04 Ogos 2015

Bersukan menyakitkan badan tapi menyihatkan

Assalamualaikum..

Nampak tak tajuk kat atas? Hah, meh sini aku nak cerita sikit peristiwa petang semalam.
Nak dijadikan cerita, petang semalam aku turun main netball. Alaaa tade lah main sangat pun. Just pasing2 bola je. Pastu buat hantaran, balingan dan sewaktu dengannya. Anggota badan yang banyak aku gunakan adalah tangan.

Kenapa aku kata bersukan menyakitkan badan? Huh! bangun tidur pagi tadi, aku rasa macam baru bangun dari jatuh terhempap. Tuh dia, punyalah sakit-sakit badan. Almaklumlah, dah lama sangat kowt aku tak bersukan. Selalunya, habis saja kelas petang terus berkurung dalam bilik. Niat dihati nak jog lah, nak main badminton lah, nak bla bla blaaaa lah.. Niat hanya tinggal niat saja lah, jawabnya.

Tapi untuk petang semalam, aku merasakan satu kepuasan. Setelah lama aku tinggalkan permainan netball tu, akhirnya semalam aku kembali memegang bola netball. Sebenarnya, pihak IPT akan menyertai satu kejohanan sukan pada pertengahan bulan depan. Jadinya mulai semalam diadakan latihan dan seterusnya memilih pemain yang berkelayakan untuk menyertainya. Antara sukan yang akan dipertandingkan termasuklah badminton, bola sepak dan netball. Hurmmm.. mungkin ada banyak lagi kowt sukan-sukan yang dipertandingkan tapi aku tak ambik peduli. Hihiii, sebabnya pihak IPT au hanya akan hantar wakil untuk sukan yang aku sebutkan tadi sahaja.

Aku nak main netball ke tidak? Entah! Kalau ikutkan hati aku nak jugak main netball tapi entah akan terpilih ke tidak. Aku pun tak pasti. Sebabnya, aku dengar pihak atasan nak mencari pelapis dari pelajar-pelajar semester satu. Oichhhh.. pemain nettball yang lama pun dah ramai yang habis dan bakal habis. Lepas tu ada yang dah pergi praktikal sekarang ni. Macam aku pulak, aku balak pergi praktikal pada awal tahun depan. Tapi harap-harap adalah rezeki aku untuk bermain netball pada semester ni. Huhuuuu... mencari dan menambahkan pengalaman sebelum keluar praktikal.

Semoga aku terpilih dan segalanya dipermudahkan.
Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

6 ulasan: