03 Disember 2015

Stress | 3 Dec 2015

Assalamualaikum



Bagi aku minggu ni merupakan minggu yang sangat mencabar.. teruji kesabaran dan ketabahan aku.. teruji tittle aku sebagai student.. sabar dan tabah aku semakin nipis.. kenapa? sebab lecture yang menghilangkan ketabahan aku.. eh? biar betik?

Minggu ni merupakan minggu ulangkaji.. kalau diikutkan memang minggu ulangkaji.. tapi aku and the geng.. DLC 02.. kelas yang sempoi.. hahaaa kelam abut settlekan portfolio.. minggu ni lah nak dicop.. minggu ni lah nak disemak.. minggu ni lah nak dimasukkan dalam portfolio.. minggu ni jugak lah ppl datang nak tengok.. ayokkkk.. naik stress aku macam gini.. dah lah rata-rata lecture mintak tolong aku bentu diaorang.. erkkk bukan nak mengungkit.. sekadar meluahkan apa yang aku rasa..

Kekadang rasa sakit hati pun ada.. kelas aku kesemuanya sembilan belas orang.. ditambah student extra dua orang.. kesemua jadi dua puluh satu orang.. bayangkan dua puluh satu orang.. setiap orang ada enam set.. kuiz 1.. kuiz 2.. kuiz 3.. ujian 1.. ujian 2.. tugasan 1.. dan aku sorang yang perlu kemaskini coverpage mereka.. matilanakkkkk.. memang rasa macam nak menangis..

Kenapa tak mintak tolong bantuan rakan sekelas? susahlah bila beurusan dengan lelaku dalam kerja-kerja macam nie.. berjuta alasan diaorang bagi.. jenis aku sennang je.. sekali je aku mintak tolong.. so kalau korang betul-betul nak tolong.. silakan.. tapi kalau dah berjuta alasan yang korang baik.. okay..takpe.. aku malas nak banyak bunyik.. better aku settlekan sorang-sorang.. biarpun lambat.. biarpun sakit hati.. atleast aku settlekan jugak... lagi satu.. masing-masing dah besar.. fikir sendirilah apa itu kerjasama.. lagipun tu semua kertas-kertas kita jugak.. bukannya orang lain.. tak salahkan kalau korangkan sikit masa kau.. kalau aku boleh kenapa tidak kau..


Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

5 ulasan:

  1. akak pun pernah alami gak situasi gini..tapi zaman spm dulu la..folio kerja dia..akak yg kena settle.padahal dia kos lain..akak kos lain..dah aku pulak nak kena cek satu2..dah siap..bagi upah kfc jer..ayoo...nasib baik kawan baik sejak lahir..hahaha

    BalasPadam
  2. singgah pagi...
    http://jmbelog.blogspot.my/

    BalasPadam
  3. banyak kepala banyak la ragamnya.. sabarrr.. jgn stress2 .. :)

    BalasPadam
  4. hiks. susah jugak orang macam tu kan.. hehe sabar k :D

    BalasPadam