31 Ogos 2018

Dari Perempuan Hati Batu Untuk Lelaki Hati Jambu

Dulu...
Masa kau nak dia, sanggup kau tebalkan muka depan kawan kawan dia walaupun dia tak layan kau..

Sanggup kau datang jauh jauh sebab nak jumpa dia. Takde kereta, kau pinjam kereta kawan. Punyalah bersungguh sungguh kau nak dapatkan dia. Sebab kesian dekat kau, dia pun menurut tapi hampakan.? dia tetap layan kau acuh tak acuh..

Suka betul kau yerbila kawan kawan gosip dan gandingkan nama kau dengan dia. Semua orang tahu kau suka dia. Semua orang tahu kau usaha nak pikat dia tapi dia tetap buat buat tak tau. Yang nampak dungu, kau jugak. Kau cakap apa.? " takpe,kalau dapat aku jaga elok elok.. " kononnya

Selama kesungguhan kau, airmata kau, pujuk rayu, sumpah setia kau..bila dia dah yakin kaulah orangnya, dia terima..

6 bulan, setahun, 2 tahun ataupun 10 tahun kau menyimpan rasa padanya.. akhirnya dia terbuka hati terima kau. Dia tak pandang pun apa kerja kau, duit kau, tinggi mana kau belajar atau pun rupa kau. Bila dia dah yakin ada seseorang yang sanggup bersusah payah demi dia, dia sambut tapi itu hanya lakonan.????

Kenapa bila hati dia dah kau pegang, bila cinta dia dalam genggaman kau, bila kau dah yakin dia takkan sanggup kehilangan kau, kau pun berubah.??

Berdiam diri, menjauh, mengelak. Masa tu nampak perempuan lain lagi baik daripada dia. Lebih cantik, lebih menawan. Walaupun dulu dialah kau puja, siang malam.. berjanji bulan bintang, sekarang kau biarkan dia menangis..

Mana pergi kau yang mula mula nak dapatkan dia dulu.??

Dengar wahai bujang..
dulu masa kau tengah gila kejar dia..

Dia keraskan hati sebab taknak jatuh pada yang salah..
Dia simpan hati dia pada yang betul betul menghargai..
Untuk yang betul menjaga tanpa di sakiti..

Bukan dia tak sedar segala kesungguhan kau..
Bukan dia tak hargai segala usaha kau..
Dia tak layan, dia tak acuh sebab dia meragui..
Dia takut hati dia dipermainkan..

Hati perempuan sekali hancur, nak ke bentuk asal memakan masa..
Monyet yang sakit hati sebab pisang kena curi pun tak sanggup tunggu masa bertahun nak pulih.!

Dan sekarang kau pergi dengan keputusan kau..
Kenapa kau tak biarkan dia buat keputusan macam kau buat keputusan untuk diri kau.?

Payah ke untuk berterus terang yang kau dah taknak.??
Tidak sesulit kau berterus terang saat kau nak dia..
Sanggup malu.. takpa kata kau kalau ditolak..
Bukan lelaki kalau tak berani mencuba..



Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

1 ulasan: