25 Oktober 2011

- bibir tersenyum hati merintih -

Ya Allah..
saat nie aku rasa down sngat memikirkan semua benda dlm idup nie. aku benci suasana kat tempat keje tue. aku benci tgok muka si malaun tue. sumpah ! aty aku dah tak kuat utk semua nie lagi. time nie aku harap kan pakcik ada disisi utk berikan kata semangat kat aku. aku dah xkuat lagi dgn semua ni. apa yg mesti aku buat ? aku nak berhenti ! tap acm mana dgn kak long ? aku tak nak dia kecewa dgn tindakan aku nie. utk ary nie, dari pagi aku hanya mampu tersenyum namun dlm aty nie air mata aku dh banjir sebaldi. aku nak berhenti ! tapi aku xsanggup kecewa kan kak long. akak... owg dh xsnggup lagi nak ngadap muka si malaun tue kak. owg benci dia sngat ! owg xnk tgok muka dia ! pagi td waktu kita bkak kedai happy jerk kan berdua tapi bila malaun tue muncul ilang mood owg. owg xske r dia buat muka acm tue ! apew bajet comel sngat lah tue ? berlagak jerk lebih minah tue ! alahh kalau belajar stakt spm tue xpyh nak kerek sngat laa ! akk, owg nak berhenti, owg dh xnk lagi keje kat butik tue kak. tapi acm mane owg nak cakp  kat kak ja ? owg dh xlarat r kak mengadap muka minah kerek tue ari2. apew salah owg kat dia hah? owg xmintak pun kak ja lebih kan owg ! owg xmintak pun kak ja back up owg ! kalau dya nak sngat p'hatian kak ja tue, ambik laa owg sikit pun xheran laa !!! urm.. mulai esk owg dh start kena handle semua mesin tue. nnt lagi laa kusut kepala hotak nie kak. ikut kan aty nie kan, owg dah xnak sentuh bab2 jahitan tue, owg dh xnak ambek port pasal mesin tue semua. owg harap sngat tiada hari esk sebb owg xnak pergi keje. owg nak berhenti ! tapi acm mne nak cakap kat kak ja tue ? kak long, owg dah xsnggup lagi buat semua tue. owg kan, kalau bole jst nak layan couster kat depan dn kumpul sale banyak2. owg xnak dah jahit tudung tue semua. owg xnk ! aduhai acm mne owg nak bgthu semua nie kat kak ja ? urm.. mlm nie senang nya air mata aku jatuh kan, semua nya raga-raga tekanan kt tempat keje. aku benci air mata tapi dlm kedaan acm nie hnya air mata yang sudi temani aku. ! Ya Allah.. esk acm mana aku nak hadapinya ? dh lah esk kak long balik awal, so acm mane dgn aku nanti ? ati nie dh cukup penat utk bersabar, mulut nie dah cukup lama terdiam dan jgn sampai aku bercakap menggunakan tangan suda. kuatkan ati aku, tenangkan jiwa aku, sabarkan dadaku dan lapangkan fikiranku Ya Allah. sesungguhnya hanya padaMu tempat utk aku meminta dan mengadu. moga hari esk kebahagiaan menantiku walaupun aku tahu esk pasti kedaan akan bertambah rumit... :(

mlm nie aku kenyang dengan tangisan
Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

0 Pengkritik: