16 Oktober 2015

GIVEAWAY : NOVEL KESAYANGANS


Saia inginkan novel kesayangans kerana saya kaki novel. Memang pantang jumpa novel, mesti tak ingat dunia. Tak kiralah novel keluaran apa, terbitan dari apa yang penting novel. Tapi saya lebih gemar membaca novel berkaitan kekeluargaan, cinta dan kehidupan. Bila baca novel, saya akan andaikan salah satu watak dalam novel tersebut meruapakan diri saya sendiri. Hehee semestinya watak heroin kowt. Bagi saya, navel bukan sekadar novel sebaliknya novel juga salah satu guru dalam perjalanan kehidupan. Mungkin jalan cerita dalam novel tiada kaitan sama ada dengan sesiapa. Tapi bila kita baca, kadang kala kita akan rasa, perjalanan dalam novel tu seakan-akan kena dengan perjalanan hidup kita. Setiap kalau baca novel, mesti dalam sesetengan bab, airmata akan mengalir sendiri. Tak paksa pun ia mengalir, dan cuba untuk tahan dari ia mengalir tapi tetap mengalir. Heheee sedih, yang bukan dibuat-buat. 

Bila baca novel, saya suka baca sorang-sorang. Baca dalam suasana yang tiada orang. Sebab senang untuk bagi tumpuan dan hayati. Senang cerita, senang untuk masih dalam watak heroin tersebut. Heheee! Novel the best!

Tamat : 16 October 2015
Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

10 ulasan: