa. urm.. myb ada betol nya apa yang diperkatakan tuh. harga skrg pun bkn acm harga dulu2. mak aik smlam tnya punta tnya seriua mahal acm bedil kot. ishh2..~! agak2 ada untung xdyowng para peniaga nie ea..? berpuluh-2 kedai smlam aku maen kuar masuk, bnyak la bnda yang berkenan tp aty xtergerak pun tuk beli semua tuh. last, tyme nak kuar tuh ada laa sebuah gerai yang khas menjual hasil seni t'ganu. cantik, lawa dn menarik kraf-2 yang dijual.. harga pun bole la tahan. so tyme tuh aku terfikir why not aku beli kn somthen tuh buah aty yang nun jouh di penang kn. so cari dn cari jumpa laa 5 item yang melekat di aty aku.. keychain nie na kata mahal ta da la mahal, na ckp murh pun ta da la murah mana tp tuk dya aku snggup jerk kot beli kunkk... kat sini apa2 kraf yang diingin kan bole laa memilih sendiri dan perkhidmatan menulis kata-2 disediakan dengan percuma.

Previous Post
Next Post

post written by:

0 Pengkritik: