Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Ramadhan | Hari pertama puasa




Alhamdulillah masih diberi ruang dn peluang untuk bertemu Ramadhan. gembira dengan kedatangan Ramadhan. Tapi terselit juga rasa sedih. Permulaan Ramadhan tak dapat nak menyambut dengan keluarga. Kalau dekat rumah, mesti meriah. Mak, ayah, dan adik-adik mesti dah plan macam-macam menu dan juadah untuk bersahur dan berbuka puasa. Oichhh.. tidakkk!

Permulaan Ramadhan, aku menyambutnya di asrama. Sayu hati sebenarnya tengok sebahagian dari kawan-kawan yang packing barang nak balik kampung. Huhuuu.. alaaa aku pun balik kampung jugak nanti. Tapi lambat sikit dari diaorang. Asrama pun time nie tinggal lagi beberapa orang je. Majoriti dah beransur balik kampung. Menikmati cuti semester dan menyambut kedatangan Ramadhan dengan keluarga.

Apapun, aku bersyukur. Bersyukur sebab masih diberi peluang untuk merasai nikmat Ramadhan pada kali ini. Tak kisahlah jauh dari keluarga pun. Yang penting mereka tetap selalu dan dekat di hati aku. Heheee.. Esok petang giliran balik kampung. Alhamdulillah, semua paper dah selamat aku menjawab dengan jawanya pada petang semalam. So untuk hari ni settle dulu apa yang patut. Esok malam gerak balik kampung. Wassalam..

6 ulasan

  1. kita pun x dapat sambut puasa dengan family. sambut dekat u je dengan kawan2 hehehe. xtau bila nak balik. sini baru start sem baru

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sobbsobbb sedih kan.. huhuu
      Tapi ape pun takpe lah.. demi tanggungjawab kn...
      Selamat berpuasa ye :)

      Padam
  2. selamat berpuasa.. berbuka dan bersahur dgn family paling best kan.. meriah je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihiii tahu takpe...
      Meriahnya bersama family...

      Padam
  3. HYEEE...AKHIRNYA ! DAPAT JUGA BLOGWALKING..SYIRALOKMAN CUTI SEM :D JOM KE BLOG ..BANYAK GIVEAWAY AND CERITA NAK KONGSI :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yesss akhirnya Syira.. heheee
      Done terjah blog Syira..

      Padam