Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Pengalaman Minum Detox Tea Medina Desire

Assalamualaikum

Detox. Sebelum ni aku hanya kenal perkataan itu. Tak pernha rasa nak mencuba pun. Sampailah satu tahap, aku rasa badan seolah olah sangat berat. Bila duduk bersimpul, punyalah payah nak bangun. Waktu berjalan memang teraa geseran pada peha. Pastu sakit kaki dan bahagian tumit. 

Bila pergi check klinik, doktor cakap aku obesiti. Bedat berlebihan. Berat terlampau. Badan terlalu berat dan kaki aku kecil. Kaki tidak dapat nak menampung berat badan. Selain itu, aku juga mengalami masalah pembuangan ynmang tidak teratur. Kebiasaannya dua tiga hari baru aku akan buang air besar. Doktor cakap, aku kurang minum air masak. Huhuu.. okay, itu memng betul. Aku memang susah nak minum air masak.


Beberapa bulan lepas, aku diperkenalkan oleh kawan dengan detox tea Medina Desire. Katanya dia pengguna tegar detox tea ini. Dia sudah minum Set Combo Medina Desire sebanyak 3 Set Combo. Alhamdulillah, perubahan positif pada badan dan juga hidupnya. Berat badn turun, badan rasa sihat dan segar.

Aku terus mencuba. Untuk permulaannya, aku hanya minum Slimming Detox Tea (SDT). Minum setiap malam sebelum tidur. Mudahnya. Bangun esok pagi akan terus mencari tandas. Buang air besar dengan lawas. Perut rasa lega dan badan rasa sedikit ringan. Dua minggu kemudian, aku cuba pula minum Kaki Cantiq Tea (KCT). Mudahnya. Minum setiap pagi sebelum sarapan. 

Aku amalkan KCT setiap pgi dan SDT pada setip mlam dalam masa sebeulan. Alhamdulillh, ada penurunan berat badan. Boleh rasa baju baju sebelum ni yang agak ketat sudah longgar. Badan pun rasa ringan. Aku rasa agak aktif berbanding sebelum ni. Alhamdulillah.

Habis 1 Set Combo Medina Desire tu, aki terus repert order untuk kali kedua dan terus menjadi agent Medina Desire. Alhamdulillah. Aku mengalami sendiri perubahan yang positif itu. Sebab tu aku yakin untuk menjadi agent. 

Saki kaki dan juga tumit yang aku alami dulu sudah hilang. Badan pun rasa ringan. Mudah nak duduk dan bangun. Aku rasa lebih bersemangat sekarang. Alhamdulillah. 

Ya, aku memang nak turunkan bert badan tapi bukan dengan cara yang mendadak. Bagi aku tak kisahlah turun berat badn dengan lambat asalkan konsisten. Macam aku, badan aku jenis payah nak turun secara KG. Memang payah. Bila aku timbang sekaki dua, berat badan masih pada angka yang sama. Tapi baju dan seluar yang aku paai boleh rasa kelonggarannya. Sebab berat aku menurun secara inchi. 

Senaman? Aku takde lah amalkan senaman sangat pun. Cuma aktif dalam bekerja je. Ke hulu ke hilir, buat kerja tu, buat kerja ni. Hahahaa nak bersenam memang idok lerr. Lagi oun aku takde geng sebelum ni nak diajak jogging. Aku hanya amalkan pemkanan yang seimbang dan minum 3 liter air masak sehari. Kadang kadang tidak cukup pun 3 liter. Heheee tapi cuba sedaya upa untuk cukupkan juga. Sebab air masak penting waktu proses detox.


Untuk korang yang nak cuba sendiri detox tea Medina Desire bolehlah contact aku. Nanti aku akan cerita dengan detail lagi.

.

4 ulasan

  1. Saya pun minum ni sebelum kawen haritu lost 8 kg jgk dlm masa sebulan.. Xpasal2 kena oter baju nikah last minit hehe

    BalasPadam
  2. Saya pun minum ni sebelum kawen haritu lost 8 kg jgk dlm masa sebulan.. Xpasal2 kena oter baju nikah last minit hehe

    BalasPadam