12 Januari 2016

Segmen : Mini Giveaway By Si Chubby


Tag : CC , MM , AR

Apa impian korang yang sebenarnya ?
And apa usaha korang untuk mencapai impian tu ?
Kalau tidak tercapai ,apa korang akan lakukan ?

Impian? Dulu waktu kecik kecik, impian aku nak belajar pandai pandai, nak kerja best best, nak beli rumah dan kereta pastu bagi dekat mak ayah sebelum aku kahwin. Okay, tu impian waktu kecik kecik.. kecik tade kecik manalah.. waktu skolah dulu.. tapi bila dah habis sekolah, aku dah tade impian. Aku hanya ada target.

Apa target aku? aku nak sambung belajar dalam bidang electrical. Nak ambil wireman dan seterusnya sambung chargeman setinggi yang boleh. Mula mula, aku rasa target aku agak kabur. Hurmmm, macam tak lepas nak ambil wireman. Jadi aku mulakan dengan ambil sijil skm..juruteknik elektrik tahap 2 di psdc.. lepas tu aku sambung wireman di Akademik Binaan Malaysia (ABM) selama dua tahun.. alhamdulillah.. target aku untuk wireman dah pun tercapai.. aku sekarang boleh buat pendawaian elektrik satu fasa dan endorsan.. ala senang cerita kalau korang nak wiring rumah, panggil je aku.. deal?.. lepas wireman, aku target untuk ambil chargeman..

Kalau di ikutkan aku boleh je sambung chargeman di ABM tapi aku taknak.. hehee bukan apa, sebab di ABM menawarkan chargeman AO.. target aku.. aku nak ambil chargeman setinggi yang boleh.. so aku try apply ke IKBN/IKTBN.. alhamdulillah, aku berjaya.. aku ditawarkan couse chargeman A1. kira up sikitlah.. alhamdulillah, aku dah pun sambung chargeman a1... dah setahun berlalu so berbaki lagi dua tahun untuk aku tamat.. 

Untuk pengetahuaan korang, chargeman Ao ni, lebih kepada underground... kalau chargeman A1 ni untuk overhead.. tak faham? apa kata korang search google je.. tak pun try masuk ke web Suruhanjaya Tenaga (ST). Dalam web tu, korang boleh dapat banyak info berkenaan electrical..








Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

6 ulasan:

  1. Thanks join segmen zie , list contestants dah update ye , jom blogwalking :D

    http://sichubbyy.blogspot.my/2016/01/senarai-peserta-first-segmen-mini.html

    BalasPadam
  2. hehehe... bagus target tu... semoga berjaya mengejar target dan semoga berjaya dalam GA ni.. ^_^

    BalasPadam
  3. semoga impian tercapai btw jom bw sya dari ga sama http://artisarainbow.blogspot.my/2016/01/first-segmen-mini-giveaway-by-si-chubby.html

    BalasPadam
  4. Moga berjaya mendapat secret give tu ya...

    BalasPadam
  5. good luck!

    http://akhalilah.blogspot.my/2016/01/segmen-mini-giveaway-by-si-chubby.html

    BalasPadam