Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

SAJAT By Mr. Bie

SAJAT
“Hidayah itu luas,
semoga usaha kecil ini
salah satu asbabnya” – Mr. Bie

Jangan hancurkan dirimu
Kerana masa silammu
Jangan mencabar Tuhanmu
Cukup kaum yang lalu
Kau bayangkan wajah Nabimu
Melihatkan kamu
Yang bangga dengan dosa
Lagha buta mencabar hukumNya

Selagi jasad masih bernyawa
Sempat SAJATuk berubah

Hijrahlah… Rayulah cintaNya
Kerana… KITA SEMUA PENDOSA
Menyesal depan Dia dan janji tuk berubah
Bukankah Selalu
Ada JAlan TaubatNya untukmu

Jika kau sayang diri mu
INSAFIEY kataku
Jika masih ragu-ragu
Bacakan kitabNya
Jika kau rasa sekelilingmu
Dan menolak…
hijrahmu
Bukankah ada Allah…
Allah…
Allah… Yang menanti kepulanganmu

Selagi jasad masih bernyawa
Sempat SAJATuk berubah

Hijrahlah… Rayulah cintaNya
Kerana… KITA SEMUA PENDOSA
Menyesal depan Dia dan janji tuk berubah
Bukankah Selalu
Ada JAlan TaubatNya untukmu

Hu ~ Woh~
Hu~ Woohhhhh~

Hijrahlah… Rayulah cintaNya
Kerana… KITA SEMUA PENDOSA
Menyesal depan Dia dan janji tuk berubah
Bukankah Selalu
Ada JAlan TaubatNya untukmu

Hijrahlah…
Rayulah cintaNya
Kerana…
KITA SEMUA PENDOSA


Take Note : Tengah layan video di facebook tadi tetiba terkeluar lagu Sajat. Aku sangka lagu tu dinyanyikan oleh Sajat, rupanya meleset. Lagu tu ditujukan untuk Sajat, barangkali. 

Apapun, lirik dan maksud disebalik lagu ni sangag mendalam. Aku suka kata kata yang ditulis oleh dipenulis lagu ni. Bila hayati betul betul, dapat meresap dalam diri aku. Ya, aku manusia yang tak lari dari membuat dosa dan aku cuba untuk berubah ke arah yang lebih baik. Semoga aku sentiasa berbuat kebaikan walaupun ada kala dibaals dengan kejahatan.


1 ulasan