28 Mei 2017

Cerita Ramadhan | Hari Pertama


Hari pertama puasa..tak sempat nak bersahur sebab tak terjaga dari tidur. Tak dengar langsung bunyi alarm. Alhamdulillah, dapat bertahan sampai waktu berbuka.. Arini aku berbuka puasa sekali dengan Apis, Alef, Fais dan wawa. Tak terjangka pun sebenarnya, si Apis tu pelawa bukak puasa sekali. Apa pun, alhamdulillah rezeki.

Time berbuka tadi, kami agak kelam kabut. Tengah leka memasak tetiba dengar bunyi azan Maghrib berkumandang. Waktu tu semua terkebil kebil. Nasi dah masak tapi lauk masih atas dapur. Air panas masih dalam heater, menanti untuk dibuat tea o panas. Sabar je lah. Last sekali semua duduk ngap murtabak dulu.

Dah siap makan nasi, si Alef request ikan celup tepung plak. Eh orang tua ni mengidam ke apa. Kenyang makan nasi nak ikan plak dah. Haha katanya sedap pekena ikan celup tepung ari first puasa. Pulak dah.. Okay takpe, esok petang den tolong buatkan ye. InsyaAllah esok dah tak kelam kabut. Hehee.








Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

0 Pengkritik: