Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Cintai Aku Kerana Allah

Saat kau mencintai aku kerana paras rupa,
ingatlah rupa aku akan berubah suatu hari nanti..
Saat kamu mencintai aku kerana harta,
ingatlah harta akan berkurangan suatu hari nanti..
Saat kamu mencintai aku kerana kelebihan yang aku miliki,
ingatlah aku bukan manusia yang sempurna..
Suatu saat kamu pasti akan melihat kekurangan aku,
ketika itu mungkin rasa cinta kau untuk aku akan pudar..
Maka cintailah diri aku kerana akhlak yang aku miliki,
terimalah setiap kekurangan dan kelebihan aku dengan seadanya,
InsyaAllah kita akan kecapi kebahagiaan di dunia dan juga diAkhirat.

Jika kau seseorang yang sedang 
dalam pencarian untuk menemukan 
pasangan hidup yang baik, maka tak usahlah
mencarinya dengan cara  mengejar-ngejar dirinya.
Cukuplah untuk mencari redha Allah 
terlebih dahulu, kelak Allah akan jaminkan 
untukmu menemukan dia yang kau cari
dalam keadaan yang baik.


Take Note : Jika kau mencintai seseorang kerana Allah maka kau jua harus patuh atas aturan dan perintah Allah

1 ulasan