16 Ogos 2017

Untukmu Yang Sedang Di Uji

Jangan tangisi seseorang yang pergi meninggalkanmu demi orang lain. Tapi belajarlah mengikhlaskannya dan melupakannya agar dia tidak menjadi bayang² langkahmu selanjutnya.

Kebodohannya melepaskanmu adalah kekuatan untukmu melupakannya. Jangan biarkan dirimu malah membuatkan terlihat bodoh dan sengsara dengan terus menerus mengingatnya dengan hati yang sakit.

Tersenyumlah ,

Kerana bisa jadi dia bukanlah orang yang tepat untuk menerima ketulusan cintamu dan Allah telah menyiapkan seseorang lain yang lebih baik dan lebih dapat mencintai serta menghargai ketulusanmu. Hidup tak bererti kita harus mendapat apa yg kita inginkan.

Tapi kekadang di saat kita gagal itu memberikan kita kesempatan dan peluang untuk kita mendapatkan, meraih dan menjadi yg terbaik. Gagal hari ini adalah peluang yang diberikan Nya untukmu mendapatkan kebaikan di hari² mendatang.

Kerana kita, saya sedar tidak perlu seseorang yang sempurna. Cukuplah bertemu dengan seseorang yang boleh membuatmu bahagia dan rasa lebih bermakna dari orang lain.



Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

1 ulasan: