22 November 2016

Monolog | Part 16


Aku yang tak pernah biasa bila jauh darimu
Aku tak ingin engkau ada disamping yang lain
Bila waktu izinkanku untuk terus bersamu
Aku kan slalu menjagamu disetiap nafas hidupku

Bila kau jauh ingat aku
Dakap bayangku bersamamu
Bila kau dekat peluk tubuhku
Janjilah padaku tetap setia

Aku tak ingin engkau pergi
Aku tak ingin engkau jauh
Aku sangat mencintaimu
Sungguh-sungguh ku cinta kamu

Bila waktu izinkanku
Untuk terus bersammu
Aku kan slalu menjagamu
Disetiap nafas hidupku

Bila kau jauh ingat aku
Dakap bayangku bersamamu
Bila kau dekat peluk tubuhku
Janjilah padaku tetap setia

Aku tak ingin engkau pergi
Aku tak ingin engkau jauh
Aku sangat mencintaimu
Sungguh-sungguh ku cinta kamu

Ku hanya ingin kau mengerti
Ku hanya ingin kau fahami
Ku harap kau tetap disini
Untuk sama-sama setia



Berderai jugak airmata aku malam ni.. sudahlah hati dirundum pilu.. dengar pulak suria.fm malam ni.. dia punya lagu sikit lagi nak buat aku jadi gila.. tabahlah hati.. kalau malam tadi aku menangis.. aku meratapi sedih.. untuk malam ni aku mampu bertahan.. duhai airmata jangan pernah kau menitis lagi.. tapi hari ni memang sehari suntuk aku mad mood dekat tempat kerja.. maafkan aku wahai rakan seperjuangan.. disebabkan aku bad mood korang plak terkena tempiasnya.. apapun thanks sebab cuba happykan aku.. kata-kata nasihat korang.. walaupun ayat makan dalam tapi ada betulnya.. dalam pada aku bersedih korang masih sempat layan lagu-lagu jiwang masa seperti hari-hari sebelumnya kan.. sejujurnya ada sesetengah lagu yang membuatkan airmata aku hampir menitis siang tadi.. tapi aku masih mampu menampungnya...

Apa yang aku rasai saat ini sama seperti empat tahun lepas... tapi rasanya untuk kami ini lagi sakit kowt... kenapa? sabab aku terlalu sayangkan kau beb.. sayang aku tak terkata.. walaupun kita jarang contact.. walaupun kita selalu gaduh.. walaupun sering kali pendapat kita berbeza.. walaupun kita bagaikan anjing dan kucing.. tapi sayang aku untuk kau tak terucap.. aku tahu sebelum ni lama sangat kau tunggu aku.. tapi kenapa kau kejam!!! tatkala aku buka hati untuk kau.. tatkala aku mula sayangkan aku.. terlalu sayangkan kau tiba-tiba kau berubah.. hurmmmm.. aku macam tak terkejut tapi blur... kebelakangan ni memang aku perasan perubahan kau.. kau janrang contact aku.. takde lagi wish morning.. tade lagi wish night.. tade lagi kata rindu.. tade lagi kata sayang.. rindu dan sayang aku pun kau tak balas.. aku pelik tapi malas nak persoalkan semua tu.. sebab aku tak nak gaduh.. nanti mesti aku cakap.. aku ni fikir bukan-bukan.. ternata skrg fikir bukan-bukan aku menjadi nyata.. 

Tipu sangat kalau aku cakap aku tak kecewa.. tipu kalau aku cakap aku tak terkilan.. aku tak mampu tipu hati aku sendiri.. aku sedih.. tapi tak terucap.. aku cuba sibukkan diri tapi ayat kau macam terngiang-ngiang di telinga aku.. aku baca ws kau... aku suruh kau jujur.. sebelum ni kenapa kau elak... susah ke nak jujur.. ouh mungkin susah sebab kau yang mulakan ketidak kejujuran tu..

Aku tak salahkan kau dalam hal ni.. aku tahu kau tak salah.. yang salahnya aku.. aku yang terlalu bodoh sebab tersayang kan aku.. aku yang terlebih bodoh sebab percaya segala kata-kata kau.. aku yang bodoh sebab percaya janji janji aku.. ingat lagi tak janji kau?? kau cakap nanti kita pergi cameron sama-sama.. kau janji nanti kita pergi langkawi sama-sama.. kumpul duit pergi langkawi.. kau tahu tak.. aku dah kumpul duit tu.. hurmmm bertapa aku percayakan kau... bodohkan aku ni... 

Kebelakangan ni aku sering terfikir kemana hala tuju kita... kau seakan makin jauh dan kian jauh.. jauh bagaikan aku tak mampu nak gapai lagi.. luluhnya hati aku baca ws kau.. dah ada orang lain yang kau sayang.. habis aku ni sapa bagi kau skrg... tunggul ke.. kayu ke.. musuh ke.. huh kau masih nak berkawan dengan aku... kawan?? agak-agak kau aku ni masih mampu ke nak terima kau sebagai kawan.. lepas apa yang dah kau buat.. kau tahu tak mcm mana leburnya hati aku.. kau tahu tak banyak mana airmata aku mengalir disebabkan aku.. kau tahu tak semua tu... kau senang kan nak berkawan dengan aku...

Sejujurnya bagi aku kau sdgn atok sama je. dua dua kejam!.. dua dua buat aku merana.. dua dua buat aku kecewa.. dua dua.. empat tahun lepas atok cakap "cu boleh tak kita jd atok dgn cu mcm sebelum ni".. tanpa aku tahu apa silap dan salah aku.. berjuta kali aku mintak penjelasan tapi langsung takde.. dan untuk malam kau pulak cakap " sy dah ada org yang sy syg".. apa salah aku pada kau.. apa silap aku.. aku tahu aku banyak salah.. aku tahu aku banyak silap.. aku tahu kau banyak makan hati dengan sikap aku.. itu ke alasan kau untuk hancurkan hati aku?? itu ke alasannya?? kau kejam! kau lebih kejam dari manusia yang aku kenal sebelum ni.. penjelasan?? bagi aku lepas apa yang berlaku.. aku dah tak perlukan penjelasan kau... agak-agak kau dah berapa lama kau buat perangai tak semegah tu erk... konon rindu.. konon syg.. konon kalau rindu call lah... blaaa lahhh... semua tu tipuuuu kan!!! kau tipu aku.. kau tak jujur dgn aku .. kau jahat.. kau mungkir janji kau.. kenapa.. kenapa kau buat aku macam ni.. bodoh sangat ke aku ni sampai terlalu percayakan aku... aku tahu kau hide monent wechat dari aku... konon alasan delete moment sebab jarang on wechat... blaa lahhh... aku tahu semua tu.. tapi aku diam.. sebab aku malas nak persoal nanti mesti akan jadi gaduh.. kau kata kau sibuk kerja.. aku terima alasan tu.. walau pun ada kala macam tak logik.. aku nampak aku on9.. aku tunggu chat kau.. tapi habuk pun takde.. aku tunggu kau reply chat aku tapi hampa... kau boleh chat orang lain.. kau boleh reply komen orang lain.. tapi kenapa tidak aku... okay.. kau bz.. aku faham... penjelasan.. maaf aku tak mampu nak dengar penjelasan kau.. kalau kau betul jujur.. kau sendiri akan jelaskan pada aku dengan rela hati.. kau takkan tunggu sampai tahap aku desak kau untuk berlalu jujur.. berjuta kali aku cakap dekat kau.. aku tak kisah apa pun kau buat.. cuma tolong jujur.. aku tak kisah mana kau nak pergi cuma tolong jujur... kau sendiri tahu kan kisah aku empat tahun lepas.. kau sendiri tahu aku benci manusia yang penipu.. jadi kenapa kau masih nak tipu aku.. kenapa.. walau apa pun alasan kau.. aku tak mampu nak dengarnya lagi.. aku tak mampu nak terima.. aku tak mampu nak hadam.. aku benci kau.. aku benci kau.. berjuta kali mulut aku cakap aku benci kau sejak aku tahu kau tak jujur... tapi berjuta kali jugak hati aku menidakkan semua tu.. sebab aku sayang kau bangang.. aku sayang aku.. terlalu sayangkan aku.. bodohnya aku.. 

Awak,
Terima kasih untuk segalanya sepanjang kita kenal. Terima kasih selama ni bertahan dengan kerenah saya. Terima kasih selama ni bersabar dengan baran saya. Saya tahu banyak awak makan hati dengan sikap cemburu saya. Ya memang saya jenis kuat cemburu sebab cembur tanda sayang. Nilai sendiri sikap saya sebelum saya cakap saya sayangkan awak dan selepas saya cakap saya sayangkan awk. Nilai sendiri sikap saya ketika saya anggap awk hanya seorang kawan dan selepas dianggap lebih dari kawan. Tahu, awk banyak pendam rasa dengan kerenah giler saya. Huhuuu giler mmg giler.. Terima kasih sebab banyak berhabis untuk saya. Terima kasih untuk segalanya. Saya mohon jangan muncul lagi depan saya lepas ni. Please... saya tak kuat untuk hadap awal lagi. Hati ni terlalu sakut bila teringat semua chat2 awak. Sakit sangat awak. Sakit yang tak terucap. Saya cuba terima semua ni, Bagi saya masa untuk hapuskan awak dari hati saya. Apa yang jadi, saya tak salahkan aku. Semua salah saya. Ya, salah saya. Saya doakan awak bahagia dengan dia. Siapa dia. Lantak awak lah, saya malas nak ambil peduli buat bertambah sakit hati nanti. Biarlah segalanya terhenti disini. Semoga awk bahagia dengan dia. Semoga dia dapat jaga awak dengan lebih baik berbanding saya. Anggaplah kita tak pernah kenal sebelum ni. Semoga kita takkan jumpa lagi lepas ni. Awak jaga diri leklok ya. Jaga kesihatan tu. Please jangan smoke banyak sngat. Kalau boleh cuba kurangkan. Stop terus lagi bagus. Ingatlah walau apa pun jadi saya tetap sayang awak jauh disudut hati saya. Saya benci awak sbb awk buat sy terlalu sayangkan awak.. berjuta kali pun sy cakap benci hakikatnya hati masih sayang. Semoga saya dapat lupakan awk secepat mungkin. Take care awak.


Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

0 Pengkritik: