06 Mei 2015

# CERPEN # Hati

Jangun diungkit kisah lalu



Take Note : Jangan diungkit kisah lalu antara kau dan aku. Mungkin kini kita mampu untuk menjadi kawan. Mungkin kini aku mampu bergelak ketawa dengan kau. Tapi jauh disudut hati aku tetap juga ada perasaan sedih. Sedih kerana bukan aku yang teristimewa ada dalam hati kau. Sedih apabila kau bermadah pujangga dengan dia bukannya aku. Mungkin kini aku mempu menerima hakikat bahawa kau bukan untuk aku tapi masih juga ada untuk ingin memiliki kau. Memiliki kau ke? Erkkkk... mungkin tak kowt. Sekadar jelous melihat kau dengan org lain.. -_-

Jangan diungkit kisah kita. Jangan disentuh sesuatu yang berkaitan soal hati lagi. Rindu? Ada apa dengan rindu kini. Bagi aku semua tue hanya perkataan. Untuk merindui kau, entah... Aku sendiri dah tak pandai nak mentafsirkan maksud disebalik perkataan tue. Tapi tatkala kau yang menyebut perkataan tu tadi, hati aku sedikit berdebar. Cuak pun ada. Hah! Motif? Tolong, tolong jangan usik hati aku lagi. Kau meluahkan apa yang kau rasa. Kau menceritakan masalah antara kau dan dia kepada aku. Aku menjadi pendengar dan cuba untuk bagi nasihat sebaik mungkin. Walaupun jauh disudut hati, aku sendiri tak pasti apa yang sedang aku lakukan ni.

Tapi bagi aku, sebaiknya kita teruskan sebagai kawan. Kita berkenalan dulu dari kawan sebelum couple dan jadi musuh sebelum kembali menjadi kawan. Jadi, bagi aku lebih baik kita terus berkawan. Mungkin kita sesuai sebagai kawan saja kowt. Apu dah malas nak memikirkan soal hati dan perasaan. Bimbang nanti aku terbuai sendiri. Takot nanti aku down kembali. Apa pun aku doakan yang terbaik untuk kau. Semoga kau temui insan yang setulusnya menyayangi kau. Semoga kau akan temui kebahagiaan yang kau cari. Aku tetap disini, akan sentiasa menjadi sahabat kau dan akan sentiasa ada dikala kau susah. 

1 ulasan:

  1. haish,.. tgh blogwalking and join ga.. tetibe ternampak ni.. aduh.. tetiba... sakitnya tuh disini.. huhu.. betol tu.. better kwn.. tapi xperlu ungkit rindu bagai.. haish..btw stay strong bebeh:D

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...