10 Julai 2012

- dicelah derita -


mata masih segar untuk terpejam lena
bingit di telinga memaksa aku untuk tidak terus bermimpi
dikala ini kesunyian dan keheningan menemani aku
malam seakan berpanjangan untuk ketika ini
huh ! keluhan demi keluhan hanya mampu aku lepaskan
aku kebosanan, kepala sarat memikirkan dunia kehidupan
pada siapa harus aku lauhkan ?
siapakah yang sudi untuk mendengar keluh resahku ?
keheningan malam memaksa aku berfikir sejenak
aku memerlukan ruang untuk terus berdiri
aku memerlukan udara untuk terus bernafas
namun keadaan memaksa menyebabkan aku kelemahan
keletihan dan kepenatan yang ditanggung tidak terdaya lagi
didalam rumah usang beratapkan rumbia berlantaikan buluh
tidurku beralaskan cebisan kain
aku mendongak ke langit bersama sejuta harapan
apakah masih ada sinar untuk diri ini ?
di celah kepayahan hidup
apakah masih ada kesenangan yang menantiku
aku inginkan secebis perhatian
aku mahukan sedikit pertolongan
pertolongan yang terhulur tidak ternilai harganya
seandainya ini berlaku hanya doa yang mampu ku panjatkan
kepadaMu Tuhan aku berdoa
Engkau dengarilah rintihan sanubariku
sedari kecil hingga uban menutupi kepalaku
hanya kesusahan yang aku rasai
Engkau izinkanlah aku untuk merasai sedikit nikmatMu
sebelum aku menutup mata merelakan panggilan ajalMu

nukilan :   orange vivaz


Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

2 ulasan:

  1. http://hunyieda.blogspot.com/2012/07/giveaway-entry-paling-menarik-by-irra.html mari join sini dear..byk hadiah menarikk..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam

      nukilan sendiri ek. bagus..

      http://pemudattbc.blogspot.com/2012/07/saffmuslim-forum-ilmiah.html

      Padam