Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- hanya padaMu Ya Allah -

aku tidak marah
aku tidak cemburu
kerna kamu bukan hakku
kekadang kala ini kelemahanku sebagai manusia biasa
sungguh senang untuk jatuh cinta
dan memang tidak dinafikan
disaat ini ada sedikit cinta dihatiku untukmu
aku teringin kau mengetahui apa yang ada dalam hatiku ini
yang ingin agar engkau tahu
tapi biarlah Dia yang lebih mengetahui
apa yang wujud didalam hati ketika saat ini
sedangkan Dia yang menjadikan hari dan Dia juga yang
mewujudkan perasaan itu
tapi sekali lagi, kau milik Allah bukan milikku
jadi biarlah cinta ini kupendam di dalm hatiku
dan cukuplah aku mencintaimu dalam diam
dari kejauhan dengan keikhlasan
kerana aku yakin tiada yang tahu rancangan Allah
mungkin saja rasa ini ujian yang akn melapukkan 
atau membeku dengan perlahan-lahan
Ya Allah
usah biarkan hatiku tertambat pada cinta
yang belum tentu menjadi milikku
tenangkan diriku yang terbuai akan cinta
sucikan nuraniku yang terbelenggu oleh nafsu
bersihkan batinku yang ternoda oleh angau dan harap
Ya Allah
leraikan dunia yang mengumpul dua cinta
kerana disitu aku tidak mampu mengumpul dua cinta
hanya cintaMu, Allah yang kuharap bercambah hingga ke syurga hakiki



Tiada ulasan