16 Januari 2012

- t'keliru -

hai ! hai ! dn bye ! bye ! heheheeheee : )
tyme neh aku na luahkan rasa kekeliruan di hati.. hah terkeliru ? yup ! mmg keliru ! dn makin keliru !
urm.. sbnarnya kn, kalau ikut kan aty neh aku ta na balek kuantan, aku ta na lagi duk jauh dari family, aku ta na dan ta na ! bole ta ? aku na duk di sisi family 24jam. aku na tgok mak, ayah dan adek-2 selalu di depan mata aku, aku na tlg adek aku yg si kecik tuh uat keje skool mlm-2 smbil lyn mulut dya b'celoteh.. dan aku na dgr suara mak meleter smbil bagi nasihat kat aku memanjang. arghhh.. ! aty neh berat sngt na tinggalkan dyowng. aty neh wase sayu sngt na berjauhan dgn dyowng. selama hampir seminggu aku b'istirehat kat sini, aku temui kedamaian hati. aku jumpa akan ketenangan dan kebahagiaan di sisi keluarga yang aku sayangi. sesungguhnya nanti bile aku da balek kuantan, pasti aku akn rendu kan dyowng. berat nya hati ney nak melangkah utk berjauhan dyg dyowng. urm.. ptg smlam tgah aku syok tgok tv tetiber ayh aku tnye ble na balek kuantan sbb na booking tiket. alamakkk ! tyme tuh baru aku terfikir " a'ah ea aku neh tah ble na balek kuantan". so tanpa fikir panjang aku terus ckp kat ayah yg aku na balek lewat skit. heheee ponteng pun ponteng laaa jnji aku dpt spend tyme lebih lama dgn family. dan mlm tadi tgah duk syok aku layan citer merlin kat tv3, bole plak ayah aku b'kata-2 " akak tuh tiket ayah da letak ats meja stdy dlm bilik awak. nnt jgn lupa simpan kan hilang plak ". mak aikkk ! ble plak ayah aku kuar pergi beli tiket tuh ea ? pelik-2.. tapi apa pun aku harau kuatkan semangat dan cekalkan hati. sbb aku merantau ke kuantan demi tuntutan ilmu dan segulung  masa depan utkm'bela nasib family aku. urm... nampak nya tiket dah pun ada. hari selasa, date 17/01/12,  jam 9:30am, b'tempat di terminal bus MPKT, bus maju exspress. tapi aku neh ta terasa pun utk kemas barang-2. heheeee hingga saat neh aku masih bole t'golek-2 kat dlm umah padahal esok pagi dah nak gerak.. huh ! apapun berlaku aku mengharapkan keredhaan dariNya dan yang terbaek buat aku dan family. aku memohon pada yang Esa moga diselamatkan perjalanan aku dan lindungi aku, keluarga dan para saudara muslimin dan muslimat samaada yang masih hada mahupun yang telah tiada. sesungguhnya hanya padaNya tempat untuk aku meminta dan memohon. moga diperkenankan segala doa hambaMu Ya Allah. Amin.


Previous Post
Next Post

post written by:

0 Pengkritik: