Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- Ya Allah, jika aku jatuh cinta... -

Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..


Ya Muhaimin..
Jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…


Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hatiMu..


Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…


Ya Allah
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..


Ya Allah
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dlm perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu…


Ya Allah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu,
Amin…



Tiada ulasan