Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- pandangan dunia kita berbeza -

" t'sentuh pada hati "
" nilailah dengan mata hati "
" indah bukan pada zahir "
" tapi terletak pada tutur "
" t'hampar pada pekerti "
" t'serlah dengan kesopanan "


mendung berarak dalam hidupku
tak siapa tahu derita kalbu
tiap jelmaan malam dan siang
airmataku bagaikan hujan
usahlah diri ini dibezakan
usahlah diri ini disisihkan
kita semua di pentas dunia yang sama
kusedar diri serba kekurangan
meratap dan mencari perlindungan
darimu insan ku gantung setinggi harapan
pada mereka yang membantu
redhakanlah aku
setiap budi yang diberi
ku bawa ke mati
terima kasih pada mu teman
selamat tinggal aku ucapkan
dimalam sunyi yang memisahkan
airmataku bagaikan hujan

take note : aku bahagia ngn dunia aku.. aku bahagia ngn dya.. aku bahagia ngn mereka... biarpun dunia kami dunia yang dipandang tidak bernilai namun kami bahagia.. hidup kami so biar kami yang tentukan.. hati kami tak siapa yang ketahui.. bukan keseronokan yang kami kejar, bukan kepuasan yang kami cari tapi kami mencari sebuah keserasian.. sebuah keselesaan... kami mencari sebuah ketenangan.. biarpun kami dianggap tidak bernilai tapi sikap dan perangai kami tidak seteruk seperti yang dianggap.. kami punyai impian, kami ada cita-cita, kami ada matlamat hidup.. biarpun kami acm neh tapi kami ta pernah ganggu hak dan privcy owg laen... kami dgn dunia kami... dunia aku dunia plu..


2 ulasan