Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Konsep Kawan Yang Disalah Erti

Pernah tak?
Kau kenal dengan seseorang yang bila renung wajah dia,
kau rasa bahagia?

Kau pun berusaha untuk masuk dalam hidup dia.
Cuba untuk merasai kehidupan yang dia lalui.

Rupanya disebalik senyuman itu, dia sedang kecewa.
Kecewa dengan kegagalan cinta lama dan masih
belum berjaya untuk hapuskan kekecewaan itu

Kau pula seorang yang percaya pada usaha.
Jadi kau cuba untuk merawat hatinya yang berduka lara.

Hari demi hari, usaha kau mula nampak hasil.
Kau dan dia semakin rapat dan akrab.
Jarang  sekali kau tiada tatkala dia memerlukan seseorang
disisi. Seakan bukan sekadar kawan, walaupun zahirnya
tiada perkataan sayang dan rindu dibibir.
Masih berdiri disebalik konsep kawan.

Bila kau cuba untuk berbicara soal hati perasaan,
dia sekan mengelak. Akhirnya kau ketahui, dia sebenarnya
telah lama kembali bersama cinta lama.

Sakit siakk!!!



1 ulasan

  1. Hi awak. saya pernah berada dalam situasi tu long time ago. dengan harapan "kawan" tu bangkit dan salah satu cara saya balas dendam untuk saya tak terima dia bila dia mula jatuh hati kat saya hahahhaha. Jahat? xlah.. Saya cuma ajar dia supaya hargai perasaan dan orang depan mata. Untuk Awak.. life goes on.. ada yang baik untuk awak as hadiah awak tolong dia

    BalasPadam