04 Disember 2011

Ya Allah....
ketenangan aty aku sekali lagi lantaran nama malaun tue termimpi-2 dalam lenaku. nape mesti nama dia yg akn aku ingati ? npew mesti nama dia yg akn aku sebut dan nama sampai nama dia yg aku termimpi-2 ? urm.. smlam tyme kalu-2 nak closing, ladyboss ada mintak jasa baek aku spaya pujuk si malaun tue supaya datang keje semula. lagyboss cakap skrunk dia dya xcukup staf, dan kebtulan si malaun tue dah lama keje so mesti dya tahu harga sebelok-beloknya tentang barang-2 at butik tue. Ya Allah sekali lagi bagai nak luruh tangkai atyku tatkala mendengar permintaan ladybos ! sumpah aku dah xkuat dgn semua nie. ketenangan aku kini xder lagi di butik tue. urm.. kini segala nyer dah berubah ! segala yg berlaku jst tinggal kenangan ! aku bukan lagi sorng yg betah di butik tue ! aku buan lagi sorng aku yang happy di butik tue dan aku bukan lagi sowng yg dapat tersenyum ria selama 12jam sepanjang aku berada di Berjaya Megamall ! arghhh ! semua nya dah berubah. ! dulu saat si malaun tue ada aku laaa owg yang baling merana ! aku benci sikap dya yg hipokrit ! saat tue aku dan kak long setia akn sama-2 harungi dan bertahan dengan semua kata-2 dan tindakan nista yang si malaun ciptakan utk kami. dgn kehadiran kak long di sisi,dapat laa aku meminjam sedikit kekuatan dia agar aku terus kuat tuk terus bekerja di situ. dan saat tue juga kehadiran kak ema dan kak ira tidak aku ambek port sbb dyowng rapat dgn si malaun tue. urm.. baru-2 nie bila malaun tue berhenti keje, aku lah makhluk Allah yg paling happy. saat tue aku merasaan hidup aku tenang sbb xperlu lagi nak pura-2 happy tersenyum di depan ladybos ! dn hubungan aku dgn ak ira dan kak ema ugk bertambah baik. Alhamdunillah hari-2 yang aku lalui sedikit happy dan meringankan bebanan di tangkai hatiku. namun paling aku xsangka terlampau teruk si malaun tue memperbodoh kan diri di depan kak ema dan kak ira. hahah ! Allah sentiasa ada dan menolong hambanya yang difitnah. saat aku dan kak long bertampah rapat dgn kak ira dan kak ema, barulah kami tahu kenapa suatu masa dahulu ketika si malaun tue ada, hubungan kami xdapat nak dierat kn, hah ! rupa-2 nye si malaun tue memburuk-2 kan aku dan kak long kat dyp dyowng ! omg ! dasar malaun laaa kau kwn ! aku xheran laaa stkat fitnah kau tue, sbb aku tahu semua tue langsung x memberi kesan kat aku jst aty nie jerk sakit dan xsangup nak tahan dgn perangai kau yang t'gedix dpn aku ! sumpah aku benci perangai kau ! tapi aku tetap still ada rasa syg kat kau even sedikit sbb kau pernah jadi kwn aku suatu masa dulu kn. urm... tapi tidak aku duga panasan yg aku harap hingga ke malam tetiber didatangi hujan tengah hari. arghhh ! entah mana silap nya percaturan hidup sehinggakan kini aku merasai hubungan aku dan kak long tidak lagi seerat dulu. kak long yg aku knl skrng xlagi acm dulu. urm, akk napew ea akk acm berubah sngat ? org ade buat slah kat akk k ? baru-2 nie ada sowng pekerja baru [azie]  masukkan dan org dapat rasakan cara layangan akk kat owng dan azie tue berbeza sngt ! owng terasa dgn tindak tanduk akk ! sumpah terasa gilerk-2 kowt ! skrung akk selalu paksa-2 org tuk buat keje kn ! akk acm susah sngt nak jwb bila org tnya somtheng dan kekdng langsung xhirau kn segala pertnyaan org ! npew ?? napew akk lyn org acm nie > serius skrg org dah xselesa nak keje bawah satu bumbung dgn akk ! huh ! akk, please laaa org penat sngt dgn semua permaenan idup nie. dulu dgn si malaun tue owg mkn aty sampai org terfikir nak berhenti jerk tapi akk merayu sngt kat org kan supaya bertahan ! dn yes ! demi akk, org kuatkn ugk semangat kak, tapi skrg org wase acm dah xdiperlukan lagi kat situ. urm.. akk dah ada adek baru kan so utk apew lagi org trus setia di situ kn ? akk, owng akn bertahan selagi mampu dan andai kata suatu ary nanti jiwa org dah tak kuat, jgn ditnya kenapa org sepi kn diri. org dh penat nak merintik kak ! org dah penat nak nangis ! akk pernah jnji kn utk bersama-2 dgn org saat org sedih mahupun happy, tapi saat nie org tgh bersedih mner akk ilng ? dan kesedihan org berpunca dari sikp akk ! urm... bile xder wn pndai plak akk uat baek dgn org kn, tapi bila ada kwn, org nie acm xwujud kt dpn akk ! semua benda akk suh org buat kn. xpew lah kak, org akn bersabar selagi mampu tapi maaf seandainyer lepas nie org xdpt lagi nak bergelak tawa dgn akk sbb aty org dah cukup sakit kak ! owg akn cba jouh kn diri dari akk seandai nyer itulah yg akk mahukn. dan org akn tgok sejouh mner akk nak bermaen yawang kt dpn org. jgn ditnyer seandainyer klau org xlagi tgur akk ! jgn ditnyer klau org xlagi take care akk ! dan jgn di tnyer klau org xlagi dpt bergelak tawa bersama akk ! semua nya sbb sikap akk. pistttt ! pisttt ! akk, kalau sikap akk jadi acm nie sbb abg karaoke apple tue, mmg langung xwajar lah kak. sbb akk tahu kn jiwa owg acm mner dn org dgn abg tue jst kwn ! xder nak lebih-2 menggedix santai ok. abg tue yg nk kwn dgn owg dan dia yg gedix2 nak bagi owg cadbury tue bkn nyer owg mintak pun. urm.. owg tahu akk minat abg tue kn, dn langsung xpernah terdetik dlm aty owg tuk rampas dia dari akk. setakat mamat tue owg xheran lahh kak, sbb jiwa owg jst tuk kaun sejenis. so owg harap akk xpyh nak b'perangai acm budak kecik sngat laaa ! kalu xpuas aty better ckp strght kat owg, jgn nak seksa owg acm nie. pape pun akk tetap akk owng ! 
aku benci kesedihan ! #

take note : xguna nak gado slau disbb kn sowng laki dan cinta ukeh ! xguna nak bertengkar disbb kn somtheng yg xpasti dan xguna nak bertelagah disbb kn memendam rasa. urm, kalau xpuas aty better terus terang, klau owg ada buat salah, terkasab bahasa t'lanjur bicara antara sengaja mahu pun tidak sorry laa ea sbb owg pun manusia biasa yang xterlepas dari kesalahan dlm idup. xder manusia yang sempurna di sisi manusia laen dan sesungguhnya manusia cukup sempurna di mata Allah !


Previous Post
Next Post

post written by:

0 Pengkritik: