27 Februari 2018

Asal Kau Bahagia

"Asal Kau Bahagia"

Yang, kemarin ku melihatmu
Kau bertemu dengannya
Ku rasa sekarang kau masih
Memikirkan tentang dia
Apa kurangnya aku di dalam hidupmu
Hingga kau curangi aku

Katakanlah sekarang
Bahwa kau tak bahagia
Aku punya ragamu
Tapi tidak hatimu

Kau tak perlu berbohong
Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya
Asalkan kau bahagia

Yang ku rasa sekarang kau masih
Memikirkan tentang dia
Apa kurangnya aku di dalam hidupmu
Hingga kau curangi aku

Katakanlah sekarang
Bahwa kau tak bahagia
Aku punya ragamu
Tapi tidak hatimu
Kau tak perlu berbohong
Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya
Asalkan kau bahagia

Katakanlah sekarang
Bahwa kau tak bahagia
Aku punya ragamu
Tapi tidak hatimu
Kau tak perlu berbohong
Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya
Asalkan kau bahagia

Asalkan kau bahagia


Aku up entri ni sambil layan lagu Armada Band - Asal Kau Bahagia. Hohoo bahagiakah aku..

Berentri sambil layan lagu ni tetiba sejuta macam perasaan yang hadir jauh disudut hati. Rindukah aku pada kau?

Tipulah kalau cakap aku tak rindu. Tapi kadang kala benci pun ada. Bila tak contact rindu. Tapi bila contact ada je benda yang nak dibahaskan dan endingnya gaduh.. aku merajuk.. kau menyepi. Menyampah!

Berapa bulan dah kita tak jumpa eh? Semoga kau baik-baik sahaja disana. Andai betul aku yang kau sayang, silalah jaga hati kau. Silalah jaga tingkah laku kau. Silalah beringat sebelum buat sesuatu perkara.

Memang. Memang aku percayakan kau. Tapi biasalah manusia. Bila berjauhan macam ni sejuta perasaan negatif wujud dlm hati aku. Seribu rasa was was hadir dalam pemikiran aku.

Kau. Kau tahu siapa kau pada aku. Meski tidak semua yang tahu tentang kita. Semoga kau dan aku utuh bersama. Hurmmm.. sedih jugak sebenarnya bila mana apa yang kita rancang tidak menjadi. Aku tahu dan aku faham. Aku cuba untuk fahami kau. Aku tahu kau ada tanggungjawab dan komitment. Semoga kau hargai segala apa yang aku lakukan sekarang ni. Semoga kau tidak lupakan aku dibelakang hari nanti. Sesungguhnya aku terlalu menyayangi kau, mangkuk! - HZQI






Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

2 ulasan: