Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Bahaya biarkan bilik kosong dirumah


Ustaz kata, kalau ada bilik kosong, seperti bilik anak kita yang tinggal di asrama, selalulah solat sunat di dalamnya dan baca surah Jin ayat 10, atau tampalkan di dinding bilik, itu perjanjian jin dengan Rasulullah.
.
Makhluk halus ini juga suka kepada emas, sebab itu jangan simpan emas kata ustaz, tetapi seeloknya dipakai. Emas sebenarnya menyokong tenaga terutama bagi wanita ketika uzur dan ia mampu merawat sistem badan.
.
Wuduk juga merawat sistem badan. Darah kita tidak sampai hujung anggota seperti jari, sebab itu kadang-kadang berasa kebas. Bila kita basuh tangan dengan menyelati celah-celah jari, darah dapat dialirkan hingga ke hujung jari tersebut.
.
Sebelum keluar rumah, ustaz bagi tips baca Basmallah 7 kali, al-Fatihah dan Ayat Kursi. Jika bacaan tersangkut-sangkut, jangan keluar rumah lagi. Bila balik, bagi salam dengan betul dan salin kesemua pakaian yang dipakai, jangan diulang pakai sebelum dibasuh. Ustaz juga kata, sebaiknya sediakan pakaian khas untuk solat.
.
Bila kita ada masalah, ustaz kata ambil Quran dan doa minta petunjuk dari Allah, lalu bukalah al-Quran. InsyaaAllah Dia akan tunjuk penyelesaian kepada masalah tersebut.
.
Ustaz ada sebut di awal rancangan tentang doa Rihul Ahmar sebagai pelindung dari pelbagai penyakit berat.
.
Kesimpulannya, ustaz kata baca surah al-Baqarah sekurang-kurangnya sebulan sekali. Boleh diswastakan kepada pelajar-pelajar tahfiz tetapi sebaiknya dibaca sendiri, kalau tak reti, pi la belajaq, kata ustaz ;)

Credit : SINI

Take note : Meriahkan rumah dengan alunan zikrullah, insyaAllah kedamaian dan ketenangan milik kita.

1 ulasan

  1. Jom join ...

    http://jombercontest.blogspot.my/2016/10/giveaway-by-rafyydah.html

    BalasPadam