30 Jun 2013

- aku terluka -

ku sangkakan madu ternyata racun
ku sangka bahagia ternyata sengsara
manis mulutmu bicara aku tergoda
pahitku dapat sampai ku tak menyangka
kesetiaanmu hanya sesaat saja
hanya membuat luka perasaanku
setelah ku melihat kau bersamanya
ku putuskan saja pergi jauh darimu
aku kecewa..aku terluka..
sakitnya hatiku sampai tak tertahan
 tak rela diriku kau buat begini
ku pasrah walaupun terasa sesak didada
ku mengalah demi kebahagiaanmu
semoga semua menjadi pengajaran
kesah cinta ini tak akan ku ulangi lagi
cukuplah sudah sampai disini saja
lebih baek ku hidup sendiri


hey korang jom join GILER BLOGGER

- jom join Giler Blogger -

Assalamualaikum....
hey korang ! apa khabar ? sihat ? sakit ?
pada yg sihat, alhamdulillah..
buat yg sakit tue, rajin laa menelan ubatan ye.. hahaaa
ok, actuly ak xde apa pun yang nak ditulis
sekadar nak share satu link dgn korang..
kalau sudi jemput laa klik dan join yerkkk...
group Giler Blogger nie, aku cipta sekadar utk 
perkongsian b'sama.. korang bile laa share
segala entry entry korang kat dalam tue...
xkesah laa korang nak merapu tentang apa,
asalkan takde makian, takde carutan, dan
yang sewaktu dengannya..ok ??
hahaa apa laa jom laa klikkk...


24 Jun 2013

- durjana -

Pada 21 disember yang lalu, Kiki telah menyambut birthday yang ke-5
,setelah habis berparty,dye pown pergi la jumpe ngan mak dye,
di sebelah maknye ade abangnye yang bername Kaka...
mereka bertiga pown berborak,,,,,,,,

Kiki : mak,,nak tanye satu soalan boleh..
mak : erm,,tanyela,,,
Kiki : mak boleh x citer sal ayah,,spanjang kiki idop kiki tak pernah pown jmpe ayah,,
Kaka : haah,,kaka pown same,,
mak : ish,,ape yang korang cakapkan ney,,mak tak fahamlah,,korang da buat keje skola ke blom?
kiki : mak,,janganlah ubah topik,,
mak : ok fine,,mak terus terang,,sebenarnye,,kau brdua ney bkannye adik bradik sebape,,bapak kiki laen,,bapak kaka laen,,
kaka : owh,,tak kisah la tu,,tapi,,mane mereka pergi?
mak : sebenarnye,,mak dah berzina,,hasilnye korang berdua la,,haha
kiki&kaka : owh,,maknanya kami nie anak luar nikah la ye?sampai ati mak,,kami benci mak,,mak memang ahli neraka,,siap bleh glak lagi tuh,,,kitorang serius ney,,
mak : korang ney jangan banyak cakap la,,mak hempuk kpale kau berdua kang,,lagipown kite ney KUCING,,kau berdua bile da matang nnti akan buat perkare same gak,,,bodoh!
kiki&kaka : ouh,,yeke?meowwww..


take note : sekadar lawakk penghibur hati semata-mata. tade kena mengena dgn sesiapa..bkn niat utk memerli atau menyindir ok... hahaaaa ape pun good night kwn kwn...

22 Jun 2013

- rindu kaw syg -

 







#rindu awk syg..

- korban cinta -

korban duit
korang nampak tak air yg mengalir laju ??
hahaa ! rasanya lagi laju kot duet korang yg mengalir.
mana tak nyer bile dpt partner yang tak reti-reti 
nak share, semua korang yang dahulukan.

korban masa
tyme nak pegi dating, menunggu si dya b'siap punyer laa lama.
perhhhh perhabes masa kat situ jep jawabnya.
apa pun sblum korang keluar better
suruh partner korang bersiap sejam lebih awl ye..

korban maruah
hah.. ! yang nie laaa paling bahaya,
 tapi yg nie jgk yg jadi trend skrng.
b'modalkan ayt2 romantika sikit terus
merelakkan diri utk dikorbankan.. bangang!
senangkan mengorbankan maruah dan nilai sebuah cinta
tyme couple. hey korang sedar skit ea, stkat couple mmg
xkemana laa.. kalau nak yakin dan pasti pegi kawen terus laaa..

korban air
hey, jgn fikir bkn2 ler ! *ak lempang laju2 kang..
korban air liur laa akibat m'bebel kat partner..
pantang uat silap sikit habes dibebelnya mcm laa dya
tue elok sangat dan bila dah kena tinggalkan baru laa
korbankan airmata menangisi putus cinta.. huiiii...

korban diri
ni laa korban yang t'akhir..
tatkala dah habes segal pengorbanan yang ada maka
cinta korang pun terpaksa dikorbankan, pastu digoda oleh
setan2 maka korbankan diri adalah jalan terakhir.. *bunuh diri laa tamby !

 

21 Jun 2013

- kesah 21JUN2013 -

assalamualaikum..
hai , sehad ? dah mkn ? buat ape tue ?
meh ini baca cebisan apa yg ak tertaip kat sini..
sbnarnya banya benda nak story tapi entah laa
semua mcm b'pusu-pusu nak t'keluar 
so ak pun tak tahu mne yg nak diceritakan dulu..

tanggal 21JUN2013,
dear 'atok' seandainya jodoh antara kita masih b'panjangan arini genap setahun kita b'sama. sungguh hati nie langsung ta terduga apa yang kita anyamkan selama nie tak kesampaian. kenapa mesti hari nie muncul dlm diari hidup 'cu' ? kenapa mesti 'atok' sakitkan hati 'cu' ? kenapa semua nie mesti t'jadi antara kita ? hingga saat nie 'cu' sering kali t'fikir apa silap dan salah yang 'cu' lakukan pada 'atok'. kenapa mesti 'atok' buang diri nie saat 'cu' mengenal erti bahagia b'sama 'atok' ? kenapa ? 'atok', maaf hingga saat nie 'cu' diamkan diri. bkn sng untk 'cu'terima hakikat akhirnya kehilangan 'atok'. terlalu banyak kenangan antara kita b'dua. terlalu banyak tempat yang menciptakan memori kita bersama. hingga saat nie, sejak kita break 'cu' langung tak jejak lagi kaki kat klang dan kuantan. bila dgr org terpandang p'kataan 'klang', hati 'cu' rasa sakit sangat. tetiber kenangan b'sama 'atok' terlintas dikepala..hurmmmm 'atok', 'atok', 'atok'..dulu gegula kapas pebret 'cu', 'atok' selalu hadiahkan gegula kapas kat 'cu'. ingat lagi waktu firstime 'cu' pegi klang jumpa 'atok', masa tue 'atok' suprisekan 'cu' dgn gegula kapaskan. 'atok' ckp sorry dpt nak cari gegula kapas yang besar bb kat klang payah nak cari. hurmmm 'atok' ingat tak masa kat pantai teluk chempedak, kuantan.. 'atok' hadiahkan 'cu' gegula kapas. masa 'cu' pergi temerloh pun 'atok' hadiahkan gegula kapas. sungguh hati nie pilu bila teringat kembali semua kenakalan dan tingkah laku 'atok'. kenapa mesti 'aok' buang 'cu' saat kita sdng meniti bahagia ?? 'atok', 'cu' hargai segala apa yang 'atok' lakukan sepanjang kita b'sama. 'cu' hormati segala keputuan yang 'atok' lakukan walaupun hakikatnya 'cu' merana. apa pun jadi' atok' tetap 'atok' 'cu' selamanya.terlalu banyak benda yang 'cu' belajar sepanjang kita bersama dulu. thank utk semuanya..'cu' harap 'atok' bahagia dgn keputusan yang 'atok' lakukan. apa pun jadi 'cu' doakan kebahagiaan 'atok'. walau sesakit mne pun hati nie, 'cu' terima segalanya. mybe apa yang terjadi antara kita dulu ada hikmahnya..'cu' tahu 'atok' pun dah ade pengganti 'cu' kan.. xpew laa kalau beto dya pilihan 'atok' skrg 'cu' sokong jep (:

tanggal 21JUN2013
pagi tadi dax senget gerak pegi penang jemput adek dya.. hurmmm mlm tadi sempat jgk kami jumpa jap. niat dlm hati jumpa nak sweet2 tapi mcm biasa laa, kalu tak gaduh mmg tak sah rasanya..huhuuu bayangkan dari 8lebh sampai 10lebih kot drama airmata b'langsung kat dlm kereta tue..mcm mcm benda yang terungkit sampai satu tahap ak geram sangat dgn sikap dya.. hahaaa aku t'tolak kepala dya.. Opss x sengaja ok ! tetiber aku dgr dya tersedu. ak dgr dya b'suara, tapi slow jep.. ak pandang muka dya, aku nampak airmata b'linangan.. hurmmm, awk2, saia mintak maaf dgn apa yang jadi mlm tadi. tak terniat pun nak sakiti awk, xterlintas pun nak kurang ajar dgn awk. saia tahu silap saia. saia akui salah saia. saia tahu awk sygkan saia tapi sikap dn kata2 awk tue menyakitkan saia. maaf mmg dpt bersbr sngt mlm tadi.. saia nak awk tahu sejauh mne pun jasad ak, namun awk tetp dihati saia skrg..saia paksa ak utk percayakan saia tapi saia mohon awk yakin dgn apa yang saia lakukan utk awk..btw drama airmata mlm tadi endingnya tetap happy.. huhuuuu.base lol kan, gaduh2 pastu b'baek.. nnt gaduh lagi pastu b'baek plak.. apa pun korang doakan kami mampu harungi semuanya b'sama sama ea.. #love you b (:

17 Jun 2013

- Sayangilah ibu selagi ia masih ada -

Ketika kau berumur 14 tahun, Ibu ingin tengok rancangan agama sedangkan kau ingin tengok cerita korea.
Sebagai balasannya, kau lempar remote hingga pecah berkecai

Ketika kau berumur 15 tahun, Ibu pulang kerja masih ingin memeluk dan menciummu.
Sebagai balasannya, kau jawab ..apalah mak nii..saya dah besar, rimas laa"lalu lari kunci pintu bilik..

Saat kau berumur 16 tahun, Ibu membenarkan kamu menggunakan komputer ribanya.
Sebagai balasannya, kau menggunakan Komputer ribanya hingga tidak ada kesempatan ia nak menggunakannya.

Saat kau berumur 17 tahun, Ibu sedang menunggu panggilan telefon yang sangat penting.
Sebagai balasannya, kau menggunakan telefon semalaman.

Saat kau berumur 19 tahun, Ibu Mengalirkan air mata menangis di atas kejayaanmu dalam peperiksaan STPM
Sebagai balasannya, kau meraikannya hanya dengan teman-temanmu sedangkan dengan ibu buat endah tak endah saja.

Saat kau berumur 20 tahun, Ibu masih ingin berjalan bersama-sama...
Sebagai balasannya engkau meninggalkan ibu jauh di belakang, malu kalau kawan-kawan tengok.

Saat kau berumur 21 tahun, Ibu memelukmu dengan penuh kesyukuran saat kau lulus pengajian tinggi mu
Sebagai balasannya, kau tanya ibu bila hendak membelikan hadiah untuk mu.

Saat kau berumur 40 tahun, dia menghubungi mu untuk memberitahu ada kenduri doa selamat dan tahlil di rumah .
Sebagai balasannya, kau jawab, “Ibu, saya terlalu sibuk, tidak ada masa terluang untuk balik!”

Saat kau berumur 55 tahun, Ibu sakit tak kebah sehingga memerlukan perhatian mu
Sebagai balasannya, kau hantar dan upah bibik untuk menguruskannya.

Dan hingga suatu hari, dia meninggal dengan tenang..
Dan tiba-tiba di satu ketika kau teringat semua yang tidak pernah kau lakukan untuk gembirakan hati ibu mu..sayangnya dia telah tiada lagi..




P/s : Sayangilah ibu selagi ia masih ada :')

16 Jun 2013

- tersentuh hati -

ak tgok mereka bekerja,
ak tgok suasana dan persekitaran
ak tgok baju mereka dibasahi peluh
namun mereka tetap bekerja dan terus bekerja
ak tgok mereka dimarahi majikan
mereka hanya tunduk mendiamkan diri
ak tgok mereka mengabadikan diri pada pekerjaan mereka
namun kenapa mereka dicaci , dihina ?
mereka juga manusia
mereka ada hati perasaan
ak pandang cara mereka pekerja
ak perhati gelagat mereka
ada dikalangan mereka masih budak mentah
ak tgok mata mereka, hati aku tetibe sayu
mereka seakan keletihan namun tetap meneruskan kerja
kerja tidak mengenal siang dan malam
kenapa mereka dikutuk ? apa salah mereka ea ?
kekadang aku terfikir hina sangatkah mereka ?
padahal mereka uat kerja langsung tak mengacau org laen.
tapi kenapa mereka selalu dikacaw ?
mereka juga ada hak untuk hidup !
mereka dtg secara sah !
 mereka ada permit !
mmg tak dinafikan mybe ada dikalangan mereka yang jahat
tapi kenapa mesti disbbkan nila setitik kita nak buang susu sebelanga ??
jauh didasar hati aku pilu melihat mereka
beribu batu meninggalkan kg halaman,
sanggup berjauhan dgn insan tersyg demi reki yang halal,
bekerja siang mlm tapi langsung tak dihargai.
semoga mereka mampu bertahan
sesungguhnya Allah sentiasa ada untuk melindungi hamba-hambaNya..
okbye ! salam..



15 Jun 2013

- saia uat mmg utk awk -

yerk!,mang sye wat nie tok awq,,,,
knpe?ta pcye kew?
apsal?ta bley keW? ad sye kesah??????
knpe nan diri sye??awq tnye lha dr awq????
ap yang awk da buat?
apsal??/nak mawa???suke atie sye lha na wat apew pon.....
awq boleyh buat sye pon boleyh buat lha....
sye setia kat awq..
sye ta pernah pon na curang.
sikit pon tak terneat na curang na awq..
walau pon sye ad peluang na curang ngan awaq,,tp sye pk
sye syg awq,sye ta wat cume 2,
awq igt sye tataw ea?????sye da lame da taw,,,tp sye nak tggu awq yg terus terng kat sye,,,,,,,
susa kew awq nak twoz terang at sye????
kew awq ad pyakit kronik,yg bler awq tros twang,,,,awq tros MATI?????
sye da pena soh awq twoz terang,p awq???/lnsong tanak,,
knpe terok sngat perangai awq 2??? tpu 2 dosa lha
sye selalu soh awq teros terang at sye,
p knpe awq susa sgt???
awq tkod law awq twoz terang nanti sye akan mawa at awq?
sory lha law sye kuang ajow nan awq,,,,
smpai kan sye sendri kne mcet at awex awq tnye kat dye sendr....
n dye pon mgaku
awq,,,awq taw ta hancor atie sye,,,,,bler dye katew dye awex awq yg perna awq akap awq da ptoz nan dye
knpe awq typu sye,apew sala sye at awq,,,,?
mang sye ta tnjok at awex awq yg sye sedeyh waq,,jatuh airmate sye waq,,,
hancor bekecai atie sye...
p waq sye cover jew nan dye,wat cm tadew papemmmsye jusz cool kan dye,,,,
sye soh dye bersabar...jgan ngesh,,,,,tp,,,sye yg mngis taw waq,,
apew sala sye wak????
sye ta wat sala pon at awq?????
kenapa awq buat sye cm nie??????
knpe awq ta pena jjor mse kter bru knl dulu,,,,
knpe wak????
tak pew lha waq,sye jnjy sye takan gngu awq nan dye,,
sye doa kan kbgeaan awq nan dye,,,,,
coz if awq bgea,,,,,sye pon akan twot bgea,,,,,,
y=tengs coz pena jd yg tbek tok idop sye walopon sekejap,,,,,
SALAM PERPISAHAN DARI SAYE,,,,,,,,:'(

 


14 Jun 2013

- abg misi dan pesakit -

Pesakit: "Abang jururawat, best ke kerja di hospital? Dah lama ke kerja sini?"

Abang misi: "Bolehlah. Nak kata best, ada juga stressnya. Tapi, selama 5 tahun kerja di sini, dapat banyak pengalaman yang bernilai yang orang luar di sana takkan dapat rasa."

Pesakit: "Apa yang best sangat tu? Nurse-nurse lawa-lawa eh?"

Abang misi: "Bukan. Tu tak best. Ada yang lagi best."

Pesakit: "Wah, apa dia?"

Abang misi: "Di sini setiap hari saya lihat pesakit meninggal dunia. Kerja saya uruskan kencing berak mereka, bersihkan mereka hinggalah ke urusan jenazah. Apa yang saya lihat sepanjang saya bekerja di hospital ni, betapa ramainya di antara mereka yang sudah meninggal..sebelum meninggal meminta-minta sama ada dari waris atau jururawat untuk pegang naskhah al-Quran. Ada yang tak boleh baca, ada yang suruh kami bacakan. Ada juga yang tidak sempat sentuh al-Quran, tak sempat baca al-Quran, Allah telah pun mengambil nyawa mereka. Bila dibacakan sahaja al-Quran pada mereka, berlinangan air mata.

Saya lihat betapa orang-orang yang berada di akhir nafas, majoriti nak sangat sentuh al-Quran. Kalau boleh, nak mati dengan peluk al-Quran. Pengalaman-pengalaman yang saya lalui di sini buat hati ini insaf. Sedar satu perkara yang sangat penting."

Pesakit: "Hm. Apa dia?"

Abang misi: "Apa yang kita biasa pegang ketika kita masih sihat, apa yang kita biasa baca dan belai ketika masih hidup gembira tika tak datangnya sakit...itu jugalah yang kita akan dapat pegang dan sentuh di akhir hayat. Jika kita selalu pegang handphone di tangan setiap masa, sibuk dengan gajet di tangan dan lalai kerananya, agak-agak di akhir hayat kita nanti...dapatkah kita sentuh dan pegang al-Quran? Sedangkan tangan kita tak biasa pegang al-Quran, sehari sekali pun susah nak belai dan belek al-Quran apatah lagi membaca atau mentadabburnya...Allah...Allah...

Sungguh, kita dah tak perlu handphone atau gajet di akhir nyawa kita..kita sangat memerlukan al-Quran...barulah kita sedar masa itu apa yang dah kita rugi...Allah..Allah..."

Pesakit: "(menitis air mata.....) Abang..bacakan saya al-Quran...sayatak boleh baca..buta tajwid... "" "

Abang misi tersenyum. Dikeluarkan al-Quran mini dari kocek bajunya...


#Moral of the story banyak2kan lah membaca Al-Quran..Nanti bila mati bukan gajet yang boleh menolong kita tetapi amalan-amalan yang kita buat selama kita hidup..

10 Jun 2013

- hadiah birthday -

gaduh ! gaduh ! gaduh !
baloh ! baloh ! baloh !
kurang sejam dari skrg besday ak, nie ke hadirah yang kaw bagi kat ak ??

mmg perangai kaw xhabis2 nak sakitkan hati aku !
bile mcg ade je benda yang kaw nak tuju kat ak kan..

fikir pakai kepala hotak laa weh !
sabar ak pun ada tahap jgk,
jgn laa sampai kaw pijak lumat kepala aku !

kalau syg sampai merana baek xpayah !
ak rela hilang kaw laa dari merana xde kesudahan

aku benci sikap kaw yang langsung xmatang tue !
rasa mcm nak bagi ceramah makian je kat kawwww!!!
huh !
okbye mangkuk giler !

- naek darah -

hey kwn kwn jom kasi pecah !
hey kwn kwn jom lepak sini !
meh laa sini baca apa yang aku merapu nie
xnak baca ? hah kesah plak aku kang..
hahaaa actuly ada somteng yang nak diluahkan 
tapi xtahu  dari mne nak mula..
sambil menahan si airmata sempat lagi 
aku merapu kat sini. * disbbkan kaw laaa hari2 ada je benda yanguat aku nangis !
 park to you mangkukk !
hurmmm.. npe ea syg tue menyakitkan ?
apa guna syg kalau kita xpercaya kat org yg kita syg ?
perluka kita tunjukkan rasa syg tue ?
perlu ke ada paksaan dalam berkasih sayang ?
perlu ke berubah utk org yg kita syg ?
hey mangkuk, meh sini aku nak cakap sikit..
kaw xpyh nak bersyg sangat laa kalau kaw 
sendiri xpercaya kat org yg kaw syg !
kaw xpyh nak berjanji setia bagai kalau

akirnya kaw jgk yang berambusss tinggalkan dya sorang2 !
ak rasa syg tue xsalah ditunjuk tapi jgn over sangat kowt

sbb nnt org sekeliling tgok rasa menyampah plak !
bagi ak, xperlu laa kaw nak bersusah payah utk org yg kaw sayang..
weh mangkuk, kalau beto dya sygkan kaw mesti dya
belajar terima kaw seadanya..

mesti dya blh terima kelebihan dan kekurangan kaww !
xpyh laa kaw nak berubah bagai..
dlm erti kata laen jgn hipokrit laaa mngkukkk !!!

fuhh ! sabar , sabar , sabar laa hati ~
untuk mlm nie mmg ak tgh sakit hati..
si mangkuk tingkap tue kalau sehari xnaikkan darah ak mmg xsah !
ada je soalan dya yg enyakitkan hati aku..
ada je tindak tanduk dya yang uat aku rasa nak bagi tamparan wanita kat pipi dya..
hurmmm... awak oich awakk
nape laa susah sangat kaw nak pecaya kat aku ?
meh sini tgok muka aku ! *ada rupa org jht ke ? rupa penipu ke?
tlg laa fhm weh, ak sehabis jujur kat kaw,
tapi balik2 kaw soal siasat aku serupa polis pencen !
tlg laa weh, kaw sendiri pun tahu ak nie mcm mne..
bnyak mne syg aku kat kaw !
hey mangkuk kalu kaw baca entry nie ak nak kaw tahu 
aku syg kaw laa giler !
kau fhm bahasa melayu x ??
aku syg kaw ! so xpyh laa kau gedix2 nak tuduh ak !
xpyh laa kaw bersusah payah soal ak mcm2..
fikir pakai pemikiran sikit, mcm mne ak berusaha utk dptkan kaw semula haritu.
apa pun aku harap kaw faham mangkuk !!!
salam ! bye..

08 Jun 2013

- baca dan fahami -


Ketika kita mengeluh: 
“eeeiii, aku penat sangat..."
ALLAH menjawab : 
“ Dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirehat " (78 : 9)
Ketika kita mengeluh : 
“Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku..."
ALLAH menjawab : 
“ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan” (2 : 286)
Ketika kita mengeluh :
“Serabutnyaa..."
ALLAH menjawab :
“ Hanya dengan mengingatku hati akan menjadi tenang ” (13 : 28)
Ketika kita mengeluh : 
“Apa yang aku buat ni semua sia-sia..."
ALLAH menjawab : 
” Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji dzarah sekalipun, niscaya ia akan melihat balasannya ” (99 : 7)
Ketika kita mengeluh : 
“ takdak sorang pun yang nak tolong aku..."
ALLAH menjawab: 
“ Berdoalah (mintalah) kepadaKU, niscaya Aku kabulkan untukmu ” (40 : 60)
Ketika kita mengeluh : 
“ Aku sedihh sangat...”
ALLAH menjawab : 
“ La Tahzan, Innallaha Ma’ana. Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah bersama kita " (9 : 40)

 


- pari pari comel dari laut -

Saya adalah pari-pari comel dari laut. Saya berenang tercomel-comel setiap hari. Walaupun saya bertelanjang bulat,tapi saya adalah pari-pari comel dari laut.
Tiada siapa pun akan sampai hati untuk marahkan saya dan memaksa saya memakai skirt pendek sebab saya pandai buat mata bulat-bulat sambil menyengetkan kepala kemudian berkelip laju-laju seperti kepak rama-rama.
            Saya pari-pari comel dari laut. Walaupun saya comel, tapi saya tersisih. Ramai penghuni laut yang memandang saya,tapi tiada satu pun yang mahu berkawan dengan saya.
            Jadi saya banyak menghabiskan masa di celah-celah batu. Sesekali bercakap dengan kuda laut tentang menu pada hari semalam dan berbicara tentang aromaterapi berbau epal yang terjatuh dari kapal walaupun kuda laut cuma reti menjeling.
            Saya pari-pari comel dari laut. Saya suka berenang terkedek-kedek tercomel-comel. Saya suka pasir di dasar laut. Saya suka matahari tengahari yang kelihatan berkilat di tengah laut.
            Tapi saya tiada kawan. Saya hidup bersendiri. Saya bukan hidup berkumpulan seperti ikan-ikan yang lain.
            Apabila ikan jaws jeng jeng jeng mula menjengah dengan renangan berbentuk zik zek, saya jadi takut. Saya tiada kawan untuk tumpang berlindung atau tumpang menyorok di belakang bila saya berasa tidak selamat. Saya harus berenang cepat-cepat menyorok di celah-celah batu dalam keadaan berdebar-debar.
            Dari celah batu saya lihat sekumpulan ikan berenang bersama seperti sayap yang besar. Lari bersam-sama dan menyelamatkan diri ikan jaws bersama-sama sambil ketawa lucu. Gembiranya.
            Saya menangis.
            Saya pari-pari comel dari laut. Tapi saya tiada kawan. Tiada siapa pedulikan saya.
            Saya pari-pari comel dari laut. Tapi semua orang panggil saya ikan buntal.
            Ikan buntal. Ikan buntal. Ikan buntal.
Saya tidak pernah percaya saya adalah ikan buntal. Kerana saya percaya, saya adalah pari-pari comel dari laut.

 

Take Note : jadilah diri sendiri !


07 Jun 2013

- Jumaat itu Indah -

ASSALAMUALAIKUM
salam Jumaat . penghulu segala hari
btw entry nie ak tade idea pun..
saja gedix2 nak menaip jugak
so ini laa mkn dya..
hahaa dari tadi duk taip then padam..taip lagi padam lagi , taip padam taip padam..
ishh ishhhh ak pun xtahu nak tulis apa.. *xtahu nak tulis jgn gedix pegi tulis !
ok laa , pejam celik pejam celik harinie dah jadi hari Jumaat..
Jumaat, penghulu bagi segala hari *sabtu, ahad, isnin, selasa, rabu, khamis
dihari yang mulia nie, dgn keberkatan yang ada
ak nak mohon maaf asat silap salah yang dilakukan secara sengaja ataupun xsengaja
sorry ye kwn2 kalau kata2 dan entry ak yang sblum2 nie agak terkurang bahasa terlebih bicara...
btw tade niat pun nak sakitkan hati sesiapa..
sekadar meluahkan ditulissan apa yang terbuku dihati nie..
ok laaa idea dah tade.. otak kembali beku..
hahaaa ! apa pun bagi kaum Adam jgn lupa Solat Jumaat ye...
tataaa ~ salam !



06 Jun 2013

- xthu nak tulis tajuk menda -

assalamualaikum
salam sejahtera
hahaaa korang baca x ak punya tajuk entry tue ??
ak pun rasa mcm pelik je dgn ak pnyer tajuk tue..
nie laa padah nyer bile tade idea tapi gedix nak uat entry jugak.
sbnarnya mlm nie ak sakit kepala tapi tade laa sampai tahap babun lagi..
migrain datang lagi ! yehahhh ! 
disbbkan masih mampu b'tahan so ak dgn muka selamba bkak laa segala mcm laman sosial * blog, mukabuku, twitter, whatsapp, wechat, line dan tagged
dlm hati berkata ' xpew tahan je laa sakit tue , jgn dilayan sangat ! '
the end

cerita kedua (:
ptg tadi aku pegi jumpa mangkuk tue. well mcm base la gaduh ! gaduh ! gaduh ! dan gaduh ! penat2 gaduh, berbaek jap pastu sambung gaduh lagi. sampaikan satu tahap ak ckp kat dya lepas nie better kita uat haluan masing2.. hahaa time tue dya plak yang memujuk rayu..base laa bila hati dah syg setakat mana laa sngt kemarahan tue.. ok nak dipendekkan cerita, lps enat gaduh kali pegi laa mengisi perut kat kedai yg biasa lepak.. perhhh pekena sup perut, kerang bakar dan mili ais sambil nikmati panorama dimuara sungai Trgganu.. hahaa syok habis kowt.. btw klau kowang nak tgok pic2 yg kami mkn tue jemput ke Instagram ye.. ok tata ! 


05 Jun 2013

- aku mengamuk -

ASSALAMUALAIKUM..
pepagi buta nie tah mimpi apa laa ak terpanggil nak uat entry..
actuly bkn apa td tgah2 syok on9 tetiber ada laa satu page tue muncul kat home aku..
korang try laa klik tgok apa yg ada kat dlm tue..
serius mmg menyirap giler tahap babun darah aku !
frst skli ak bkak kat dlm tgok, tgok apa yg si admin post..
perhhh dya pnya ayat mmg mulut puaka laaa wehhh
*bangang ! shialll ! bahlol ! park to you !
mulut ak pun puaka laa jgk tp xde laa sampai mcm si admin tue..
ok btw pada pandapat aku laa kan *de kena mengena dgn kaw ! kaw ! kaw ! kaw ! dan dya ! serta mereka !
xsalah kalau nak anti pengkid, xsalah kalau nak boikot pengkid..
tapi biar kena dgn caranya. kaw dah tahu jln dyorng tue salah, yang kaw xberakal sngat duk kuang ajar kat dlm tue ape hal ? kaw curi pixca2 dyorng, pastu pegi upload kat page tue dn mention kata2 kesat ! kenapa, kaw xpuas hati sbb dyowng dpt 'awek' yg lagi cun dari korang ?? acm tue ?
hey2 kwn kalau ye pun kaw nak bagi nasihat cuba try dgn bahasa yg elok sikit ! bercakap tue biar laa sopan *budi bahasa budaya kita. jgn nak maen redah jep.. kdng2 dyorng jadi acm tue sbb pengaruh rakan sebaya.. mmg xdinafikan ada yg jd acm tue sbb kerelaan hati tapi fikir laa secara logik. agak mustahil kan dya jadi acm tue alasan yg munasabah.. btw sampai ke harini aku tertanya2 kenapa ea masyarakat memandang serong dgn golongan sebegitu ? kenapa golongan2 sebegini sering kali disisihkan ? kita nak ubah dyorng tapi biar laa kena dgn caranya. kalau kekerasan dibalas kekerasan maka kehancuran laa mknnya.. lagi satu, sblum korang mengata yang bkn2 better korang cuba berkwn, knl dulu dyorng tue mcm mana. aku rasa bkn semua orang2 golongan sebegini anti lelaki kan ? tlg laa weh, kgn sempitkan pemikiran tue. kowang nie bila nampak je golongan sebegini mest korang set kat dalam kepala 'dyorng nie jahat, dyorng nie liar'. beto kan ? olalaaaaa sempit ! sempit ! ak himpit jugak korang jap lagi kang.. apa pun rambut sama hitam hati laen2.. btw bukak mata berfikit menggunakan mata hati bkn kepala lutut ! korang mesti pelik kan kenapa aku mcm back up je golongan sebegini . btw aku mmg ada kwn sebegini. aku knl sebahagian dari perangai dyorang.. apa yang baek aku ikut. apa yang buruk aku jadikan sempadan. bak kata orang berkawan dgn beribu2 jenis manusia, kita akan dpt melihat bermcm2 kerenah yang ada.. btw apa yang korang fikir pasal aku ? ingat aku acm dyorang ea ? HAHAaaaa mulut manusia kita xblh nak tutup.. pemikiran manusia kita xblh nak sekat.. apa pun aku nak korang tahu sblum menghukum tue selidik laa dulu.. kalau ye pun nak mengajar, pakai laa bahasa yang elok sikit. better gunakan kelembutan bukannya kekasaran ! ok laa ak pun dah letih cari ayat utk dicanag kat dlm nie.. so pandai2 laa berfikir utk hidup ye... SALAM (:


#as salam. mmg betul sesama islam wajib menegyr, tp dari sy tgk page ni. cara nak tegur mcm agak biadap. sy bukan nak back up pengkid. but they have feeling too. sebelum kita sembur org better we know them and what make them became like that..so as educated people and masyarat melayu,.. umat Nabi Muhammad SAW yg bertamadun tegurlah dgn baik sopan dan santun. budi bahasa budaya kita. ***petikan komen slh seorang p'baca kepada admin page tue ! 

04 Jun 2013

- isu lapuk -

hey hey heyyyy abg long , kak yong jual sayur..
hah ? korang tanya sapa ??
eloo xkan aku plak kowt ! *mesti laa korang (:
ok, entry nie skli lagi ak nak buat sesi luahan merasa ^,^
alkesahnya ptg tadi skli lagi aku pegi jumpa dya
dari Bukit Payong ke Marang , jauh tueeee !
huhuu,, base laa aty dah rindu , aku pun pegi laa sana..
nk tnggu dya dtg jumpa aku ? al-lingkup laa periuk belangga nnt.
arini skli lagi gaduh isu yang sama..
penat ! penat ! penat ! aku dah penat !
elooo aku penat tapi tak serik..
disbkan syg punya pasal laa aku jadi mcm nie..
syg ? ishhh bole jln laa kaw dn syg kaw tue
hey mangkuk sampai bila laa kaw nak teruskan pendirian cabuk kaw tue ?
hitam kata kaw maka tade laa keputihan kata aku lagi kan !
aku penat nak explin bagai, aku penat nak terangkan kat kaw..
balik2 isu sama jgk yang kaw bangkitkan..
then tadi blh plak kaw cakap
 'semalam genap 2minggu kita gaduh' *bangang kaw
adoiiii , xsangkap plak aku selama nie kaw menghitung hari...
mangkuk2, kenapa laa kepala kaw lambat sangat loading weh ?
kaw sedar tak yg aku syg kaw !  aku sehabes mungkin jujur dgn kaw giler !
tapi balek balek isu lapuk jugak yang kaw bangkitkan.. fuuuhhh !
duhai hati kaw bersabar laa ye, mybe apa yang berlaku nie ada hikmah yang tidak kita ketahui..
mangkuk, thanks tadi sudi jumpa aku ! thanks uat aku nangis ! dn thanks kembali uat aku tersenyum !
kaw memang jahat, nie semua kaw punya angkara ! pasal kaw laaa jiwa aku jadi kacaw..
harap hidup aku pebih bahagia dn gembira berbanding arini...
salam..


- fead up -

hey bro, apa citer ? sehad ? sakit ?
oich ok uat laa mana yg terbaek utk diri korang ye..
meh sini dgr luahan yang xberapa terluah nie..
actly tadi kat fb aku ada laa baca post yg kwn ak update..
nampaknya skrg dya makin bahagia jep, *alhamdulillah..
apa yang dya tulis tue ak baca satu persatu..
tetiber terlintas di kepala hotak nie
" apa yang ada pada sebuah janji ? "
" setakat janji dimulut bole laa "
" time hati tgh syg , indahnya melebihi pelangi "
"nnt ble dh benci , mesti gaduh ribut taufan "
pada ak janji hanya sebuah janji
janji setakat dibibir, tade makna semua tue..
dimata ak sebuah janji langsung tade nilai dalam percintaan..
huh ! penat aku setia akhirnya dikhianati
penat aku jujur akhirnya ditipu..
cinta ? sayang ? apa makna semua tue ?
syg hanya dimulut, patah tumbuh hilang berganti..
sudah laa sudah, pergi laa kaw jauh dari hidup aku,
jgn kau hadir bersama duka lagi..


Take Note : hey awk, hingga saat nie saia maseh xdpt lupakan awk ! terlalu banyak janji yg awk tabur tapi akhirnya semua terkubur xbernisan.. hingga saat nie saia masih tertanya2 apa salah dan silap saia ? seandainya awk baca entry nie mohon awk explin apakah kesalahan yg dah saia lakukan. nak tahu apa silap awk ? awk laa pencuri yg paling jahat pernah saia jumpa stkat nie ! awk curi hati saia , pastu awk kembalikannya dalam keadaan hancur berkecai.. hingga saat nie kesakitan tue masih xdpt dihilangkan !

02 Jun 2013

- tukar tempat praktikal -


tahu plak korang call ckp boss bising ak xdtg keje ye ?? HAHAAaaa kesah plak ak kang, lantak korang laa nak ckp apa janji xmengadap lagi muka plastik korang ! #harap2 cpt dpt tempat baru utk praktikal ak nie (:

hey korang dah baca statment kat atas tue ? HAHAhaaaa gud !
meh sini ak nak story sikit..
ok ok, actuly minggu lepas ari rabu sampai skrg ak tak dtg keje..
hahaaaa ponteng ker ?
well nak kata ponteng tue tade lah sngat,
tapi lebih kepada nak resign terus laa mangkukk !
dah kenapa plak aku nak berhenti ye ??
alaaa suka hati aku laa wehhh..
hahaaa bole ak ckp acm gitu ? :p
tade laaa sbnarnya ada bnyak sbb yang menyokong aku untuk resign nie
kat tempat tue ak asyuk uat Kotak Fius Agihan je.. ishhh dah kalau mcm tue apa yang nak aku tulis kat dlm buku log ? ak praktikal dah 3bln lebih tapi baru sekali masik site opis.. dah tue acmne ??
sikap pekerja pekerja lama kat situ uang agak kurang diajar. ada laa sorang pekerja tue, dulu masa first ak masuk ok laa.. tapi lama2 dya terlebih kurang ajar plak.. puithhh ! suka hati laki bini bapak tiri mak dya je nak marah2 kamu bdak2 praktikal.. apa hak kaw nak marah kiteorang hah mangkukk !
ak benci dgn suasana kerja yang diskriminasi. apa ke patut dyorng tak yakin dgn tahap kecekapan aku. perhhhh mmg ak bengang laaa ! kowang bagi aku uat keje2 yang kat dlm opis, hakikatnya tue bkn keje aku ! dan tue bkn jiwa aku laaa shiallll !
mohon jgn terlalu memandang rendah kat ak ok ! ye, mmg aku gegurl ! kudrat aku mybe xsekuat korang tapi kalangkala idea yg aku bagi tolong laa diambil kita mangkukkk ! sbb rasanya aku nie lebih bijak dari kowang dlm bab2 berfikir ! hahaaaa bangang !
rasanya cukup laa stkat tue dulu aku list ye... ikut aty nie mmg bnyak lagi.. ok btw aku nie suka belajar dlm hidup.. disbbkan aku xtahu lah aku belajar tapi disbbkan perangai korang nie lahhh pembelajaran aku terbantut !
ak mmg xpandai sbb tue aku nak belajar sampai pandai tapi korang xbagi aku cuba so sampai bila ak nak berada didalam kebodohan sengal ??? 
setelah berpuluh ribu kalai aku berfikir, so aku tekad utk resign ! lantak laaa dyorng nak cakap apa yang penting ak tahu mana hala tuju aku... 
ok laaa kowang sory terkasar bahasa terlanjur kata ye.. hahaaa, thanks jgk sudi baca. so skrg aku nak gerak dulu.. doakan aku dapat cari tempat praktikal baru dlm masa terdekat je.. sbb praktikal aku berbaki 6bulan lagi nie... hahaaa tata syg's.. salam !


01 Jun 2013

- realiti itu nyata -

hey korang, tadi tgah2 aku bermukabuku ada laa sorang gurlz tue tgur ak kat im.. well aku pun dgn keramahan yang nyata terus laa bagi responkan.. then terus gurlz tue story masalah hati berdarah dya.. huhuuu ak yang tak tahu pape nie layan je laa. sbgai seorang kawan, aku sedia pinjamkan telinga utk dgr luahan hati tue...meh sini baca
D: hi..i merana sgt skrg..smua 2 br ja blaku,so sedi sgt.relationship slama 2thn berakhir skelip mata
2thn hilang sklip mata?
A: blh i thu npe jd acm tue?
D: muncul org ke3..dia knl ppuan 2 ujung bln3.ms 2 penk i beli hp hadiah anniversary kmi 2 april..i tau dia ada msg dgn ppuan 2 tp x syak pa2.then dia mula sorok hp.i curiga bila i dpt hp hp,dia save nama ppuan 2 "ann dear".i mengamuk.dia ckp anggap as adik ja.tp i x pcaya.i selidik..then i jmp ppuan 2.i bgtau jgn rapat dgn penk i,
A: hurmm.. i simpati dgn apa yg jd pada u..i pernah alami dulu.. hampir4tahun kami bersama last2 dia tnggilkn i sbb gurl laen..apa pun u be positif.. bt pe nak nangis utk org yg xhargai u?? bt pe u nak terhegeh2 kat org yang dh buang u ? wake up laa u.. i tahu u sakit utk lupakan dya.. mustahil utk lepaskan dya dgn rela hati.. tapi u kena belajar semua tue... mybe skrg u bkn sape2 lagi kat dpn mata dya.. so u kne cari balik semua tue...jgn down disbbkan dya...
D : skt kan u..then dia ckp ppuan 2 kazen dia.i xpcaya..1 kali i npk msg dia say love u dgn ppuan 2..then 1 mei dia blk kg.i ingat dia blk rmh dady dia tp sbnrnya dia blk rmh ppuan 2.dia cuti 2 ari tp extend cuti dia smp dkt 2mgu.ppuan 2 xmau dia blk.
A: bagi i, pihak ke3 tue mmg salah.. tapi die pun turut bersalah... u fikir lahhh kalau dya sygkan u lagi bt ape die cari org laen kan.. sbb tue pepatah mengatakan kalau kita sygkan someone, tapi dlm masa syg sama kita sygkan org laen.. better kita tinggalkan someone tue, dan pergi kat org laen yg kita syg..bile hati tgh syg semua benda kita snggup buat... mcm frst time u dgn die dulu... happy ke kan.. mesti tade gaduh2 kan... tapi bile dah lama2 nie yg berlaku... so be positif... mybe skrg die sygkan gurl tue, sbb tue die snggup bt ape saja.. tapi suatu saat nnt bile syg die utk gurl tue dh tade, semua nye akan berlalu sepi...
D : let me share first my sad love hehe
A : huhu.. ok2
D : lps dia blk rmh i ppuan 2 mula xlyn dia.then i tny pa phujung smua ni..ppuan 2 suru jgn tgl kan penk i..dia ckp penk i y thegeh2..tp dia da dingin dgn i
A : ouh.. so skrg u dgn die mcm mne
D : i dpt hp dia.dlm hp 2 ada bukti drg kapel.i terus lpskan dia..then esoknya dia nangis bgtau ppuan 2 da tgl kan dia n dia pun ilang keja sb lma sgt cuti..i mc mau blk dgn dia tp dia xmau,then dia ada bgtau ppuan 2 mau btunang..dia sedih la.tp ada word dia i xble lupa "ko xfhm perasaan aku,aku da pernah tdo dgn dia" hancur bkecai ati i bila tau
A : u nampak x moral dari ape yg dh terjadi nie ?
D : npk sgt..pjg lg citer ni.jap dgr dlu
A : ok
D : then dia bt kputusan utk kapel dgn abg ppuan 2 supaya dia tetap ble dkat dgn ppuan 2..ati dia dgn ppuan 2 tp dia kapel dgn abg ppuan 2..so skrg dia d rmh ppuan 2.dia kapel dgn abg ppuan 2 skadar mengaburi mata utk terus dkt dgn ppuan 2..mslhnya skrg ppuan 2 buli2 dia.mrh2 dia..dia x terurus sgt..sb ppuan 2 dia jd x tentu arah.dia ikt ja ckp ppuan 2..mslh lg skrg dia xda keja..ccm keta dia da 2bln gantung.anytime ble kena tarik..smua sb ppuan 2.dia merana sb ppuan 2 tp dia mc buta..
A : ble dh syg semua nampak indah
D : idup dia x keruan skrg..dia tlampau tunduk dgn ckp ppuan 2..padahal ppuan guna n bodoh2 kan dia
A : so skrg ape tindakan u ?
D : dlm ms y sma bkal tunang ppuan 2 ada d rmh 2 skali.mst dia tseksa.i da bg nasihat jauh kan diri dr ppuan 2 n flmy ppuan 2 kalo mau bgn dr kejatuhan dia skrg...
A : mcm tue plak ?
D : i cuba bg dia sdar n suruh dia jauhkan diri dr ppuan 2..dia da npk perangai ppuan 2 tp cinta nya mc kental utk ppuan 2.dia tgh musnah kan idup nya..i cuma mampu tgu n lihat..start 22 jun i akan kuar dr idup dia
A : npe prlu tngu 22jun ea ?
D : dia merana skrg..dia 2 xble idup sndiri..tp ppuan 2 xmampu jaga dia..dia sndiri ckp ppuan 2 mau idup senang ja.sb ppuan 2 dia mula hisap rokok..dia btl2 bdoh sgt la,i syg dia.xsmp ati tgk dia idup bgni.
sb skrg i mc keja..21 jun i resign..22 jun i ada outstation 3mgu,then awal julai i blk kg..
A : ouh.. u bt lah ape yg terbaek
kalau beto die bkn hak u lagi belajar lah lepaskan die dgn rela.. tapi klau die mmg hak u, pegi lah sejauh mne pun die yang akn dtg cari u kembai nnt
D : 2thn ni dia bgntung dgn i..i byk tlg dia.byr keta,bg tmpt tgl..beribu duit i abis utk dia..dia xda keja ms mula2 kapel.i jaga dia smp dia dpt keja bgs..smp xda mslh duit.idup dia teratur sgt ms i jaga dia.tp smua hancur n dia khilangan sgalanya sb ppuan 2
A : u bt lh kptsan trbaek..pandang depan..
D : kalo u jd i mcmana?i xble duk dkt dgn dia tp stil tgl 1 rmh.ni dia xda pun sb tdo rmh ppuan 2.slagi i d cni i tseksa
A : klau mcm tue better u jauhkan diri dari die bagi i, xguna fikirkan org yg dh buang kita
D : mcmana u hadapi khilangan org u cinta?i x kuat lg hadapi
A : frst khlngan die mmg down gler.. smpaikn dlm cls pun i nangis.. pantang duk sorng2 mesti ngalir air mata.. apeth lagi ikeorg satu uni..
kwn2 lh yg bnyk sokng i..
lme i hilng kn diri.. i tkar no.. delt acc fb dan twtr.. tp smua tue lngsng x mnjdi.. ble mlm mest nangs sblm tdo..
tp skrg alhamdulillah, semua dh ok even xsepenuhnya..
tipo laa klau i ckp dh blh lupakn die.. kekdng meroyn jgk tringtkn die.. sjk kmi break smpai skrg i selesa idup sendiri...
D : i faham pa u rasa..i tgh alami skrg..da brp lama u break dgn dia?
A : akhir tahun lepas.
D : peritnya lalui ppisahan.u tgl sma dgn dia ms kapel?
A : tade laa.. sorry i couple boy :)
D : owh ok. sorry u..



take note : cerita rekaan semata mata ! tade kena mengena dgn aku kaw, dya , dya dan mereka ! TQ syg's .

- inikah cinta -

mlm nie dpt lagi call dari dya..
awk oich awak sorry laa tak pick up call awk ye..
bkn xnak pick up tapi aty mcm xready jep lagi..
mcg awk bkn sengaja xnak eply tapi blur..
perlu ke saia jawap persoalan awak ?
balik balik benda yang sama jadi isunya..
penat laa wehh
sayang tue mmg ada tap berfikirlah !
sampai bila nak mcm nie ?
cara pegangan kita berbeza !
cara hidup kita berbeza !
katanya awk nak berubah kerana saia
kerana saia ? serius saia xyakin dgn awk !
xmustahil nnt awk kembali b'ubah kerana gurlz laen kan..
so wait and see beby..

- untuk kamu tahu siapakah aku.. -

aku ingin m'jadi alasan kaw tersenyum saat kamu bangkit diwaktu pagi dan b'semangat m'jalani hari hari kaw..
aku ingin m'jadi seseorang yang kaw fikirkan sebelum kat tidur dan seseorang yang kaw rindui setelah bangun dari tidur..
aki ingin m'jadi salah satu nama yang sentiasa kaw sebut dlm setiap doa, kerana setiap doaku ada nama kaw..
aku ingin m'jadi orang pertama yang kaw lihat di waktu pagi dan yang t'akhir diwaktu malam..
aku ingin m'jadi p'dampingmu. m'jadi kisah t'indah dalam hidup kaw dan meniti bahagia bersama kaw..
aku ingin m'jadi titik terang dalam kegelapan kaw dan jawapan atas segala keraguan kaw..
aku ingin m'jadi alasan disetiap hari bahagia kaw, ubat penghilang kepenatan kaw dan pendoa saat kaw hilang arah hidup..
aku ingin m'jadi bayangan yang mengiringi langkah kau dan selalu menemani kemana kaw pergi..
aku ingin m'jadi seorang yang kaw sayangi, kaw cintai dan yang kaw akan tangisi disaat ak pergi meninggalkan kaw..
aku ingin m'jadi insan terbaik yang dipilih Tuhan untuk bersama kaw..
aku ingin m'jadi orang yang akan m'hapuskan airmata kaw disaat kau disakiti oleh orang lain..
aku ingin m'jadi orang yang setia mendengar setiap keluh kesah kaw dan selalu menemani kaw disetiap suka dan duka..
aku ingin m;jadi seseorang yang kaw fikirkan setiap hari sambil tersenyum..
aku ingin m'jadi sebuah mimpi dalam tidur kaw..
aku ingin sekali m'jadi makmum dalm setiap solat kaw dan mencari keredhaan-Nya..
aku ingin m'jadi seseorang yang sentiasa berterima kasih kepada Tuhan, kerana memiliki hati kaw..


adakah aku mampu berpeluang untuk menjadi semua ini dalam hidupmu ??

- i'm tired -

i'm tired of crying
i'm tired of yelling
i'm tired of being sad
i'm tired of pretending
i'm tired of being alone
i'm tired of being angry
i'm tired of feeling crazy
i'm tired of feeling stuck
i'm tired of needing help
i'm tired of remembering
i'm tired of missing things
i'm tired of being different
i'm tired of missing people
i'm tired of feeling worthless
i'm tired of feeling empty inside
i'm tired of not being able to just let go
i'm tired of wishing i could start all over
i'm tired of dreaming of a life i will never have
but most of all, i'm just tired of being tired

 

- klik aienlieyrusli utk dgr lagu pebret -


- pegangan kita berbeza -


 
kita sama sama menyayangi
kita sama sama merindui
kita sama sama berjanji
namun akhirnya janji tidak tertunai
ak pergi membawa diri
kaw makin dekat mencari
apa yang mesti aku lakukan
tahukah sedalam mana hati ini
tahukah sbnyak mna rindu ini
namun ak pendamkan semua itu kernamu
sampai bila harus hidup dlm kepalsuan
mana mungin kita bersama
persoalan itu tade penyelesaian
aku terlalu menyayangi agamaku
katanya kaw menyayangi agama kaw
syg, aku rela kehilanganmu dari kehilangan Penciptaku
aku mmg menyayangimu namun aku lebih menyayangi-Nya
sesungguhnya cintaku untuk-Nya melebihi cintaku untuk kaw
Dia selalu ada saat aku gembira dan berduka,
Dia tahu apa yang aku perlukan dlm hidup ini
mybe Dia menemukan aku dgn kaw supaya
aku berfikir dgn lebih matang lagi..
maafkan aku !
 takkan sesekali aku gadaikan agamaku demi cinta kita