Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- Cinta Terlarang -

Assalamualaikum reader...

Cinta..
Dengarkanlah ku ingin mendengar suaramu
Nyanyikanlah laguku bila kau rindukan aku
Cinta..
Relakanlah akhiri cerita tentang kita
Ku tahu berat pagimu untuk melepaskan aku
Ku pinta kepadamu jangan keluar malam ini
kerna aku tak akan menemuimu
Aku minta kepadamu jangan keluar malam ini
Sesungguhnya kasih sayangku tiada batas
Namun secepatnya engkau harus aku lepas
Selagi engkau berdiri dan kau bernafas
Lekaslah pergi agar engkau pun terbebas
Sesungguhnya engkaulah insan yang aku sayang
Tetapi cinta kita ini cinta terlarang
Aku mengharapkan agar kau cepat menghilang
Dan janganlah lagi kau datang...


Cinta..saat ini tatkala aku sendirian beribu satu macam perkara yang menerjah masuk ke dalam kotak fikiran aku. Sepoian angin malam seakan mengerti kemalut dihati ini. Apakah bisikan angin yang menyapa ditelingaku membawa perkhabaran rindu dari kau? Ouh, mana mungkin aku memahami bahasa percakapan sang angin. Indah, hanya itu yang mampu aku ungkapkan tatkala terkenangkan kisah kita. Seandainya kau mengerti rasa hati ini pastinya kau akan berada disisiku saat ini. Tapi mana mungkin kau akan disisi aku lagi, kan? Pernah dulu kau katakan, cinta kita bagaikan bintang dilangit yang takkan dibinasakan. Tapi kenapa kini semuanya hancur berkecai. Pernah dulu kau katakan, akulah yang terindah, tak mungkin kau mampu hidup tanpa aku disisi. Tapi kini kenapa kau mengjauh dan semakin jauh? Hah! Semua kata-kata dan janji-janji kau hanyalah dongengan cuma. Aku? Aku yang tersungkur lantaran terlalu memegang tali janji dan terlalu percaya setiap butiran percakapan kau. Ternyata kini akulah insan yang kehilangan..ichi

Tiada ulasan