Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Semangat Yang Hilang

Dalam minggu ni banyak sangat perkara yang terjadi dalam hidup aku. Ada kisah suka dan ada kisah duka. Kisah suka biarlah jadi kenangan terindah aku. Tapi kisah duka yang membuatkan aku masih tak dapat nak move on. Hurmmmm... hilang hilang terus mood. Terbang terus semangat aku.

Kawan kawan cakap, aku sekarang ni tengah tertekan, kemurungan, sedih, bermasalah. Eh, betul ke? Macam melampau plak diaorang punya tanggapan tu. Tapi rasanya ada betulnya kata kata mereka tu. Entahlah...

Mana pergi semangat aku??
Minggu ni dah beberapa hari aku buat perangai tak semengah. Datang kerja separuh hari lepastu cauuuuu. Halfday. Masuk kerja lambat lepas tu loading time nak buat kerja. Ada juga yang aku mc dan ada juga yang aku tak datang terus tapi aku ada infom pada leader tau.

Entahlah! Bila difikirkna balik, sampai bila aku nak down macam ni. Sampai bila aku nak terkontang kanting macam ni. Sampai bila aku nak bersedih macam ni. Sampai bila semua ni nak berterusan...

Aku tak ada jawapan untuk itu. Aku cuba. Aku usaha tapi aku tak mampu. Kekuatan aku hampir luntur. Semangat aku dah terlalu banyak hilang. Aku tak berdaya. Hah gitu!

Aku plan, biarlah semuanya berakhir dalam minggu ni. Bermula minggu depan aku nak mulakan dengan nafas baru. Nak kembali jadi yang dulu. Mampu ke? Entah! Tapi aku usaha. Aku taknak cuba sebaliknya aku nak lakukan. Ya, izinkan aku hidup dalam dunia kesedihan ni untuk minggu ni. Minggu depan, insyaAllah aku akan kembali dengan semangat dan azam taked yang baru. Yang sentiasa gah dan positif. InsyaAllah.

Tapi boleh ke aku lakukan semua tu?
Aku tak pasti. Yang penting aku akan usaha dan terus usaha untuk tidak melayan lagi segala aura negatif ni. Aku nak kembali positive macam sebelum ni. Nak kembali ceria macam sebelum ni. Nak kembali kuat macam sebelum ni. Nak positive!! Positive!! Positive!!

Doakan semoga segala masalah aku dapat settle secepat mungkin. Doakan semoga aku kembali dengan azam dan semangat yang baru. Doakan semoga aku kembali positive dengan tekad yang takkan lunturkan semangat juang aku. Doakan ye. Terima kasih

4 ulasan

  1. Semoga dipermudah segala urusan dan terus kuat dalam melayari kehidupan :)

    BalasPadam
  2. Akak yakin awak kuat dengan semua dugaan ini dan akak doakan agar segala urusan akan dipermudahkan, Insha Allah..

    BalasPadam
  3. please...move on

    hanya orang gila sahaja yang tiada masalah tetapi orang gila masalahnya jadi gila sahajalah

    BalasPadam
  4. semoga dipermudahkan urusan ain ya.kuatkan semangat.. chaiyokkk

    BalasPadam