17 September 2016

Simptom- Simptom Terkena Gangguan



Ini adalah simptom-simptom yang biasa dialami oleh mereka yang terkena gangguan.
Semak diri anda, dan ahli keluarga anda, dan bersegera ambil tindakan.
Amalkan Zikir Pagi & Petang untuk perlindungan segera.


1) Gangguan Emosi

Ada masalah untuk mengawal emosi. Dan perubahan ini boleh berlaku secara mendadak atau beransur-ansur.

- Emosi tidak stabil
- Sentiasa ragu-ragu / was-was
- Senang cemas & takut
- Mudah marah
- Mudah menangis tanpa sebab/secara tiba-tiba

Tips rawatan:
- Banyakkan solat & Puasa


2) Gangguan Ibadah

- Susah khusyu’
- Sering lupa rukun / bilangan rakaat solat
- Malas beribadah
- Senang bermaksiat
- Panas @ sesak nafas bila membaca Al-Quran
- Sukar melakukan ibadah dengan gerakan sempurna

Tips rawatan:
- Banyakkan solat berjemaah dan hadiri majlis agama


3) Gangguan Psikologi

- Mendengar bisikan untuk bunuh diri, buat maksiat dll
- Sering mengalami dejavu
- Mampu meramal
- Mampu tahu rahsia seseorang walaupun baru pertama kali jumpa
- Mampu membaca fikiran orang lain
- Melihat jelmaan jin
- Sering bau sesuatu wangian/bau busuk tanpa sebab
- Gila
- Kemurungan
- Suka berkhayal & bersendiri
- Blank @ blackout tiba-tiba

Tips rawatan:
- Rawat dengan kaunseling
- Jauhi ubat-ubatan berasaskan dadah
- Membetulkan saraf / posisi tulang leher dengan Chiropractic/Yumeiho


4) Gangguan Fizikal 

Gangguan secara fizikal ini boleh datang dari pelbagai aspek

Masalah sistem:
- Mudah sakit / masalah autoimmune
- Buah pinggang
- Sakit perut

Masalah peranakan
- Mudah gugur, sukar mempunyai anak, Masalah rahim
- Pendarahan / haid tidak teratur
- Impotensi, kemandulan, dan penyakit kelamin

Masalah jantung
- Sakit jantung
- jantung rasa seperti dicucuk
- sering berdebar

Masalah pernafasan
- Nafas tidak puas
- nafas tersekat-sekat
- nafas berbau
- mudah terkena serangan asma

Masalah kulit
- kegatalan, bisul ruam yang berpanjangan/berulang-ulang

Lain-lain:
- Penyakit misteri / penyakit yang tidak sembuh-sembuh

Tips rawatan:
- Lakukan rawatan nyahtoksin
- Mendapatkan nutrien yang secukupnya
- Gunakan bahan seperti madu, minyak zaitun, habbatus sauda, minyak kelapa dara, buah-buahan dan herba-herba


5) Gangguan Ketika Tidur

- Insomnia (susah tidur, gelisah saat tidur, sering terjaga)
- Susah bangun subuh
- Ditindih ketika tidur

Selalu bermimpi perkara-perkara seperti:
1. Binatang-binatang berbisa @ berkuku tajam @ bertaring
2. Bermain-main / melompat dari tempat tinggi
3. Mimpi kubur/tempat-tempat yang sering didatangi jin
4. Mimpi melihat jin/syaitan/tukang sihir
5. Mimpi diperkosa/cubaan diperkosa
6. Mimpikan pasangan melakukan suatu yang tidak baik, sedangkan rupa/wajah/perangainya tidak sama dengan yang sebenar.

Tips rawatan:
- Lakukan ruqyah terlebih dahulu sebelum tidur
- Amalkan zikir dan amalan sebelum tidur


6) Gangguan Dalam Perhubungan

- Lesbian/homoseksual/biseksual
- Kehilangan seri muka 
- Sukar mendapat jodoh
- Sering bergaduh dengan pasangan/ahli keluarga dalam hal-hal remeh
- Dibenci/dimusuhi/dipulau manusia lain tanpa sebab
- Persahabatan putus secara tiba-tiba @ secara drastik

Tips rawatan:
- Lakukan ruqyah mandiri
- Berjumpa kaunselor / peruqyah


7) Gangguan Berkaitan Anak

- Sukar mendapat anak
- Kandungan hilang tiba-tiba sebelum waktu kelahiran
- Anak hilang sebaik sahaja dilahirkan
- Anak kerap menangis tiba-tiba
- Selalu bercakap seorang diri / dengan kawan yang tidak kelihatan
- Sering terjaga waktu malam
- Nampak kelibat/bayangan
- Mendengar bisikan
- Berubah perangai dengan tiba-tiba

Tips rawatan:
- Selalu biasakan anak-anak dengan al-Quran
- Jaga pemakanan dan berikan nutrien secukupnya


8) Gangguan Ruqyah

- Panas/tidak tenteram semasa di dalam rumah
- Bunyi dibaling pasir/guli/sesuatu ke atas bumbung
- Bau hanyir/busuk/hancing di sesetengah tempat tanpa sebab
- Air kencing yang muncul tiba-tiba
- Sering terlihat kelibat/bayangan 
- Terdengar suara/gelakan/nyanyian ghaib

Tips rawatan:
- Membaca surah al-Baqarah di rumah
- Biasakan solat sunat di rumah

Credit ; SINI

Take Note ; Melalui pengalaman sendiri, kami sekeluarga pernah mengalami salah satu daripada gangguan yang diatas, Gangguan Ruqyah. Sejujur, kami sekeluarga tak tahu pun yang kami mengalaminya. Sampailah satu ketika tu, adik aku sakit. Waktu tu kawan dia datang melawat. Hari pertama dia datang, okay je berborak kosong. Hari kedua, tengah borak-borak tetiba dia cakap, ada sesuatu yang kacau adik aku. Dia tanya ada tak bermusuh dengan sesiapa, ada tak rasa macam diperhatikan, dan beberapa soalan lagi yang aku dah lupa. Tapi soalan yang paling aku ingat, biasa malam-malam ada tak dengar bunyi atas atap? Okay, meremam badan aku dengan soalan tu. 

Katanya, ada 'benda' atas atap. Sungguh, kami memang selalu dengar bunyi atas bumbung tapi tak menyangka pun 'benda' tu. Pada kami, itu hanyalah bunyi tikus atau tupai. Yalah, sebelah rumah aku kan ladang sawit. Jadi, ingatkan tupailah yang lalu lintas atas bumbung tu. 

Hampir sebulan lamanya kami berubat dari ganguan tersebut. Alhamdulillah, takde lagi dengar bunyi atas bumbung. Tidur malam takde lagi dengar buyi bising2. Bila difikir-fikir balik, rasa macam tak percaya pulak. Kami sangkakan tupai atau tikus rupanya bukan. Katanya ustaz, itu bukan bunyi berjalan tapi bunyi ditabur pasir. 

Semoga kami sekeluarga berada dalam lindunganNya sentiasa. Sesungguhnya hanya padamu Ya Allah, tempat untuk kami berlindung.


Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

2 ulasan:

  1. Dulu baru pindah rumah. Bila waktu maghrib je bunyi guli macam ada orang main. Saya ingat adik saya tengah main. Bunyi tu dekat sangat dengan dapur. Hahaha. Alhamdulilah. Dah tak ada selepas diubat. Hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga kita semua dijauhi dari perkara yang tak diingini. Ustaz yang kami pergi berubat tu cakap, sentiasa amalkan zikir pagi dan petang, insyaAllah dihindari dari perkara-perkara tersebut.

      Padam