Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Ternyata Kau Tak Setia

TERNYATA KAU TAK SETIA
D'COTZ

Saat aku datang
Tuk menjemput cintamu
Nyatanya kau tak sendiri lagi
Dulu kau berjanji akan slalu setia
Menantiku.. menungguku..

Tapi mengapa saat ini
Semua telah berbeda
Kau bukan yang dulu lagi..

Tiada lagi gunanya kau menangis
Tiada lagi gunanya kau bersedih
Saat ini kau tlah jadi milik orang

Cinta yang ku semai
Gugur sebelum tumbuh
Pelangi yang indah
Hilang tersapu badai
Karna engkau yang tak setia
Menungguku...

Maaf kan sayang
Bukan ku tak setia
Tetapi ini pilihan orang tua
Maaf kan lah sayangku
Maafkanlah..

Semua ini terjadi seperti mimpi
Tak pernah ku sangka akan seperti ini
Maafkanlah sayangku
Maafkanlah...

Tiada lagi gunanya kau menangis
Tiada lagi gunanya kau bersedih
Nyatanya kau tlah jadi milik orang

Maaf kan sayang
Bukan ku tak setia
Tetapi ini pilihan orang tua
Maafkanlah sayangku
Maafkanlah

Semua ini terjadi seperti mimpi
Tak pernah ku sangka akan seperti ini
Maafkanlah sayangku
Maafkanlah..

Tiada lagi gunanya kau menangis
Tiada lagi gunanya kau bersedih
Nyatanya saat ini kau berpaling..
Dariku...



Take note : Tengah malam buta orang lain sedang lena diulit mimpi tapi aku masih bersengkang mata, siapkan kerja sambil ditemani lagu. Tengah syok buat kerja tetiba terkeluar lagu "Ternyata Kau Tak Setia". Oichhh sakitnya tuh disini didalam hatiku!!!

Tangan aku stop kejap menaip. Otak aku stop kejap berfikir. Hahaaaa siakkkk! Pasang pulak volume kuat, disumbat plak earfon dalam telinga. Ambik kauuu liriknya jelas sebijik sebijik. Terus tersusuk kalbu wehhhh..

Tetiba sedih. Teringat kat dia. Kisah kami yang tak kesampaian. Berpisah kerana dia setuju dengan pilihan keluarganya. Mungkin salah aku. Mungkinlaaa... Mungkin time tu aku yang tak serius.. Kejap aku muncul. Kejap aku hilang. Padahal dia sentiasa ada untuk aku. Tak pernah lengkang muncul masej dia. Tapi aku jarang sangat reply dengan alasan sibuk study time tu. 

Habis je final, aku cari dia. Time tu dia dah macam payah nak contact aku. Ingat lagi, aku call dua berpuluh puluh kali, tak diangkat. Aku masej dia berkeping keping tak berbalas. Beberapa hari lps tu dia masej aku, jumpa kat tempat biasa. Okay aku happy. Teruja!!

Tapi tak sangka teruja aku jadi terperanjat. Katanya, dia dah nak kahwin. Aku gelak sebab disangka gurauan! Tapi rupanya betul. Katanya pilihan family. Aku tanya, tak sudi ke jemput aku ke majlis dia?. Katanya taknak jemput sebab tak sanggup nak tengok muka sedih aku nanti. Akubfikir positif, mungkin dia saja nak tipu aku kot. Mungkin saja nak bagi aku rasa apa yang dia rasa selamanya. Mungkinlahhh..

Lepas hari tu langsung dia tak reply masejndan tak angkat call aku. Sebulan lepas tu aku terstalker facebook dia. Gugur rasa jantung ni baiii! Dia dah kahwin! Sungguh dah kahwin! Baju pengantin, kenduri sebelah dia warna pink. Dan sebelah perempuan warna hijau. Time tu, tak tahu aku nak menangis ke melalak. Rasa kosong. Nasib baik aku dah habis final exam waktu kejadian tu.

Hahaaa bila difikir balik aku sedih. Tapi rasa lawak pun ada. Tapi itulah.. dialah insan pertama yang buat aku jatuh sayang. Cinta? Entahlah, mungkin time tu cinta monyet kot. Tapi sejujurnya, sampai skrg aku masih ingatkan dia. Kekadang aku bandingkan orang yang datang dalam hidup aku sekarang dengan dia. Hurmmmm... takkan sama dengan dia. Dia terlalu baik. Terlalu banyak yang dia ajar aku tentang kehidupan. Jujur dan tulusnya dia sepanjang kami kenal. Apapun semoga dia sentiasa bahagia disisi insan yang lebih berhak untuk dia. Dan semoga aku temui insan yang boeh terima aku seadanya. - Sam Kg Tiram







1 ulasan

  1. insyallah mr right akan datang at the right time hehe.. yang lebih baik menanti =)

    BalasPadam