31 Januari 2015

- berakhirlah sudah..



..berakhirlah sudah kisah kita dalam percintaan yang menyakitkan..
..pengorbananku selama ini hanya sia-sia..
..cintaku padamu begitu dalam dilubuk hatiku sungguh-sungguh..
..namun semua hancur dengan sandiwaramu..
..hari-hariku sepi selalu..
..bila terkenangkan saatu bersamamu..
..tapi itu semua takkan kembali selama lamanya..
..bila malam tiba didalam tidurku..
..wajah ayumu menghias mimpiku..
..namun itu semua hanya menyakitkan hati ini..
..satu hari nanti bila kau bertemu..
..dengan seorang kekasih barumu..
..janganlah sekali sakiti hantinya..
..seperti diriku..
..kini tiada lagi tinggal kenangan..
..saat bersamamu akan ku rindui..
..airmataku mengalir dipipi..
..aku menangis..


Take note : CINTA? Ada apa sebenarnya dengan cinta. Kenapa mesti dilukai sedangkan hati terlalu menyayangi. Kenapa mesti disakiti tatkala hati terlalu ingin disayangi. Bila disebut tentang cinta, akulah orang yang akan menggeleng kepala sambil membuat gimik muka. Hahahaa! Kenapa? Mungkin sebab, bagi aku cinta itu sesuatu yang terlalu subjektif. Dalam cinta yang masih belum halal untuk kita, jangan sesekali tanamkan harapan yang menggunung. Bimbang nanti penghujung hari, cinta tidak kesampaian maka gunung yang dipenuhi harapan itu ranap berkecai. Hati? Semestinya hati akan sakit tapi tiada apa yang mampu dipertahankan lagi. Cinta pergi dan terus hilang dan airmata akan menjadi teman akrab untuk saat tu. Hahaaa! cinta ouh cinta. Aku bukannya nak mengutuk dan memperlekehkan cinta. Setiapa orang ada hak dan pandangan masing-masing. Aku percaya setiapa orang pernah wujud rasa cinta dihati, begitu juga aku. Dan aku percaya setiap orang pernah ada pengalaman dan belajar dari pengalaman yang pernah diperolehi. Begitu juga aku. Aku merumuskan berdasarkan pengalaman dan situasi yang aku hadapi. Sebenarnya terlalu banyak yang ingin aku perkatakan, tapi bagai tersekat dan terjuntai di tangkai hati aku. Hahahaa! 
Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

7 ulasan:

  1. berakhir sudah , pencarian cinta ku :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. berakhir sudah semua tentang cinta, namun tdak bermakna hidup pun harus diakhiri. :)

      Padam
  2. singgah sini :))

    Jemput join segmen http://primrosebunga.blogspot.com/2015/01/segmen-jom-blogwalking-dan-menang.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks @dyanzakhi (:
      InsyaAllah akan join sama :)

      Padam
  3. next stage,fall in love...again..

    BalasPadam