18 Disember 2015

Perpisahan itu menyakitkan | selamat tinggal gais

Assalamualaikum

Sedih.. esok pagi dah nak gerak balik kampung.. lepas ni dah tak datang sini kowt.. dah nak start praktikal.. praktikal dekat terengganu.. dekat dengan family.. tapi jauh dari kawan kawan.. takpe lah maybe ni yang dinamakan pengorbanan.. insyaAllah setahun setengah akan datang aku akan kembali ke sini.. waktu tu rasanya maybe ada kawan kawan yang dah habis study.. ada yang dah grad.. ada yang dah berhenti barangkali..

aku takkan lupa perjalanan sepanjang aku berada disini.. di perantauan yang banyak mengajar aku erti hidup.. jauh dari family mengajar aku erti rindu.. rindu mak, ayah dan adik adik.. di perantauan mengajar aku erti sabar.. sabar dalam menelan waktu.. bila rindukan family.. hati meronta nak balik kampung.. nak jenguk family.. tapi masa dan keadaan tidak mengizinkan.. payah untuk aku cuti lama.. hampir setahun dah aku dekat sini.. boleh kira dengan jari berapa kali aku balik kampung.. bukan tak nak balik.. tapi itulah.. masa, kewangan dan keadaan membataskan aku.. disitu aku belajar untuk jadi seorang yang sabar dan tabah..

disini kawan kawan adalah family aku.. lecture adalah mak dan ayah aku.. hurmm sedih nak tinggalkan mereka.. walaupun kadangkala mengutuk lecture.. huhuu.. walaupun kadangkala ada ketidakpuasan hati diantara kawan kawan.. itulah lumrah manusia.. bila bakal kehilangan baru nak menghargai.. mungkin..

una.. lia.. fatma.. kawan yang paling rapat dengan aku dekat sini.. dekat hostel.. kami laing couse sebenarnya.. mereka senior aku.. hahaa acah acah senior lah uoll.. tampor kang.. merekalah yang tak pernah jemu melayan kerenah tua bangka aku.. mereka yang tak pernah jemu dengar bebelan dan leteran aku.. mereka yang sentiasa ada untuk mendengar masalah aku.. mereka dah habis belajar.. dah tamat.. tunggu nak konvo je lah.. sedih.. lepas ni dah tak dapat jumpa mereka.. eh, maybe dapat jumpa tapi macam susah je.. una duduk perak.. lia duduk rawang.. fatma duduk kelantan.. aku plak duduk terengganu.. yeyehh memang masing masing jauh.. insyaAllah nanti ada rezeki jumpa lagi gais.. koranglah adik adik yang aku sayang.. thanks sebab sentiasa sabar dengan perangai pramatang kakakmu ni.. akak mu ni sangat hargai kehadiran korang.. sedih..

DLC 02.. aku harap setahun setengah akan datang kita masih lagi sembilan belas orang.. semoga nanti kita sama sama menduduki final exam bersama Suruhanjaya Tenaga.. semoga kita sama sama bergelar chargeman a1.. sama sama kita daftar masuk.. harungi orentasi.. harungi semester demi semester dan semoga sama sama tamat.. nanti kita konvo sama sama ye.. harap tade yang kecundang dipertengahan jalan.. DLC 02.. walaupun selalu tertekak dalam kelas.. walaupun selalu kutuk kutuk.. walaupun selalu memekakk.. kita tetap sekepala dan sekapal dalam apu juga keadaan.. thanks DLC 02 sebab sentiasa bantu aku dalam kerja kerja bengkel.. korang sentiasa rajin menghulurkan kudrat waktu buat amali.. thanks.. thanks jugak pada lecture yang sentiasa sabar melayang kerenak kami.. huhuu tahu kekadang kerenah kami menipiskan kesabaran lecture lecture.. kuikuikuiii... en. asis.. en. sham.. en. zul.. en. salleh.. uoll memang the best.. lecture yg paling sporting yang pernah aku jumpa.. hehee.. melayan je kerenah anak buah.. kelas sentiasa enjoy.. memanjang standby di bilik dikala pelajar lain sibuk di bengel masing masing.. huhuuu.. pengalaman paling awesome pernah aku lalui..



malam tadi aku dgn bebudak kelas keluar makan makan bersama en. asis, en. sham dan en. zul.. en. salleh tak dapat join sebab cuti sakit.. ok takpe.. keadaan tetap meriah.. kami makan makan di Steamboat Malaya, Sepang.. puas hati makan di sini.. makan sambil santai.. bukan senang nak keluar ramai ramai.. satu kelas macam nie.. selalunya bila keluar ada saja yang tercicir.. ada hal lah.. balik kampung lah.. macam macam lah.. alhamdulillah malam tadi cukup kouta.. majlis makan makan ni sebenarnya saja je.. nak meraikan perpisahan kamu bersama lecture.. malam tadi last kami jumpa.. hari ni masing masing dah gerak balik kampung.. ada dikalangan mereka yang praktikal tempat yang sama.. so nanti boleh jumpa lagi.. tapi semua macam berterabur.. ada yang di shah alam.. ada yang jb.. ada yang kl.. dan aku plak terengganu.. semoga semua dapat harungi dunia praktikal dengan jayanya termasuk aku.. huhuuu.. fighting gais!



Previous Post
Next Post

post written by:

4 ulasan:

  1. Goodluck in future! Semoga terus tabah!! <3

    BalasPadam
  2. Salam, faham sangat rasa ni, ye lah memang adat pertemuan akan ada perpisahan dan nanti ada pertemuaan yang lain. All the best , moga Allah permudahkan

    BalasPadam