Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Feminine Mist : Spray Intim Mudah Dibawa


Furley Bioextracts ditubuhkan pada tahun 2008, Furley Bioextracts adalah sebuah syarikat bioteknologi dan agroteknologi Malaysia yang berstatus BioNexus. Syarikat ini memfokuskan teknologi dan RnD mereka terhadap makanan berfungsi (nutraseutikal), makanan tambahan dan kosmetik (kosmeseutikal), memantau dan menguruskan proses daripada bahan mentah hingga ke produk siap, sekaligus memastikan kualiti dan keberkesanan rangkaian produknya. Furley Bioextracts berbangga dengan keupayaannya untuk menginovasi dan mengeluarkan produk-produk berkualiti tinggi, konsisten dan mencukupi demi kepuasan pelanggan. Pada tahun 2013, syarikat ini telah memenangi Anugerah Paling Inovatif dalam Bioteknologi dan Agroteknologi daripada SME Corporation Malaysia.

BioNexus Dianugerahkan oleh Malaysian Biotechnology Corporation (BiotechCorp), status ini diberikan kepada syarikat-syarikat bioteknologi tempatan dan antarabangsa yang layak serta sedang menjalankan aktiviti bioteknologi dan/atau sains kehidupan.

Seperti yang kita ketahui, kawasan intim sangat sensitif, memerlukan penjagaan yang rapi. Kenapa? Ini kerana kawasan intim agak lembab dan mudah dijangkiti bakteria.

Menyedari akan pentingnya penjagaan kawasan intim, Furley Bioextracts telah mencipta satu produk yang diberinama Beauté de la Botanique FemMist. Beauté de la Botanique FemMist telah direka untuk melegakan simptom-simptom masalah intim wanita seperti kegatalan, keradangan, keputihan, bau yang kurang menyenangkan dan rasa tidak selesa.

Didatangkan dalam botol semburan aluminium yang langsing dan sofistikated, FemMist mudah dibawa dan mudah digunakan; hanya semburkan dan alami keselesaan serta keyakinan serta-merta. Simpan FemMist di dalam tas tangan untuk dibawa bersama anda ke mana-mana jua!
Dibangunkan oleh Furley Bioextracts, sebuah syarikat bioteknologi dan agroteknologi Malaysia, rumusan semulajadi FemMist yang mengandungi Dermaxan® (ekstrak kulit buah manggis), ekstrak manjakani dan minyak pati lavender mengekalkan keseimbangan pH optimal di bahagian intim anda, sekaligus memastikan kesihatan vagina yang optimal.

Lazim digunakan dalam perubatan tradisional selama beberapa generasi, kajian terkini telah menunjukkan bahawa ekstrak kulit buah manggis – iaitu bahan asas FemMist – juga sesuai sebagai agen anti-keradangan, anti-bakteria, anti-fungus dan anti-viral yang kuat.

Sebuah kajian oleh Taylor’s University mendapati FemMist berupaya membunuh candida albicans – salah satu punca utama jangkitan fungus – dan pseudomonas aeruginosa dalam jangkitan saluran kencing (UTIs). Beauté de la Botanique FemMist disyorkan kepada semua peringkat umur dari gadis muda sehingalah mereka yang telah menopouse. Tahap hormon berubah dengan usia dan ini boleh memberi kesan kepada bahagian intim seperti kekeringan. FemMist memastikan kawasan intim kekal segar dan juga melembapkan kulit.


Antara manfaat-manfaatnya termasuklah:
• Mengekalkan keseimbangan pH optimal vagina
• Anti-bakteria dan anti-fungus
• Mengatasi masalah keputihan
• Menghilangkan gatal-gatal dan inflamasi
• Kelegaan segera daripada simptom dan ketidakselesaan akibat jangkitan vagina
• Melegakan kegatalan akibat rambut yang tumbuh
• Kesan melecet
• Menganjalkan dan memutihkan
• Selamat dan sesuai untuk semua jenis kulit
• Semulajadi dan berasaskan air, tidak merengsakan
• Pembungkusan yang tidak menonjol dan mudah dibawa bersama
• Produk diproses dalam premis yang disahkan halal (iaitu, tiada alkohol digunakan di sebarang peringkat proses).

*Cadangan penggunaan: Gunakan tiga kali sehari, atau selepas ke tandas agar kekal segar sepanjang hari.

Untuk lebih detail bolehlah layari laman sosial  Furley Bioextracts
WEB : http://www.furleybio.com
FACEBOOK : https://www.facebook.com/furleybio?fref=ts ,
INSTAGRAM : https://instagram.com/furleybio/ ,
TWITTER : https://twitter.com/furleyb .


3 ulasan

  1. Bagus ni dah ada yg jenis mist...penggunaan jadi lagi mudah. Thanks for sharing. Berapa rm ni yer?

    Regards,
    SNM_Yana Afi Mohamed

    BalasPadam
  2. Nice.

    From:

    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    BalasPadam
  3. Perkongsian yang baik untuk yang memerlukan

    BalasPadam