Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Rokok tidak merbahayakan kesihatan

Ada yang mengatakan rokok sebenarnya langung tak merbahayakan kesihatan. Ye ke? Sebaliknya cuma sekadar mitos dan dongeng semta-mata. Betol ke? Okaylah, untuk perokok tegar apa kata korang baca ni.
    
Ramai orang berfikiran bahawa rokok sangat merbahaya, tapi setelah diselidiki oleh beberapa orang pakar dalam bidangnya ternyata rokok itu sama sekali tidak pernah merbahaya.

Ada sebuah 'the untold story'_yang membuka mata seluruh dunia bahawa rokok itu tidak merbahaya sama sekali.
     
Ada tiga orang pakar penyelidik dan mereka ini selalu sahaja bersama ke mana saja mereka pergi.
Tapi ketiga-tiganya memiliki kesukaan yang amat berbeza antara satu sama lain.
Suatu hari mereka pergi berjumpa dengan seorang Dukun Sakti. Lalu mereka memilih kesesuaian dengan kegemaran masing-masing.

*Si A*: ”Aku mahu perempuan² muda serta gadis jelita yang seksi dari berbagai bangsa dan makanan serta minuman yang cukup. Letakkan dalam gua tertutup dan jangan ganggu kami selama 10 tahun".

*Si B:* “Aku mahu semua jenis arak dari seluruh dunia dan bekalan makanan yang cukup letakkan dalam gua tertutup dan jangan ganggu aku selama 10 tahun".

*Si C:* ”Aku mahu semua jenis rokok dari seluruh dunia dan makanan yang cukup letakkan dalam gua tertutup dan jangan ganggu aku selama 10 tahun.”
 
Selepas 10 tahun kemudian, Dukun Sakti membuka pintu gua masing² sesuai dengan perjanjian mereka.
Ketika pintu gua pertama dibuka, keluarlah si A, kurus kering, berdiri pun tidak mampu karena lutut sudah goyang hampir kebas, sebab hari-harinya dihabiskan dengan perempuan.
Beberapa saat kemudian si A pun jatuh ke tanah lalu mati..
         
Pintu gua ke dua dibuka, maka keluarlah si B, perut buncit dan mata merah kerana hari-harinya dihabiskan dengan minuman arak, jalan terhuyung hayang dan tak berapa lama jatuh ke tanah lalu mati.

Akhirnya tibalah dukun itu ke pintu gua yang ke tiga, TAHU APA TERJADI???
Tatkala pintu ke tiga dibuka, keluarlah si C, sihat walafiat bahkan lebih sihat dari 10 tahun yang lalu.
Dia berjalan tangkas ke arah Dukun Sakti itu dan terus menumbuk kepalanya serta berkata:
“Dasar DUKUN BENGONG!!! LIGHTERNYA MANA???! Kempunan aku 10 tahun dalam tu.... lighter takde....!”
       
Kesimpulannya, rokok tidak merbahayakan kepda kesihatan selagi tidak ada apinya. Dalam erti kata lain, perokok tidak dapat merokok jika rokok tidak dinyalakan dan itu sangat tidak bahaya. Hahaa

Take note : Apa nikmat menghisap rokok? Salah satu cara untuk hilangkan stress, hilangkan tekanan? Erkkkk rasanya banyak lagi cara lain yang boleh dilakukan. Dikatakan salah satu kepuasan? Rasanya banyak perkara lain yang boleh dibuat untuk dapat kepuasan. Kan?

5 ulasan