Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Karektor Zodiak Dan Bunga


Ada beberapa bunga yang melambangkan karektor zodiak anda. Jika anda menanamnya di halaman rumah, bunga-bunga ini akan menjadi pemberi semangat sekaligus menambah gairah anda. Mungkin anda Kurang percaya, tapi tak ada salahnya cuba menanamnya, Jom tengok anda berzodiak apa dan karektor bunga nya


Aries

-Anda yang berzodiak Aries cenderung aktif, cepat bosan, namun terlalu sensitif. Anda biasanya tak akan sabar dengan tanaman yang tak kunjung berbunga. Aster beragam warna sesuai dengan karakter anda yang sensitif, kerana warna-warna cerahnya menenangkan perasaan anda.


Taurus

-Zodiak ini penyabar , tapi jika ada yang mengusik ketenangannya, dia akan menjadi sangat emosional Jadi akan lebih baik jika Taurus memelihara tanaman berwarna dingin. Misalnya, tanamlah bunga petunia ungu di halaman dengan menggantungnya bersama pot.


Gemini

-Gemini sangat menyukai aktiviti sosial kerana sifatnya pesona. Tak heran jika zodiak ini banyak temannya. Anda memerlukan tanaman yang menyebarkan bau harum sehingga membangkitkan semangat anda, misalnya lavender.


Cancer

-Meski sangat sensitif, Cancer juga sangat perhatian terhadap orang lain. Jika sudah mencintai satu orang, dia akan mencintai orang tersebut selamanya. Untuk itu, anda sesuai memelihara bunga terompet, kerana kelopaknya yang besar seakan sanggup melindungi banyak orang.


Leo

-Karaktor Leo adalah senang menjadi pusat perhatian, cerdas, dan selalu mempunyai idea yang matang. Jika menanam bunga berwarna dingin malah akan membuat Leo cepat bosan dan kehilangan gairah. Tanamlah bunga matahari untuk memupuk rasa percaya diri.


Virgo

-Anda yang berzodiak Virgo biasanya sangat teliti, hobi mengkritik orang lain, workaholic, dan selalu menyukai cabaran. Saat berada di rumah pun anda tetap ingin mendominasi. Tanamlah melati di halaman rumah, kerana aromanya akan membuat anda lebih rileks sekaligus mengistirahatkan fikiran.


Libra

-Zodiak ini sangat senang dimanjakan dan romantik. Jika sifat malasnya timbul, Libra tak akan meninggalkan rumah seharian. Menanam mawar pink atau putih akan membuat anda semakin menikmati kenyamanan di rumah.


Scorpio

-Scorpio cenderung kepada misteri dan introvert, tapi sebenarnya dia sangat pesona, cerdas, dan tekun. Untuk mengurangi sifat  introvert dan meningkatkan kenyamanan anda terhadap diri sendiri, Anda perlu mencuba menanam kaktus.


Sagitarius

-Karakter Sagitarius cenderung memiliki pandangan yang luas, hobi traveling kerana berjiwa bebas, tapi terlalu pemikir. Tak heran jika anda akan menyukai bunga bakung yang mirip dengan lili. Bunga bakung akan mengingatkan anda pada tempat-tempat yang pernah anda kunjungi.


Capricorn

-Zodiak ini sangat berjiwa pemimpin, tapi cenderung konservatif. Anda sangat menyukai tanaman yang sifatnya timeless, jadi sangat sesuai jika anda menanam anggerek di pekarangan rumah.


Aquarius

-Aquarius sangat tenang, berjiwa sosial dan menjunjung tinggi persahabatab. Dia selalu ada saat diperlukan. Tapi, Aquarius hobi bermimpi, sehingga dia juga sangat kreatif. Keharuman bunga kemuning di halaman anda akan meningkat kan imajinasi dan kreativiti anda.


Pisces

-Pisces termasuk peribadi yang ceria, selalu menjadi orang yang paling lucu di antara gengnya kerana tak pernah kehabisan bahan cerita. Agar tak dianggap terlalu mendominasi, tenangkan sedikit semangat anda, misalnya dengan menikmati keindahan bunga lotus atau teratai.


1 ulasan