18 Julai 2012

# SOUL EMPTY

- nasi dah jd bubur -

alkisah neh berlaku di sebuah negeri selatan tangah air.. mengisahkan sepasang kekasih yang saling menyayangi antara satu sama laen.. si bf seorang patner yang romentik tapi sedikit panas baran.. si gf plak seorang awex yg jenis memahami, penyabar dan matang dalam berfikir utk membuat sesuatu keputusan.. mereka couple sudah hampir 2tahun.. setiap hari dunia mereka disinari kasih sayang dan kebahagiaan.. tapi ada laa dlm couplekan, so mesti ada gax kadang kala salh faham.. dan setiap kali mereka gaduh mesti si gf yang mengalah even kesalahan tuh dari si gf.. suatu hari si gf mintax putus dari si bf.. "ddy, mmy na cakap sesuatu neh. mmy rasa myb cukup setakat neh relation kita", ujur si gf pada buah hatinya... "hah, apa yang mmy cakapkan neh ? napa tetiber ckp mcm neh ? mmy dah ta syg kat ddy lagi ker ?", si bf terkejut giler ngn tindakan awex dya.. "mmy sygkan ddy, tapi selama mana kita mampu bertahan syg ? sampai bila kita na mcm neh ? better kita bawak haluan sendiri lepas neh", ujur si gf sambil menahan sebak dihati. "hey senang kaw ckp kan ! kaw ingt sng-2 ke aku na lepaskan kaw hah ! jgn mimpi laa kaw na bralih arah sbb kaw hak aku. kaw milik aku", blas si bf ngn kasar sambil tangannya mencengkam lengan si gf.."ddy ples laa jgn buat mcm neh. mmy syg ddy sbb tuh mmy uat semua neh. mmy ta na ddy menyesal kemudian hari. klaw ddy beto2 syg kn mmy ples lepskn.. kita break tapi still boe jd kwn kan syg", si gf memujuk sambil berdoa semoga segalanya dipermudahkan.. "huh, hotak kaw leps break jadi kwn.. mmg takk laa kowt.. mmy tahu kan acm mne ddy sygkan mmy tapi knapa sanggup uat acm neh kat ddy. mmy da ada owg laen ea ? sapa ? lelaki k penk ? ples jgn tinggalkan ddy", ujur si bf sambil menatap mata bundar milik insan yang dya sayangi.. namun ternyata si gf tetap berkeras utk berpisah... "kalau beto kaw da ta syg aku pergi laaa.. blaa dari hidup aku.. aku benci tengok muka kaw.. aku menyesal sbb knl kaw dulu bodo.. kaw akn nyesal nnt sbb tinggalkan aku.. kaw ta kan jumpa owg laen yang bole sygkan kaw acm mne aku syg kat kaw..jgn kaw tunjuk lagi muka kt dpn aku.. jgn sampai aku pecahkan muka kaw sial !", si bf meluahkan segala amarahnya.. si gf hanya memekakkan telingan sambil menahan airmata... hari-2 mendatang si gf lalui dengan ditemani airmata.. setiap kali si gf rindu kat si bf, dya akn on9 fb dan bkak wall si bf.. 'awk napa awk snggup tinggalkan saia ? mna janji yang pernah awak tuturkan dulu'..... 'mmy, ddy rendu sangat-2 kat mmy ! ddy rendu kenangan kita.. knpa mmy sanggup seksa ddy mcm neh'... 'mmy balek laaa, ddy sdmam sbb rendukan mmy.. sapa na bagi ddy mam ubat..spa na btkan bubr utk ddy '.....'aku benci kau ! kau seksa hidup aku ! kau seksa jiwa aku ! '...... 'aku akn try lupakan kenangan kita. kaw dah mati utk aku skrg ! pergi mampus laa ngn cinta dn janji kaw tuh sial.. '.... airmata si gf menitis tatkala baca apa yang ada di wall si bf... ternyata si bf sudah mula membeci si gf...suatu hari si gf hantar mcg kat si bf 'salam awk, saia mntax maaf if tndakan saia sblum neh uat awk merana. saia mntax maaf, mntax ampun dan mintax halal segala makan minum selama kita bersama. maaf andai selama neh saia ada sakedkan aty awk, maaf atas segala kesalahan yang telah saia lakukan. dan saia mntak awk halalkan segala benda yang telah awak bagi kat saia.. saia sayang awk dan hanya awk yang bertahta dihati saia selamanya'...si bf baca dan terus reply 'kaw sapa ? kaw na apa lagi contct aku hah pempuan. aku benci kaw. aku ta kan maafkan semua kesakitan yang telah kau bagi kat aku. leps neh jgn contct aku lagi ! pergi jahanam laa kaw ! kau mampus lagi bagus. baru puas hati aku'... sentap... hati si gf  tersentuh ngn msg yang telah si bf hantar. sungguh dya ta menyangka si bf telah buang dya sejauh mungkin dari hidupnya.. segala kenangan mereka bersama terbayang di mata si gf...seminggu lepas kejadian tersebut seorang kawan si gf datang berjumpa si bf... kawan si gf telah menyerahkan sepucuk surat kepada si bf. si gf telah amanahkan kawan dya supaya serahakn surat tersebut kepada si bf sekiranya sesuatu berlaku pada dya..  'awak, terlebih dahulu saia susun 10 jari memohon kemaafan dari awak. saia harap awak dapat maafkan segala kesalahan saia. dikeheningan ini hanya airmata yang mampu mengalir seakan mengerti akan kesedihan aty saia.. saia rendu awak.. saia rendu gelak tawa awk.. saia rendu rengekan awak.. senyuman awak tidak pernah lengkang dari ingatan saia.. hilai tawa awak sentiasa terngiang di gegendang telinga saia.. awak, selama neh hanya awk yg saia syg.. hanya awk yg saia cinta.. dan hingga ke saat neh hanya awk yg terpahat dihati.. saia bawa cinta kita hingga pe akhir hayat saia. biarpun cinta kita cinta terlarang tapi saia bahagia ngn awak. saia tahu awk bencikan saia... saia tahu awak dah buang saia dari hidup awak... awak, saia na awk tahu, sebenci mna pun awk kat saia, saia tetap syg awk.. seteruk mna pun lynan awk pada saia saia tetp bertahan sbb saia syg awk.. saia sygkan cinta kita.. maaf sbb ta mampu pertahankannya lagi.. sai ta mampu awk.. saia tahu saia ta mampu bahagiakan awak.. saia bodo sbb tinggalkan insan yang menyayangi saia.. percaya laa apa yang saia lakukan neh bersebab.. awak, tika awk baca surat neh, saia dah pergi jauh dari hidup awak.. kata-2 yang pernah awak ucapkan dulu dah pun jadi kenyataan.. saia harap awk dpt doakan ketenangan dan kesejahteraasn saia disana.. halalkan mkn minum saia sepanjang kita bersama..maafkan salah dan silap saia.. saia mohon kemaafan dari awk sekihlas hati saia..'.... si bf menangis setelah habis baca surat tue..  dya termanggu seketika dgn apa yang telah berlaku.. "sabr laa jef, Allah lebih sayangkan iza.. kita sama-2 laa doa moga dya tenang kat sana. jef, aku nak mintak maaf bagi pihak iza. aku tahu kau mungkin benci dya. percaya laa jef, selama neh iza ta pernah curang ngn kaw. dya syg sangat kat kaw. dya mntak putus tue sbb dya tahu dya ta kan hidup lama.. dya ta na kaw derita lepas dya ta da nnt. kaw tahu ta bertapa seksa nya dya bila kau benci dya.. kau maki-2 dya kat wall kau. kau kutuk dya, kau hina dya.. jef kaw tahu ta iza baca semua benda yang kaw post tue.. hingga saat2 terakhir dya pun still lagi dya ingat kat kaw.. dya suruh aku sampaikan salam sayang dya utk kaw. dya ckp kau laa insan frst dan last yang dya sayang.. dya ckp dya bahagia ngn kau walaupun kdng kalau kaw tue berkasar.ngn dya..hurm....sebenarnya iza hidap kanser hati.... dya tahu harapan dya utk hidup terlalu tipis sbb da sampai tahap akhir.. risiko terlalu tinggi kalau dya opret so dya ambek kptsan utk biarkan je.. hari2 yg dya lalui aku tgok hnya dgn airmata.. dya pelok gambar kaw smbil nangis.. nama kaw ta pernah putus dari bibir dya.. tuh kat dlm kotak tuh ada barang-2 yakg kau pernah bagi kat dya dulu. dya cakap kalu kaw ta suka buang je.. mungkin dya da ta berharga di mata kaw tapi kau laa permata di hati dya..dah laaa, aku pergi dulu.. jef, aku harap kau tabah ea.. iza tana kau bazirkan air mata utk dya...dya ckp airmata kau bernnilai.. mahal sangat  ", ujur kwn si gf smbil sendu di hati... lantas berlalu meninggalkan si bf keseorangan... si bf menyesal ngn tindakan dan kata-2 yang pernah dya lontarkan. namun segalanya telah terlambat.. dya hanya mampu merintih dan merintih menyesali akan apa yang telah berlaku... saat itu si bf berjanji akan berubah.. 


nukilan :by : ORANGE VIVAZ


5 ulasan:

  1. wahhh, terbaik! pengalaman hampir same gn pe yg saye rasa .. :')

    p/s:jom join giveaway ni jugak. Serius sangat-sangat mudahh sekali! jom ramai-ramai memeriahkan giveaway ni. :D

    Giveaway : JomSinggah Blog Broblogger.net!
    Eryqazz vs Denaihati

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...