29 Januari 2017

6 Sebab Lelaki Buncit Dan Gemuk Lepas Kahwin

Gambar Uncle Google

Pernah tak terfikir kenapa lelaki yang dah berkahwin berubah bentuk badan? Masa bujang sasa bergaya. Lepas dah kahwin, berubah bertambah darjah kecomelan. Nak kata mengandung 4-5 bulan pun boleh. Tapi ada jugak yang bujang, tak kawin2 tapi perut buncit

Ni ada beberapa sebab yang dikongsikan maskulin kenapa perubahan tu berlaku:

1.Semua kerja dirumah dilakukan oleh isteri
-Dulu waktu bujang semua buat sendiri,lepas dah kahwin ada isteri yang buatkan.

2.Makanan sentiasa tersedia dan tak perlu buat apa2
-Ada orang dah sediakan,dan tugas suami habiskan makanan

3.Isteri pandai masak
-Isteri pandai masak,boleh jadi sebab suami gemuk. Ye la, dah sedap kenalah tambah banyak kali kan.

4.Suami sentiasa di belai oleh isteri , buatkan suami malas
-Lepas makan, tengok tv. Nak2 pula boleh baring atas riba isteri, belai sikit je dah mengantuk. Lepas makan terus tido mananya tak gemuk.

5.Semua benda minta orang lain buat dan ambilkan
-Bila anak2 dah besar sikit, boleh la arah dorang buat itu ini. Malas sangat bergerak mana tak buncit dan gemuk badan tu.

6.Jarang bersukan
-Kadang2 sebab tak sempat sebab kekangan waktu kerja kan? Balik lewat dan penat,baik habiskan masa dengan anak isteri.

Adakah boroi/buncit dan gemuk tu tanda kebahagiaan? Kan orang selalu bergurau macam tu. Sebab2 di atas pun lebih kearah tu kan?

*Setiap orang ada pendapat sendiri :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan