Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Di Matamu - Sufian Suhaimi


Setiap apa yang kita impikan
Tak semua menjadi kenyataan
Hiduplah dalam kebenaran
Kenyataan akan lebih jujur dari penantian

Apakah kau cuba untuk menafikan
Keikhlasan hatiku padamu
Betapa ku mencuba
Mendapatkan secebis kasih mu

Apakah kau tak mampu untuk menentukan
Di antara kaca dan permata
Betapa telahan mu
Memaksa ku mengundurkan diri

Dan tak seharusnya aku
Bertemu dirimu di dunia ini
Dan kau membuang diriku sesuka hati mu
Dan memilih dia
Dan ku tersandar begini
Meratapi hati yang telah dilukai
Aku sedar betapa hinanya
Ku di matamu

Namun jika ku diperlukan, dan diterima
Izinkan ku menagih kasihmu
Namun jika ku ditolak, tak diperlukan
Buang segala tentang ku

Dan tak seharusnya aku
Bertemu dirimu di dunia ini
Dan kau membuang diriku sesuka hatimu
Dan memilih dia
Dan ku tersandar begini
Meratapi hati yang telah dilukai
Aku sedar betapa hinanya
Ku di matamu


Take note : Sebelum ni aku hanya dengar part chorus sahaja. Sebab part tu lirik best bagi aku. Tetiba pagi tadi aku dengar lagu ni secara penuh. 

Alkisahnya, pagi tadi aku ternampak lagi ni di status whatsApp seorang kawan. Sekali dengar macam best. Tahu, ini lagu Pian. Tapi tak pasti apa tajuk sebab kawan post hanya sepotong lirik. Maka aku pun bertanya si kawan dan terus search youtube. Okay jumpa!! 

Ouhhh lagu Pian rupanya. Best jugak. Tengok video clip pun macam best. Maka gigih aku download untuk simpanan buat tidur di malam hari. 



4 ulasan

  1. Ok jap lagi nak cari juga di youtube.

    BalasPadam
  2. Lagu ni best tp mcm kenapa lagu ni sufian ckp nk launch mase dia kawen? Padahal lgu ni sedih.

    BalasPadam
  3. Best lagu ni.. nanti nak share kat blog jugak la

    BalasPadam