30 Mac 2016

Kahwin tak sampai setengah jam


Rasanya korang pun tahu kan kisah yang tengah viral sekarang ni pasal pergaduhan antara dua pihak dekat masjid yang kononnya disebabkan wang hantaran RM15,000. Hmm boleh dikatakan agak teruk juga lah keluarga dua belah pihak ni dikritik oleh netizen.
Yela mana taknya, kalau nak bergaduh pun jangan lah sampai dalam masjid. 
Nak dijadikan cerita, disebab kan insiden itu ada seseorang yang dikenali sebagai Boii Amani Hashim di Facebook nya menceritakan satu kisah yang tidak kurang sama je dengan kisah RM15,000 tu. 
Tapi apa yang terjadi tu memang epik lah! Jom kita baca sama-sama ye.

Take note : Bagi aku, kos hantaran tu bukan isu pun sbnrnya. Pokok pangkalnya niat masing masing. Korang nak kawen, nnt lepas kawen akan tinggal sekali, jalani kehidupan bersama, semua benda akan dikongsi bersama. Jadi untuk apa pihak korang nak menyusahkan pihak yang lagi satu. Kalau tak mampu buat cara tak mampu. Buat yang wajib sudah. Peduli apa org sekeliling nak cakap, yg penting korang tahu dan sedar korang di tahap yg mana. Utk mak ayah pulak, agak2 lah sikit nak letak hantaran tinggi pun. Beringat sikit nnt si anak dah kawen, pasangan dia akan menjadi menantu korang. Anggaplah menantu tu bagaikan anak sendiri. Jgnlah nak bezakan plak ye. Cubalah cari jalan.dan cara utk rumahtangga anak korang bahagia dan damai bukannya menyusah dan memusnahkan rumahtangga mereka.




12 ulasan:

  1. macam-macam kisah manusia ni,pelik tapi benar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah pasal. Mcm2 ragam yang ada. Lain org lain kesahnya.

      Padam
  2. Masalah selalu berpunca dari mak ayah yang terlalu mementingkan apa orang kata.. Sehingga menyusahkan anak dan bakal menantu.. Ntah kenapa cakap orang lagi penting dari memikirkan kebaikan anak dan menantu.. seriously x faham..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong kak. Biasalah manusia skliking takkan puas dgn apa yg kita ada. Selagi mna kita dgr apa kata dyorg, selagi tu kita jgk takkan puas hati. Kesudahannya kesan pada ank sendiri jugak

      Padam
  3. Pergh~ tajdid niat nak kawen ni... *think harder*

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuuu kawenn tak kawen. Moga dipermudahkan dalam urusan membina masjid.

      Padam
  4. salam...done follow blog ni :) nice entry bila klik sini... ^_^

    sambil2 tu jom jenguk & join contest dari yaya ni..

    Contest : 'Jemputan ke Majlis Pertunangan Yaya dan Anis'

    http://www.yayacendana.com/2016/04/contest-jemputan-ke-majlis-pertunangan.html

    tq ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wassalam. Thanks yaya jempit kita.
      InsyaAllah nnt kita join ye.

      Padam
  5. duit punya pasal sampai kawin pun tak jadi..macam-macam orang sekarang ni..

    http://qiyasaad.blogspot.my

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah psal. Terlalu memikirkn duit. Bahaya bahaya

      Padam
  6. duit punya pasal sampai kawin pun tak jadi..macam-macam orang sekarang ni..

    http://qiyasaad.blogspot.my

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah pasal. Terlalu mementingkan duit. Bahaya bahaya

      Padam