Sahut Cabaran

Kekadang kita kena berani cuba apa saja walau kita tahu kita akan gagal akhirnya. Disebalik secebis kegagalan tersimpan sebuah kejayaan. Usaha dan terus usaha, insyaAllah kejayaan pasti milik kita.
#bepositif


Keistimewaan Kopi Klubna

MINUM JE BOLEH SLIMM.. Menarik kan.
.
Apa yg penting, KONSISTEN consume setiap hari dan minum air secukupnya

✨Kenapa kene konfiden dengan klubnalaleh ni?
❤. Siil Halal dan KKM
❤. 2 kali Sehari, minum pagi dan malam jer
❤. Tak perlu tahan lapar
❤. Mudah Konsisten, sbb simple jer
❤. Lomakk terbakar.
❤. Rasa kenyang sehingga 10 jam
.


Untuk korang yang nak dapatkan Kopi Klubna Laleh ni, boleh contact kami

#kurus #kuruscantik #gemuk #penggemukbadan #sembelit #kopiviral #kopikurus #teaviral #teakurus #klubnalaleh #medinadesire #produktrending #produkviral #testimoniklubnalaleh #agentdiperlukan #agentdropshipdiperlukan #stokisdiperlukan #universitimalaya #universitimalyasia #putih #comel #cantik #kosmetik #kecantikan

Keistimewaan Jus Laleh

.
๐ŸนMerawat masalah sembelit
๐ŸนMenurunkan paras gula dalam badan
๐ŸนMengurangkan berat badan
๐ŸนMenurunkan paras kolestrol
๐ŸนMenjauhkan sindrom iritasi usus
๐ŸนMenghilangkan penat badan
๐ŸนMemberi keselesaan pada perut


Untuk korang yang nak dapatkan Kopi Klubna Laleh ni, boleh contact kami




Aku Sehelai Kertas

Aku hanya sehelai kertas
Tak sekuat batu cadas
Tak bisa dibentuk
Menjadi patung yang indah
Atau rumah tuk berteduh

Tapi
Aku bisa menjadi origami yang manis
Atau alas untuk melukis

Aku hanya sehelai kertas
Yang rapuh dan mudah robek

⚘๐Ÿ˜Š


Mengalah by Cut Zuhra



Kini tiada lagi yang dapat kurasakan
Tulus cinta dari dirimu, sayang
Aku telah kau sisihkan tanpa ada kesalahan
Dan terpaksa 'ku harus merelakan

Mungkinkah takdirku selalu dalam kesedihan
Yang kuharap menjadi kenyataan
Sia-sia kukorbankan cinta dengan perasaan
Tapi sakit kini yang engkau berikan

Cukuplah sudah aku ini kau sakiti
Biarkan kupergi
Agar tak menjadi duri di dalam cintamu

Harusnya aku dari mula dulu menyadari
Bahwa diriku bukanlah yang terbaik untukmu
Perihnya hati ini tiada siapa yang tahu

Cukuplah sudah aku ini kau sakiti
Biarkan kupergi
Agar tak menjadi duri di dalam cintamu

Harusnya aku dari mula dulu menyadari
Bahwa diriku bukanlah yang terbaik untukmu
Perihnya hati ini tiada siapa yang tahu

Takkan kusesali
Cintaku berakhir begini
Suatu saat nanti
Kau jua pasti merasai



Makna Disebalik Hati



Bila bicara pasal hati, tak semuanya tentang cinta. Kerana hati bukan hanya untuk dicintai dan mencintai.

Kadang kala kita belajar makna kehidupan juga melalui hati.

Aku Dan Harapan


Aku adalah harapan yang tidak pernah diharapkan, bintang yang sering dilupakan dan bulan yang selalu sendirian.

Namun aku tetap bertahan demi satu tujuan, "membahagiakan walau rasanya menyakitkan"


Kekuatan Itu Kehidupan



Setiap orang buat salah, mana ada manusia yang sempurna. Tapi yang terbaik adalah yang belajar dari kesalahanya.

.. dan belajar dari kesilapan orang lain

Hari Sial - Ical Mosh

Yeh, Yeh
 Nasib atau takdir kita harus telan
 Even sempit atau berliku
 tetap perlu jalan
 Kau takkan tahu apa kat depan
 Jadi hati-hati bila mula jalan
 Perhatikan sebab banyak ular ingin jadi kawan

 Saya benci dengan sistem
 Ramai kawan sangkut
 Peluang hidup mewah tapi pantas hitam
 marial bila-bila boleh datang angkut
 Tu sial, itu hari malang percuma
 adik saya membebaskan paman saya
 sam percuma saya cozen eh hitam
 Sampai bila kita nak menjadi suspek

 Eh, mula mula aku kena parlima 2
 Eh, Tarik picu saat
 betul kat muka
 Dari gari pakai rantai anjing di
 kurung dalam bilik menunggang
 Di kandang saat kes di baca kadang-kadang
 ada yang sampai terkencing
 Tapi yang pasti kita tetap
 menentang setiap peluang
 Bahkan hampir mati aku jadi lali
 Jadi biarkan aku jadi macam benji

 Anak-anak ramai dihancurkan
 emak sibuk nak melacur
 Si bapak ayam masih mencari
 modal anak kampung untuk melabur

 Ini hakikat dunia syurga buat si mereka
 Tapi neraka untuk kawan-kawan
 kita yang sedang di penjara

 Yeh Yeh, Eh, Sampai bila nak berdiam
 Yeh Yeh, Eh, Takkan
 sampai nyawa padam
 Yeh Yeh, Eh, Budak-budak simpan dendam
 Kasi hadam kasi padam kapal
 yang besar kita kasi karam

 Saya janji dengan diri ku nak hidup
 senang sampai ke akhir masa
 Malah jalannya beribu batu
 kekal sama dgn 1 nawaitu

 Lain org tentu lain cara
 lain kisah lain kes bicara
 Tapi yang pasti jika kau
 berduit salah tak sabit,

 Mana mana keadilan masa
 ku hadap hari sial
 Lampu biru di jalan raya awas
 jangan sampai terkial

 Eh eh eh, di antara gari dan picagari
 Eh eh eh, terus berjuang atau
 cabut lari
 Eh eh eh, di antara gari dan picagari
 Eh eh eh, terus berjuang atau
 cabut lari


Batasan Dalam Berkawan


"Awak ni suka layan laki orang kan"

Gais, apa perasaan bila korang ditujukan soalan sebegitu rupa? Sakit hati? Terasa? Sedih? Sentap? Terkilan? Rendah diri?

Aku? Sejujurnya aku terkejut. Tak tahu nak bagi reaksi macam mana. Eh, jahat sangat ke aku ni? Perosak rumahtangga orang ke? Hurmmm... sel sel otak aku agak lambat untuk berhubung.

Tetiba kisah kisah lalu menyapa bagai angin lalu. Ya, kawan kawan aku ramai lelaki. Ada yang bujang dan ada yang dah beristeri. Aku kenal family dan isteri dyorang.

Jadi, wajar ke aku dituduh menggatal dengan suami orang? Aku tahu batasan aku dengan dyorng. Alah dyorng pun dah aku anggap seperti abang abang aku. Aku dah dianggap seperti adik dyorng. Susah senang aku selama ni dyorang yang banyak menolong. Banyak kisah susah payah kami yang orang tak tahu. Sama sama hadap hidup ni. Sama sama tolong untuk teruskan hidup ni. Ya, orang luar tak nampak kepayahan kami sama sama lalui. Yang mereka nampak hanya keseronokan, pergi sana sini, lepak takda halatuju, blaaa blaa bla..

Hurmmm.. kekadang bukan semua benda kita boleh tunjuk pada orang. Ada benda yang perlu kita simpan. Kebaikan yang dilakukan tak perlu dihebohkan. Kejahatan yang dilakukan tak perlu disebarkan. Cukup hanya kita dan Allah yang tahu, mana baik dan mana buruknya. 

Belajar sedar diri. Ingat level mana diri kita berada. Ingat sampai mana batasan kita. InsyaAllah, kalau niat kita baik, maka baiklah perjalanan hidup kita. Sekiranya niat kita terpesong maka sengsaralah hidup kita. Apa yang kita lakukan itulah masa hadapan hidup kita. Jadi, sentiasa beringat dalam berkawan. 

Pisttt.. ada orang kata, lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan. Hurmmm.. aku agak tidak setuju dengan kenyataan tu. Bagi aku, itu semua bergantung pada niat dan diri kita dalam berkawan. Pokok pangkalnya hati kau. Kalau dah besar, dah boleh nilai buruk dan baiknya tindakan yang kau buat. Jadi, fikirlah sebelum buat sesuatu perkaran.

Pistttt.. aku sangat hargai mereka yang ada disisi aku ketika aku jatuh. Aku akan sentiasa ingat pada mereka yang sentiasa ada dengan aku ketika aku tersungkur. Terima kasih kepada mereka yang sentiasa ada masa untuk aku ketika aku perlukan teman berborak, teman bergelak ketawa, teman meluah perasaan, teman yang memberi nasihat. Terima kasih gais. Korang sahabat terindah yang aku ada. Semoga korang semua sentiasa dalam lindunganNya. Semoga korang sentiasa bahagia bersama keluarga dan segala urusan korang dipermudahkan. Aamin

Manusia Ingin Menjadi Telefon Pintar

๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ
CERITA SEDIH DAN MEMANG BERLAKU

Seorang guru selepas selesai makan malam telah memeriksa  homework yang dibuat oleh anak muridnya. Suami cikgu asyik dengan smart phone main game ‘Candy Crush Saga’.

Semasa membaca nota terakhir si isteri mula menangis tersedu sedu.

Si suami bertanya, ‘kenapa awak menangis sayang?

Apa yang terjadi?’

Isteri: ‘Semalam saya bagi tugasan utk anak murid saya untuk menulis karangan pendek atas tajuk -Apa cita - cita saya-.

’Suami: ‘OK, tapi kenapa sayang menangis ?

’Isteri : ‘Tadi semasa saya semak karangan terakhir, saya sangat sedih dan terus menangis .

’Suami dengan rasa hairan: ‘Apa yang di tulis sehingga  membuat awak menangis?

’Isteri: ‘Abang dengar’

Cita cita saya ingin menjadi talipon pintar.

Ibubapa saya sangat sayangkan talipon pintar mereka .

Mereka mengambil berat dan amat sayang sangat pada talipon pintar mereka sehingga kan mereka lupa pada saya. Bila ayah pulang dari kerja walaupun dalam keletihan, ayah masih ada masa untuk talipon pintarnya bukan untuk saya.

Walaupun ibubapa saya sibuk dengan kerja lain semasa di rumah dan bila talipon pintar mereka berdering, dengan hanya sekali deringan sahaja mereka akan cepat mencapai talipon, tapi tidak untuk saya...walaupun saya sedang menangis .

Ibubapa saya main games bersama talipon mereka tidak dengan saya. Waktu mereka sedang bercakap dengan seseorang melalui talipon pintar mereka, mereka tidak pernah dengar pada apa yang saya katakan walaupun perkara yang amat penting.

Jadi, Cita-cita saya ingin menjadi talipon pintar.

Selepas mendengar karangan tersebut Si suami pun turut bersedih dan bertanya  isterinya, ‘siapa yang menulis?’

Isteri: ‘ANAK KITA’.

Tergamam si Suami.

Marilah kita letakkan ketepi  smartphone kita apabila kita bersama dengan anak-anak dan mereka yang kita sayangi !  Ajarkan juga hemah ini kepada anak -anak dan pasangan kita.

PERINGATAN BUAT DIRIKU, KAUM KERABATKU DAN MEREKA YANG AKU SAYANG. ........

‼‼‼‼‼‼‼‼‼‼
MOHON TERASA PADA SEMUA

Hu3...๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”




#PERINGATAN UTK DIRI SENDIRI JUGA๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’

Adab Berjimak Dalam Islam

ADAP BERJIMAK DALAM ISLAM
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jimak adalah perlakuan persetubuhan antara suami dan isteri, iaitu dengan memasukkan batang zakar kedalam faraj isteri. Sebelum melakukan jimak, suami isteri haruslah mengikut adab-adab yang tertentu.

(( Adab sebelum Jimak ))

1. Mulakan dengan belaian lembut dan kata-kata manis yang memuji antara satu sama lain. Cubalah perhatikan bagaimana Rasulullah SAW telah mengajarkan mengenai aspek “cumbu-rayu” ini, sebagaimana tersirat dalam sabda bermaksud: “Janganlah ada di antara kalian menggauli isterinya seperti laku binatang, melainkan hendaklah diadakan antara keduanya perantaraan Dikatakan :`Apakah perantaraan itu, wahai Rasulullah?’ Maka jawab Rasulullah SAW (iaitu) Ciuman dan kata-kata rayuan.” (HR Ad Dailami)

2. Janganlah melakukan jimak dengan tergopoh gapah walaupun mungkin ketika itu masing-masing pasangan sudah bersedia melakukannya.

3. Lakukan pujuk rayu, ciuman mesra, sentuhlah tempat-tempat punca nafsu, seperti suami mencium dahi isterinya dan sebagainya.

4. Jangan melakukan jimak ketika perut terlalu kenyang atau terlalu lapar.

5. Makruh jimak dengan telanjang bogel. Keadaan telanjang bulat ketika bersetubuh merupakan perilaku yang kurang sopan dan Rasulullah SAW. tidak menganjurkannnya sebagaimana sabdanya: “Janganlah kamu bertelanjang, maka sesungguhnya bersama kalian adalah para malaikat yang tidak pernah berpisah denganmu kecuali ketika di dalam bilik air dan sewaktu lelaki menggauli isterinya. Oleh itu malulah kalian pada mereka (malaikat) dan dan hormatilah mereka” (HR Tirmizi)

6. Suami dan isteri haruslah memulakan dengan lafaz ta'awwuz dan basmalah terlebih dahulu.

7. Baca doa sebelum jimak. Memadai jika suami sahaja yang membacanya, tetapi sunat kedua-dua suami isteri membacanya. Dengan doa yang mashyur iaitu:
(Bismillaahi, Allahumma jannibnaa wa jannibis syaitaana maa rozaktanaa): "Dengan nama Allah, Ya Allah, jauhkanlah kami dari gangguan syaitan dan jauhkanlah syaitan dari rezeki (bayi) yang akan Engkau anugerahkan ia pada kami." (HR Bukhari)

8. Makruh minum air ketika melakukan jimak. Kerana hal ini akan melemahkan nafsu dan mengendurkan rasa berahi di antara pasangan.

9. Gunakan kain pengelap yang berasingan di antara suami dan isteri. Menggunakan kain lap yang sama akan menyebabkan berlaku pergaduhan antara pasangan.

10. Haram jimak pada dubur isteri.

(( Adab selepas berjimak ))

1. Jangan terus meningalkan suami atau isteri dengan kadar segera.

2. Suami hendaklah memastikan isteri merasa puas dengan persetubuhan yang dilakukan. Tanda isteri puas antaranya ialah tubuh isteri akan terasa sejuk.

3. Jangan segera mencuci alat kelamin setelah selesai berjimak.

4. Basuh dahulu zakar dan faraj jika mahu melakukan jimak kali kedua dalam tempoh tak lama selepas itu.

5. Saling mengucapkan terima kasih atas khidmat masing-masing dengan anugerah pahala dari Allah SWT.



Semoga manafaat.

๐Ÿ™Š๐Ÿ™Š๐Ÿ™Š..

Kebebasan Sebuah Layang Layang

"Betul lah orang cakap. Benda yang makin kita kejar, makin jauh dia dari kita. Stop chasing things. Stop chasing people to love you. Start love yourself even more. Life will figure it out the best for you."

"Dunia ni ibarat bayang bayang, Lagi kita kejar lagi dia menjauh. Kejarlah Allah maka dekatlah kita dengan Allah."

Bagaikan layang layang. Makin aku tarik makin dia meronta untuk terbang lebih tinggi. Penat aku menarik, makin ganas dia meronta. Mungkin tiba masanya untuk aku lepaskan tali. Bukan putuskan tapi cuma lepaskan.

Biarkan ia berterbangan bebas. Pergilah kemana yang nak pergi. Singgahlah kemana yang nak disinggah. Tapi jangan sesekali lupa aku disini yang setia menantimu.

Tak pernah walau sedetik aku lupakan kau. Tak pernah walau sesaat kau hilang dari akal fikiran aku. Aku lepaskan tali memberi kau ruang, peluang dan masa. Hargailah segala apa yang aku bagi itu. Jangan sesekali kau tersilap langkah. Jangan sesekali kau hancurkan kepercayaan aku.

Semoga kau terbang bebas wahai layang layang. Nikmatilah kebebasan yang kau dapat dengan akal fikiran yang waras. Bertindaklah dengan bijak. Fikirlah sebelum kau bertindak dalam sesuatu perkara. Harapan aku, semoga kegembiranan dan kebahagiaan sentiasa kau rasai walaupun bukan dengan aku.




Antara Dia Dan Kita

Bila kita sayangkan seseorang, semestinya kita nakkan yang terbaik untuk dia. Kita akan usaha lakukan yang terbaik untuk dia. Kalau boleh, kita taknak dia sakit. Kita taknak tengok dia bersedih. Kita taknak orang sakitkan dia. Kita jaga dia dengan rapi. Tanpa kita sedar sebenarnya kita terlalu mengongkong dia. Hurmmm...

Kita seakan sekat kebebasan dia. Kita kawal setiap tingkah laku dia. Segala rutin dia kita ambil tahu. Dia diam seribu bahasa, mengikuti setiap apa yang kita perkatakan.

Kita hanyut dengan kemanisan kasih sayang itu. Kita pergi terlalu jauh. Tanpa sedar kita sesat dalam sebuah dunia yang penuh dengan mainan emosi. Sekejap senyum bahagia. Sekejap menangis kesedihan. Tetiba gelak ketawa gembira. Tetiba meratap meraung kedukaan. 

Akal tidak lagi dapat berfungsi dengan waras. Hati bagai berada di cabang dunia. Akal dan hati tidak lagi seirama. Mana harus dipilih. Mana harus dijaga. Mana harus dibuang. 

Dialah dunia buat kita. Semua benda dialah keutamaan. Dia didahulukan dalam semua aspek. Dia.. Dia.. Dan dia.. Tanpa kita sedar, hanya dia dunia yang kita ada. Mereka yang lain makin kita lupakan. Makin kita jauhi. Pernah mereka persoalkan kewujudan dia antara kita. Kita tersenyu riang lalu berkata, dialah yang kita sayang. Kita senang habiskan masa dengan dia. Kita bahagia bila dia sentiasa bersama disisi kita. 

Kejamkah kita? Lupakan mereka kerana dia. Dia wujud seketika cuma sedangjan mereka sudah berabad bersana kita. Hurmmm...

Kita tidak pasti. Yang pastinya, dunia kita hanyalah dia.  Celik mata kita mencari dia. Sebelum pejam mata, dialah orang terakhir yang muncul diruangan mata. Senyman dia, tingkah laku dia, rinag tawa dia.

Sesungguhnya kita terlalu menyayanginya. Semoga dia sentiasa dalam lindunganNya. Semoga dia sentiasa bahagia dan gembira. Sesungguhnya kegembiraan dan kebahagiaan dia adalah nyawa kita.




Manisan Yang Menyakitkan

Cinta...
Terlalu indah untuk diungkap
Tiada kata yang mampu merungkaikannya
Terlalu manis untuk diselami

Cinta...
Hadirnya tanpa diduga
Datangnya bersama kebahahagiaan
Tempisannya adalah kesengsaraan

Cinta..
Kata orang cinta itu kejam
Padahal manusia yang kejam dalam bercinta

Cinta..
Terlalu sukar untuk dirungkai
Ironinya memakan diri

Apa itu cinta
Dimana wujudnya cinta
Kenapa ada cinta
Bagaimana lahirnya cinta
Mengapa perlu cinta

Tidak dapat aku rungkaikannya...


Cara Balas Dendam Yang Kejam


Gurau senda diantara suami isteri merupakan salah satu cara untuk meeratkan hubungan.
Bergurau senda biarlah berpada pada. 

Misi Kecilkan Paha

Rasanya semua perempuan kalau boleh nak dapatkan shape peha & betis yang sedap mata memandang. Try buat exercise dekat bawah ni setiap hari selama seminggu.

Bukan setakat boleh kecikkan peha & betis, perut pun boleh kecik jugak. ๐Ÿ˜

1. SKIPPING
Bermain skipping sangat effektif untuk membakar lemak hingga bermanfaat dalam membentuk peha, betis & perut serta menurunkan berat badan secara keseluruhan.

Cukup untuk speedkan 20 minute setiap hari dalam seminggu, dan lihat perubahan pada muscle peha dan betis semakin cantik.

2. LARIAN SPRINT
Sprint atau larian jarak pendek dapat melatih otot betis dan peha dengan hentakan ketika berlari dengan cepat.

Contohnya macam lari pecut. Senaman ini juga boleh mengecilkan perut buncit dan banyak kalori terbakar.

3. TREADMILL
Sedikit tips untuk cantikan peha dan betis dengan menggunakan treadmill. Cuma perlu jinjitkan sikit jari kaki untuk lebih fokus, untuk muscle kaki.

Berlari dengan kecepatan 9km/jam selama 30 saat. Buat selama 5 - 10 minute, selepas itu stop sekejap dan sambung kembali senaman tersebut.


Giveaway-03 by Ematunz

Awakk, ohh awak. Ye awak si manis yang sedang skodengg blog saya ni. Jom join giveaway ke-3 oleh Ematunz . Cara nak join pun so simple. Senang mudah terr amatt, just kopipes dah settle. Nak join, klik gambar di bawah ye:


Hadiah:
Topup bernilai RM20
RM5 x 4 pemenang cabutan bertuah.

Semoga berjaya gais :)

Derita Itu Indah

Derita hari ini,
simpan baik-baik dalam hati.
Usah diceritakan kepada sesiapa.

Yakinlah bahawa suatu hari nanti,
Allah akan gantikan derita itu dengan bahagia pula.



Aku Mencari Damai Di Hati

Aku mencari kekuatan
Aku mencari damai dihati
Aku mencari sebuah harapan
Aku mencari secebis kebahagiaan

Tak banyak yang aku pinta
Cukup cuma mampu membahagiakan aku
Bukan emas permata yang aku impikan
Tapi cuma ketenangan dihati

Senyum
Jangan pernah menangis
Jangan pernah mengalah
Jangan pernah melatah
Kebahagiaan hak milik setiap insan

Kuat
Jangan sesekali rebah
Jangan sesekali tersungkur
Jangan sesekali berundur
Teruskan langkah demi langkah

Kesakitan bukan selamanya
Kebahagiaan bukan selamanya
Disebalik kesakitan terselit kebahagiaan
Disebalik kebahagiaan terselit penderitaan..

Aku mencari damai dihati..

- ien -


Testimoni Kopi Klubna Laleh | Kopi Kurus

MELUATNYA ! HARI - HARI SHOW OFF BUKTI NI !

Pejam je dia datang ...
SCROLL laju - laju pun dia datang .

Dahsyat SAKA #KlubnaLaleh. ๐Ÿ˜ฑ
Kerja dia sedut lemak , kerja dia montokkan bodi .

Bukti semua ADA .
PROVEN dan ORIGINAL ๐Ÿ’ฏ

Tak cuba tak kisah .
Tapi badan jadi tongdram jangan kau nak resah .

0136462960
www.wasap.my/60136462960/kopikurusviralL
www.instagram.com/klubna.laleh
www.facebook.com/klubnalaleh.seremban






Kopi Viral Klubna Laleh

ORANG GILER JER, TAK NAK BUANG LEMAK NAKAL๐Ÿ˜‰

Fakta ke auta tuan puan sekelian? ๐Ÿ™Š

Ada aihh orang tak sioman, bila tanya nak kurus ke tak?
Dia pun NAK. Tau tak !

Habis tu awak dah azam nak kurus, susun strategi giler solic, tapi tak jugak mula ?

Sila lempang diri sendiri !๐Ÿ˜‚

Nak tak hakak kau ni, pimpin tangan kau naik pentas penimbang ringan kurus.

Langkah nie orang pemalas pun sesuai.
Tuang kopi  KlubnaLaleh nie, dalam mulut jer. 1 minit settle!

RM78 + RM10 = RM88 sm
RM78 + RM15 = RM93 ss

WhatsApp : www.wasap.my/60136462960/kopikurusviralL

#klubnalalehseremban




Kesan Klubna Laleh | Kopi Kurus Viral

KLUBNA LALEH DIBUAT DARI KILANG BERTARAF GMP


Produk kami dibuat dari kilang bertaraf GMP.

Apa GMP tu?
GMP adalah singkatan Good Manufacturing Practice, atau dalam bm AMALAN PENGILANGAN BAIK

Bermakna ada sistem untuk pastikan produk dikeluarkan sesuai dengan standard kualiti dan mesti mematuhi setiap peraturan yang ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Tak faham boleh wasap Kak Ain ya๐Ÿ˜‹

Yang nak order KLUBNA LALEH boleh pm/whatsApp Kak Ain terus.
Kak Ain akan guide awak nanti.
Free gift menanti awak. Bestttt kan!

#teamkaktila
#klubnalalehseremban
#carakurusberkesan


Testimoni Klubna Laleh

MELUATNYA ! HARI - HARI SHOW OFF BUKTI NI !

Pejam je dia datang ...
SCROLL laju - laju pun dia datang .

Dahsyat SAKA #KlubnaLaleh. ๐Ÿ˜ฑ
Kerja dia sedut lemak , kerja dia montokkan bodi .

Bukti semua ADA .
PROVEN dan ORIGINAL ๐Ÿ’ฏ

Tak cuba tak kisah .
Tapi badan jadi tongdram jangan kau nak resah .

0136462960
www.wasap.my/60136462960/kopikurusviralL
www.instagram.com/klubna.laleh
www.facebook.com/klubnalaleh.seremban







Kopi Kurus Klubna Laleh


Rahsia perut makin kurang kempis terbongkar !
Jom singkirkan lemak lemak berlebihan di peha lengan perut segera.



Motor Masuk Bengkel

"Motor dah ok ke belum?"

"Belum. Sadai kat rumah. Tulunnn tulunn tulun".

"Nak tlg apa hah dah mlm. Tolak motor p bengkel dululah"

"Ada motor kosong tak? Pinjam"

"Bawak ex5 balik dulu"

"Jap den pegi bengkel ambil motor y pastu p umah ko tunda motor p bengkel"

"Malam ni ke? Siyeh r"

"Sent loc dulu"

"Nak gerak, kabo"

"Dah gerak ni"

Nak dijadikan cerita, malam tadi 140819 sedang elok aku nak lelapkan mata tetiba whatsApp masuk. Halahhh.. halahhh.. dia dah muncul. Maksudnya dia dah sampai Senawang, dah balik dari kampung kot.  Aku sangkakan dia nak tolong settlekan masalah ni keesokan harinya. Sangkaan aku meleset. Malam tu juga settle. Tunda motor bawak ke bengkel. Alhamdulillah, kesayangan aku selamat masuk 'wad'. 


Sampai bengkel, sempat lagi dia buka inner motor, tengok  apa entahh.. Yes, memang ada campuran minyak dan air kat dalam tu. Hurmm ternyata betul sangkaan aku. Benda ni takde lah parah sangat tapi agak rumit. Lebih-lebih lagi motor LC, terpaksa buka itu ini terlebih dahulu.


Okay, hari dah jauh mlm so aku bawa EX5 balik rumah. Fuhhh.. gempak mak bapakk nyahh! Bunyi ekzos padu bak hanggg. Dari jauh boleh dengar bunyi ekzos tu. Hahaaa sis like it ๐Ÿ˜


Keesokan harinya, aku bawa si EX5 tu pergi kerja. Yesss, bunyik ekzos memang padu. Member ditempat kerja semua macam pelik. Hahahaaa lantak koranglah weh, janji aku ada kenderaan untuk pergi kerja. Kalau idok, memang terpaksa ponteng kerjalah jawabnya untuk hari tersebut. Thanks Chottt, bagi pinjam motor ๐Ÿคญ

Seperti biasa, lepas habis kerja aku akan keluar cod Klubna Laleh. Kebetulan pula untuk hari tersebut ada 4 tempat yang perlu aku cod. Eh, jauh pulak tempatnya. Risau jugak sebenarnya, kot kot tengah cod tetiba motor habis minyak. Huhuu.. motor tu kuat makan minyak weh. Biasalah dah upgread itu ini so mestilah power lain macam sikit. Selesai cod lebih kurang jam 8.30malam, terus balik rumah. Penat.

Sampai rumah lebih kurang jam 9.00malam. Settle apa yang patut pastu lepak depan tv dengan housemeet. Tetiba whatsApp dari Ateh muncul. "Motor dah siap. Bila nak datang ambil?". Blur kejap. Wehhh aku dah sampai rumah baru kau whatsApp motor dah siap. Apeni Atehhhh ๐Ÿคฆ‍♀

Maka bersiap siaplah aku dan terus gerak ke bengkel. Ikut hati memang dah malas nak keluar. Better ambil besok je. Tapi takot esok sibuk pulak, kang tak sempat nak singgah bengkel. Lagi huru hara ๐Ÿ˜


Tadaaaaa kesayangan dah balik rumah. Alhamdulillah. Dah okay. 


Carburator Motorsikal 135LC Masuk Air

Carburator masuk air.. weh carburator masuk air.. halahh halahhh carburator masuk air.. masuk air wehh.. sob sob sobbb.. inilah kisah sedih aku dipagi hari raya pertama Aidiladha untuk tahun 2019

Nak dijadikan cerita.. hari ini aku cuti hujung minggu.. nasib baik raya Aidiladha jatuh pada hari ini.. kalaulah esok raya Aidiladha, alamaknya aku beraya di tempat kerja ler.. Alhamdulillah..

Dipagi nan indah, aku bangun dengan azam yang baru.. maklumlah sambut raya di perantauan so feel raya tu takde lah sampai sangat.. pagi ni aku macam terlebih rajin pulak.. kemas satu rumah.. siap lap kipas siling bagai... hahaa padahal baru minggu lepas kiteorang bersihkan kipas tu.. tapi takpe, kerajian itu bagus. 

Dah settel kemas bahagian dalam, aku beralih ke bahagian luar rumah pula. Basuh motor.. basuh motor.. basuh motor.. basuh motor.. basuh motor weh.. seperti biasa aku akan sabunkan motor dengan sabun pencuci pinggan mangkuk, sunlight dan ditambah sedikit pewangi softlan.. fuhh bau semerbak wangi gitu.. rasanya dah tiga minggu lebih kot tak cuci motor.. so aku ambil masa yang agak lama untuk membasuh.. sental tayar.. cuci bahagia celahan spoket.. cuci celahan rim.. blaa.. blaa.. blaaa... terlebih feel pulak weh!! Settle..


Hah carburator masuk air??
Yesssza!! mungkin sebab waktu cuci motor tadi aku terlebih feel kot.. sampai tesimbah air kat bahagian carburator. sedih!! tapi yang lagi sedih, bila aku dapat tahu semua ni agak lambat. Tengah hari tadi aku nak keluar pergi cod. Hidupkan enjin motor seperti biasa. Pastu tolak motor keluar dari garaj dan tutup gate. Tekan gear satu.. pulas minyak sikit.. bunyik macam sendu sendu.. pulas minyak lebih sikit.. terus motor mati... fuhhhh berdebar jantung aku nyah! aku hidupkan motor lagi sekali.. pulas minyak.. masih lagi jadi seperti tadi.. boboboooo tetiba padam. Mati akal weh!!!

Perkara pertama yang terlintas dalam kepala aku.. air masuk dalam carburator.. carburator dah masuk air wehhh... aku cuba lagi hidupkan enjin lepas tu blow perlahan lahan.. terlebih blow, enjin mati.. aku cuba lagi dan lagi... hampir sejam lebih kot.. sampai panas enjin tu.. tapi tak berjaya juga.. mati akal.. makanya aku terpaksa batalkan cod untuk hari ni.. esok.. lusa.. tulat.. aku tak pasti dapat teruskan cod ataupun tidak.. musim raya weh, celah mana bengkel motor yang buka.. bengkel member aku pun tutup.. diaorang tengah beraya sakan kat kampung wehh.. so macam mana?




MekZumbie 2k19 August Giveaway



Tamat : 1 September 2019

Shuhaidasaad.com 3rd Giveaway

Bismillahirrahmanirrahim... Sempena bulan kelahiran Shu, Shu "mengistiharkan" giveaway ke-tiga bermula pada detik kelahiran Shu iaitu 04/08 6.16 pagi hingga 22/08/2019 6.16 pagi. Pemenang akan diumumkan tiga hari kemudian (25/08).


Terma dan Syarat :
1. Follow blog shuhaidasaad.com
2. Buat satu entri bertajuk Shuhaidasaad.com 3rd Giveaway
3. Letak banner dalam entri, dan link kan ke blog shu.
4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen.

Pemilihan Pemenang : Random

Pemenang Pertama
Pemenang Kedua

Pemenang Ketiga & Keempat :
(akan diberitahu kelak)



jom support Shu..

Segmen | Giveaway UP Traffic by Madam Caramel



Tamat : 30 August 2019

Hai awak..
Jom ler join sama sama. 
Tanda sokongan kita sesama sendiri
Salam Ukhwah :)

Giveaway-01 by Ematunz


Jom korangss join Giveaway by ematunz.blogspot.com . Serius senang sangat syarat dia (follow dan copy paste tak sampai 5 minit). Tarikh tamat 25.08.2019 11.59 malam.

Klik gambar dibawah untuk join:

Hadiah? Nama pun giveaway, mesti lahh ada. Hadiahnya, Bawal Kaca bernilai RM25 untuk seorang pemenang yang akan dipilih melalui Cabutan Bertuah. Pemenang boleh pilih nak corak apa, kaler apa. Mix and match gittuw

Info hadiah: Bawal kaca ini dipenuhi manik kaca ori gred AAAA, ala-ala batu Kristal Swarovski. Kualiti kain jenis Airis Premium rank no.2 selepas Bawal Original, ofkos laa senang bentuk. Setiap butir kaca sangat merelipp, paling penting melekat kuat. 

Ada 60 pilihan warna, dan berpuluh puluh design menarik. Berpinar mata tengok tau. Nak tengok lagi banyak, gambar ada di Bawal Kaca.






Tamat : 25 Ogos 2019 / 11:59pm