26 November 2014

- jiwa celaru? -

Assalamualaikum..

Wah pagi ni macam awal semacam pula aku berblogging, kan?
Sebenarnya dah lama juga aku tak buka plus melayan blog ni.
Hurmmmm entahlah, maybe sebab buzy kowt.
Hahaaa apa yang dibuzykan sangat tu, aku pun tak pasti. 

Sebenarnya pagi ni tergerakhati nak buka blog sebab aku terasa macam nak meluahkan sesuatu.
Well, hanya di blog tempat diluah. Maybelah kowt!

Ok, stop aku merapu. Sebenarnya aku blogging pagi nie sekadar untuk menghilang kebuntuan dihati.
Apa yang aku buntukan?
Hurmm.. aku buntu sebenarnya, tak tahu mana tempat aku nak pergi.
Niat dihati nak merantau, nak pergi jauh-jauh tapi macam... entahlah!
dan bila aku duduk dekat sini pun terasa macam susuh sikitlah kowt.
Ish!!! sekali lagi mengeluh. entah berapa kali sudah,
aku mengeluh untuk pagi nie sahaja.
Ni semua gara-gara pemikiran aku yang tak berkesudahan.
Susahlah weh!

Setiap apa yang Allah timpakan kepada hamba-hambaNya pasti ada hikmah dariNya,
semoga apa yang terjadi membuatkan hati aku tabah, jiwa aku kental
dan aku mampu melalui tiap dugaan yang Dia berikan.
Sesungguhnya Allah menguji hamba-hambaNya dengan ujian
yang pasti mampu untuk hambaNya melaluinya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan