11 Oktober 2014

- Khilafkah aku ? -

Assalamualaikum Reader...

memang khilafku menyayangimu
memang khilafku mencintaimu
tapi ku tahu semua itu
tak akan kembali lagi
bukan ku pinta segunung janji
tidak ku harap sinaran ini
cuma ku ingin setulus kasih
kesetiaan kekal selamanya
ouhhh kekasih,
senyummu enggan pergi,
tawamu mengiringi,
wajahmu ku terbayang
hadirmu dalam mimpi, umpama bidadari
potertmu kutatapi, mengharap kau kembali
memangku rindu saat bersamamu
memang tak mampu melupakanmu
tapi ku tahu semua itu
tak akan kembali lagi
selamat tinggal pada kenangan
selamat tinggal pada igauan
terima kasih aku ucapkan
untuk percintaan ini
kekasih..


NOTA HATI : Malam ni sekali lagi aku teringatkan 'dia'. 'Dia', siapakah 'dia' ? 'Dia', insan yang pernah menyayangi aku. 'Dia' insan yang pernah aku miliki. 'Dia' insan yang masih aku sayang walaupun kian pudar. 'Dia', insan yang mengajar aku erti kehidupan. 'Dia' insan yang pernah berkongsi susah, senang, suka dan duka bersama aku. 'Dia', insan yang aku rindui dan sentiasa rindui walaupun untuk saat ini. 'Dia', terlalu banyak yang ingin aku perkatakan tentang 'Dia', tapi aku tak mampu. kenapa aku menggunakan perkataan 'Dia'? Kenapa aku tidak mention namanya? Maaf, aku tak kuat untuk menyebut namanya. Aku masih menyayangi 'dia'. Hurmmm kini dua tahun hampir berlalu. makna hampir dua tahun sudah aku kehilangan 'dia'. tapi hingga ke saat ini aku masih lagi sendirian. Kenapa? sebab aku masih teringatkan janji-janji yang pernah kami ukirkan bersama. Aku harap dialah cinta terlarang terakhir dalam hidup aku. Bagi aku walaupun kini aku dan 'dia' tak lagi bersama, tapi aku akan cuba untuk mengotakan janji-janji tu. Sakit! Ya, hati aku memang sakit. Sakit yang teramat sangat. Kenapa? Sebab aku sendiri tidak ketahui apa silap dan salah yang pernah aku lakukan sehingga aku kehilangan dia. Sehingga ke hari ini teka-teki dan persoalan tentang kesalahan aku masih lagi tiada jawapan. Hurmmm.. entahlahh..'Dia', seandainya dia membaca entry ni, aku nak dia tahu yang aku masih punyai sisa-sisa sayang terhadap 'dia'. Aku harap 'dia' jujur dengan aku. ucapkan dan katakan, apakah silap dan salah aku terhadap 'dia'. Apapun aku doakan 'dia' bahagia disisi insan lain yang 'dia' sayangi dan satu pesanan aku, "Jujurlah, percayalah dan belajarlah bersyukur dengan apa yang dimiliki"












2 ulasan:

  1. setiap kita ni ada khilafnya.. tak semua orang lengkap.. tapi ianya akan lengkap bila setiap kita dan pasangan saling melengkapi dan saling menghargai...

    insyaallah...

    salam ukhwah dari mommylina

    BalasPadam
  2. Sakit sungguh percintaan itu lebih2 lagi bila ditinggalkan.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...