Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Hakikat Sebuah Pekerjaan

Orang yang banyak merungut mengenai bos, orang itulah yang paling lama bekerja. Dia pandai release tension dia kepada orang lain.



Alhamdulillah. Aku masih disitu. Aku masih mampu bertahan. Aku masih mampu bersabar. Masih sama seperti sebelum ini, aku suka kerja disitu sebab boleh kutip banyak pengalaman tapi aku tidak berapa suka dengan pengurusan disitu. Tapi apa nak buat, terpaksalah hadap dan redah semua yang ada didepan mata.

Ramai yang pelik kenapa aku masih disitu. Ramai yang hairan macam mana aku boleh bertahan disitu. Hahahahaaa... tak lawak pun sebenarnya soalan tu tapi bagi aku agak lucu!

Kenapa aku masih disitu?
Macam mana aku bertahan?
Aku rasa aku ni seorang yang simple kot atau mungkin komplicated. Mungkin? Entahlah!

Orang lain boleh buat kenapa aku tak boleh buat. Susah mana pun hidup aku ada lagi insan yang lagi susah. Selagi aku mampu bertahan, aku akan bertahan. Selagi aku boleh sabar, aku akan sabar. Selagi aku mampu hadap, aku akan hadap. Bila tiba masanya, aku dah tak mampu nak hadapi semua tu aku akan angkat kaki. Itu prinsip dan kata kata yang aku pegang. Hahaaa kedengaran agak kasar, kan. Itulah hakikatnya!

Bagi aku, kerja kat situ hati kena kering. Mental kena kuat. Jiwa kena kental bossskurrr. Setiap hari dengar suara petir orang orang atasan, itu normal. Setiap hari dengar rungutan, itu normal. Setiap hari buat benda yang sama, itu normal. Entah! Aku pun tak tahu macam mana nak cakap, tapi itulah kurang normalnya disitu.

Kekadang aku buat kerja sambil merungut dalam hati. Kenapa meati aku yang buat kerja tu. Kenapa aku yang kena hadpa kerja tu. Kenapa aku yang kena padahal bukan salah aku. Kenapa.. kenapa.. kenapa.. blaaa.. blaaa.. bla...
Kalau awalnya dulu, hati aku menangis juga tapi sekarang seakan dah lali. Dah kalis dengan semua ni. Huhuuuu.. hati aku dah jadi kering sejak kerja disitu. 

Alhamdulillah. Aku bersyukur dengan apa yang aku lalui dan hadapi. Ya, ini salah satu kehidupan yang aku kena hadapi. Aku tak pernah menyesal dan tak menyesal dengan semua ni. Sejujurnya, aku suka dengan pekerjaan aku. Aku suka kerja kat situ. Banyak benda yang boleh aku pelajari. Banyak pengalaman yang aku boleh dapat. Aku cuma tak suka dengan pihak pengurusan disitu. Tak suka cara pengurusan mereka. Itu je.

Semoga aku kuat dan tabah dalam melalui semua ni. Yes, aku kuat. Yeyehhh, aku kuat. InsyaAllah, aku akan kuat untuk mereka yang aku sayang. - #kejupenyet

Tiada ulasan