Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Ayah, Selamanya Hero Dihatiku

Ayah memang tidak mengandungkan aku,
tapi dalam darah aku, mengalir darahnya...

Ayah memang tidak melahirkan aku,
tapi suaranyalah yang pertama aku dengar ketika lahir untuk menenangkan jiwa aku....

Ayah memang tidak menyusui aku,
tapi dari keringatnyalah setiap suapan yang menjadi air susu untuk aku...

Ayah memang tidak menyanyikan aku, agar aku tertidur,
tapi dialah yang menjamin aku tetap nyenyak dalam lelap malam..

Ayah memang tidak mendakap aku seerat ibu,
mungkin kerana dia risau tidak dapat lepaskan aku
ketika aku sudah boleh bina sendiri hidup ini...

Ayah,
aku tidak pernah melihat  kau menangis,
aku tahu bukan karana hatimu keras,
tapi agar aku tetap percaya,
ayah kuat untuk aku boleh bergantung dilengannya..

Sayangi dan hormati ayahmu..
memang syurga ada ditelapak kaki ibumu,
tapi tidak ada syurga untukmu tanpa kehadiran ayah
Memang kau diminta mendahulukan ibumu,
tapi ayahmu adalah jiwa raga ibumu...

Duit boleh dicari, ilmu boleh di gali
tapi kesempatan untuk mengasihi orang tua tidak akan terulang kembali
Beruntunglah bagi yang masih memiliki orang tua
masih belum terlambat untuk berbakti

Ya Allah berikan kekuatan padaku untuk bahagiakan orang tuaku
Berikan aku kesempatan untuk membuat mereka tersenyum bahagia

Amin Ya Robbal Aalamin....



Take Note : Aku sayang keluarga aku. Aku sayang mak, ayah dan adik adik aku. Sungguh, merekalah nyawa aku. Merekalah hidup aku. Ya, Sememangnya kami jarang berhubung. Semamangnya kami jarang bersuap muka. Tapi ikatan antara kami semestinya tidak akan putus. Sungguh, keluargalah harta yang paling bernilai dan yang sangat aku sayangi. Dari kejauhan, doa aku sentiasa mengiringi mereka. Semoga mak, ayah dan adik adik aku sentiasa sihat dan gembira. Semoga kami sentiasa dalam lindunganNya. Semoga bahagia milik kami selamanya. Rindu keluarga. Rindu mak ayah. 

Tiada ulasan