30 Ogos 2012

# SOUL EMPTY

- nilai sebuah persahabatan -

...apa erti kawan pada diri kita ? kata owg sayangi kawan melebihi sayang kita buat seorang kekasih..mungkin ada beto nya ungkapan tuh tapi bagi aku ta berapa na beto... kawan ea ? kawan kawan kat fb aku bersepah (*bukan tujuan na BERbangga) tapi dyowng kebanyakannya sekadar kawan kat friendlist... kwn ke tuh ? bila tegur langsung ta dilayan (*sedikit terasa hati disitu) bila aku remove..pndai plak dyowng sent mcg tanya kenapa kenapa dn kenapa dyowng diremove... alahaii manusia kan.. hurmm... tapi skrg yg aku paling terasa adalah ngn seorang makhluk Allah tuh... yes ! kwn aku.. kami knl kat fb.. frst tyme kuar jumpa face to face terus jadi semakin rapat.. bila free kali akn curi masa utk keluar bersama.. sekadar jln jalan cuci mata.. saja je kiteowng keluar hiburkan hati yang tyme tuh masing masing tengah single... hehee... (*aku rendu saat tuh)...kiteowng sama sama menjadi perantau kat kuantan.. hahaa so kena pndai pandai laa na idup kan.. bila ada prob dya share ngn aku....kiteowng sama sama susah senang.. tapi entah kenapa.. ta tahu kat mana silap percaturan... tetiber aku ngn dya jadi renggang.. jarak kami semakin jauh dan jauh.. bila aku msg..dya ta reply.. bila aku call dya ta pick up.. aku ta pernah give up.. bila ada masa aku terus try dan try utk contact dya.. even dya ta pernah bagi feedback kat aku.. arggghh.. ! lantak kaw laa kwn.. jnji aku da maen kan peranan aku sbagai seorang kawan ngn sebaek mungkin... last aku mcg dya pada mlm raya... aku ucp salam lebaran..mintak ampun mintak maaf dan halalkan mkn minum sepanjang kami kenal... dan mcg tuh langsung dya ta balas... haiii kwn kwn kenapa laa kaw berubah ea ? aku tekad saat tuh aku mls lagi na ambek port pasal kaw.. tapi hari neh aku terpanggil utk tulis entry neh pasal kaw.. sbb tetiber kaw muncul balek cari aku... huh ! setelah sekian lama baru hari neh kaw muncul ea (*apa motif kaw)....bongok.. ! giler ! bengong ! baru skrg kaw na cari aku ea ? dah laa weh hati aku dah tawar utk kmbali menjadi kwn kaw...aku harap lepas neh kita uat haluan masing masing... kau terus kan laa ngn sikap kaw yang sombong tuh ea.. kaw da howt skrg kn.. kaw da ada rmai kaw skrg kan.. so kaw dah ta perlukan aku lagi kan.. ok, aku teruma dan aku ikut rentak permaenan kan.. semoaga kaw happy ngn jalan yang kaw pilih kwn ! thanks laa ngn segala apa yang telah dan pernah berlaku...

take note : hargai seorang kawan.. even jasanya ta sebesar mana kepada anda tapi ketahuilah akan tiba suatu saat nanti anda akan memerlukan jua dya.. hargai nilah sebuah persahabatan.. jgn gadaikannya ngn sikap sombong dan keegoan anda.. semua tuh langsung ta kekal dan tidak membantu untuk anda terus hidup dalam komuniti sebuah masyarakat... # salam sahabat #






1 ulasan:

  1. betul tu, bukan masa susah ka ingat kawan....

    salam BW & selamat hari raya

    http://memoriessharidz.blogspot.com

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...