Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Kawan makan kawan. Kenyang ke?

Apa yang aku rasa sekarang ni? Entah!
Kenapa entah? Tak tahu!
Ehhh, kenapa tak tahu pulak.

Sebenarnya aku malas nak ambil peduli tapi entah. Alaa tak payah nak entah sangatlah beb. Aku okay je pun. Tak ada rasa frust mahupun sedih pun. Cuma aku terkilan. Terkilan dengan sikap kawan-kawan yang aku kenal. Hahaaa macam hampeh je broo!

Nak dijadikan cerita, tadi aku buka facebook. Aku stalk home yang dah beberapa hari aku tak usik. Aku ralet stalk sampailah aku ternampak beberapa keping gambar. Mujur tak terbeliak biji mata aku. Fuhhhh!
Tak tahu sebenarnya aku nak bagi reaksi macam mana. Hahaa hanya mampu berkerut dahi dan ternganga mulut. Terkejut beb.

Aku buka gambar tu satu persatu. Sah! Serius! Aku macam kenal je minah dua orang nie. Ya, dua-dua aku kenal. tapi setahu aku jalan ceritanya bukanlah seperti yang aku lihat sekarang. Tapi kenapa tetiba jadi acam ni. Hati dan pemikiran aku gagal untuk mencerna cerita terbaru dengan sesegera mungkin. Oichhhh.. dah kenapa tetiba aku jadi lambat loading broooo..  !

Hati kecil aku berkata, ' Ini ke yang dipanggil kawan? Ini ke nilai sebuah persahabatan? Ini ke nilai yang harus dibayar untuk bercinta? Ini ke yang perlu dilalui untuk bahagia?'. Terlalu banyak perkataan 'ingin' yang bermain dalam kelapa hotakk aku ni. macam susah untuk aku proses satu persatu.

Sekarang baru aku faham kenapa Si A dan Si B tidak lagi berkawan. Berkawan pun tidak, nak bersahabat apatah lagi. Padahal mereka bersahabat sedari banku sekolah kowt. Kemana pergi mesti berdua, melepak bersama, berjalan bersama dan segala macam bersama lagi. Tapi kerana Si C, semuanya berubah. Semua bagaikan terlerai. Perhhhh , hebatnya penangan cinta kau beb!

Bagi aku perkara ni tak sepatutnya berlaku kowt. Si A dan Si B dah lama berkawan. Si A pun tahu Si B dan Si C tu couple. Kenapa mesti Si A kacau relation Si B dan Si C. Dan Si C kenapa mesti melayan Si A. Ishhh tak faham aku.

Btw, aku kesian dekat Si B sebenarnya. Si B sungguh-sungguh sayangkan Si C kowt tapi sygnya Si C berpaling tadah. Tak sangka aku yang Si A dan Si C tu sanggup ada relation di belakang Si B. Oichhh tidakkkk.. Aku yang tahu semua ni pun mcm dah kusut. Macam ape entah!


Take note : Aku simpati dengan kawan yang menerima nasib sebegini . okbye!

23 ulasan

  1. Kawan makan kawan nih dah jadik asam garam hidup, bila sendiri yang kena barukita tau, saya pon pernh kena :) Tapi diri sendiri yang kena kuat macam mana nak handle hal mcm nih, hope u u'll be happy ,dont care about haters :)

    BalasPadam
  2. got one friend like this too.. pitiful. ;'(

    BalasPadam
  3. sedih cerita ni :( ..sampai hati si A ni..Si c ni..tk setia plak :3 hmm..

    Boleh bt novel ni :) #gurau

    BalasPadam
  4. Kadang sebab kan kawan baiklah..setengah kawan ni boleh makan kawan balik..sebab terlalu kenal..

    BalasPadam
  5. Sekarang sukar nak percaya siapa pun... Dulu kawan, kini musuh. Dulu musuh maybe jadi kawan...

    BalasPadam
  6. sedih nyer... ;') susah klu kwn yg mcm nie.... haiiiihhhh ble dibaca teringat sejarah hitam yg dh lama berlalu pergi...hmmmmmm >_<

    BalasPadam
  7. Kawan palsu tak ubah seperti bayang-bayang yang sentiasa mengekori kita selagi kita berada di bawah cahaya matahari, tapi entah ke mana menghilangnya tatkala kita dalam suasana yang gelap.

    BalasPadam
  8. sedih dengan situasi camni. tapi ada hikmahnya juga, mujur si B tak kawen dgn si C. kalau tak, lagi banyak dia kena tipu. so biar jelah si A dan si C terjun dengan labu-labu mereka.eh.. hahaha

    BalasPadam
  9. kawan makan kawan... yang makan tu kenyang laa.. yang kene makan tu, sakit laa.. itulah kehidupan.. real world! tapi kita ambil ikhtibar dari apa yang berlaku. kawan biar berpada-pada. manusia itu bisa berubah.. hati-hati walau dengan kawan yang paling rapat. =D

    BalasPadam
  10. rambut sama hitam.. hati siapa tahu..

    BalasPadam
  11. tak best lah kalau kawan makan kawan, tapi kalau kawan nak belanja makan boleh lah..hehehe

    BalasPadam
  12. What goes around comes around.

    Kalau kita buat org.x mustahil suatu hari nti org buat kt kita lak kn

    BalasPadam