Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Tazkirah | Berusaha tapi tidak dapat

Bismillahirahmannirahim. .

Pernah rasa tak, bila kau dah usaha mati-mati, dan kau tak dapat apa yang kau nak ?

And you know waktu tu lah, Allah nak tengok kau beriman tak dengan takdir-Nya ? You know why ? Just because Allah loves you. More than loves our mother to their chlildren.

Itu jawapan untuk semua persoalan.
Itu jawapan untuk semua kekusutan.
Itu jawapan untuk semua kekalutan.
Itu jawapan untuk semua kesusahan.

Just because DIA sayang.

Tak kira lah usaha apa yang kau buat sampai 'mati-mati', nak masuk U ke, nak pass exam ke, nak meyakinkan parent untuk kahwin awal ke, nak dakwah family untuk taat pada Allah ke, nak ubah sahabat menjadi lebih baik ke, nak berjaya dalam bisnes ke, nak hijrah taknak couple ke, mahupun apa saja usaha sampai kau mati-mati tetapi di akhirnya kau tetap 'lost'.

Lost is a normal.
Like your play the game.
Normal lah untuk tewas bukan ?

Ya, kau akan cakap.
' kau tak faham apa aku lalui '

Benar saya tidak faham. Tapi Allah sangat faham. Benar saya tidak tahu tapi Allah sangat tahu. Benar saya tak lalui, tapi Allah bagi asbab kau boleh lalui. Dan boleh jadi apa yang saya lalui atas asbab saya boleh lalui namun kau tak boleh lalui.

Tak kira lah berapa kali kau sedih, kau futur, kau nangis, kau lost, kau hilang arah. Yang utama adalah bagaimana kau tetap ingat Tuhan di balik ujian yang terbentang dalam perjalanan. Hujan misalnya, kita akan basah dek tempias dari airnya, tapi bukankah hujan itu turun atas rahmat-Nya ? Untuk DIA mengajar membersihkan 'daki' pada diri, why not ?

The moment you've done something, they said you've done nothing. Don't worry. Allah sees, Allah knows.

Allah knows your pain, Allah knows you're trying. Allah cares about you, more than what you imagine right now.

Insya Allah, Biiznillah.



credit sini

1 ulasan