Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Stress Di Tempat Kerja

Bila kerja dalam suasana yang tak best, aku akan rasa stress. Sekeliling aku rasa macam semakk. Persekitaran aku rasa macam menyampah. Mood aku pun merudum!!

Entah. Tak tahu kenapa kebelakangan ni rasa macam tak best je kerja. Rasa macam hambar sangat. Mungkinkah disebabkan kerja terlalu banyak atau persekitaran kerja yang tak teratur.

Sejujurnya, aku hilang mood nak kerja. Setiap pagi datang kerja aku akan tengoj jam. Wehhh cepatlah pukul 6petang, aku nak balikkk! Sampai macam tu sekali situasi aku.

Aku datang kerja macma biasa, aku buat kerja macam biasa tapi itulah... situasi kerja tu yang tak best. Aku suka kerja kat situ tapi pengurusan kat situ macam haremmm! Susahlah untuk aku ungkap. Rasanya setiap hari makan hati sendiri berulam jantung kot!

Bukan aku je yang rasa macam tu tapi hampir kesemua team aku. Kekadang aku terfikir jugak.. kami yang local pun dilayan macam ni.. mereka yg foreign apatah lagi. Hurmmm.. dah terlalu biasa kot kami melihat situasi sedih yang dihadapi oleh foreign kat situ.

Aku sabar selagi boleh sabar. Suatu saat nanti, bila kesabaran aku dah takde, aku akan pergi. Sekarang mmg aku sedang cari kerja lain. Tapi rezeki belum memihak pada aku lagi. InsyaAllah, aku akan kuat. Aku akan bertahan. Semoga segalanya dipermudahkan.


2 ulasan

  1. Pernah rasa macam ni. Disebabkan faktor persekitaran tmpt keje terus rasa xde mood nak g keje.
    semoga dipermudahkan urusan ea

    BalasPadam
  2. masa mula kerja ada rasa gak macam tue.
    tapi dah sesuai dan selesa rasa itu telah pergi.

    BalasPadam