27 April 2016

10 rahsia lelaki yang wanita perlu tahu



Ramai wanita ingat yang dia sudah benar benar kenal dengan lelaki disisinya. Sebenarnya, ada lagi di sebalik sifat lelaki yang perlu diketahui.

1) Mahu 'awek' cantik, tapi mahu isteri yang bersifat keibuan

2) Tidak 'call' bukan bermakna tidak sayang. Lelaki tidak suka kalau 'awek' atau isteri asyik msg atau call dia.

3) Tanya soalan yang sama "Tengah buat apa tu?", "Dah makan ke?"

4) Walau fokus tentang kerja, lelaki masih ingat pada kekasih atau isteri

5) Utamakan kekasih, isteri, anak anak lebih dari diri sendiri

6) 'Cair' atau 'malu' dengan senyuman wanita

7) Nombor telefon wanita save nama lelaki. Bagi lelaki curang, mereka cuba mengaburi mata dengan menipu pasangan dengan teknik ini.

8) Jangan ingatkan kisah lampau. Lelaki amat benci apabila wanita menceritakan mengenai kisah teman lelaki mereka.

9) Mempermainkan cinta. Seorang lelaki mampu mencintai wanita dengan jangka masa yang sekejap, kemudian terus melupakan wanita yang dicintainya itu tanpa merasa apa apa.

10) Kalau berani, masuk meminang! Apabila seorang lelaki bersedia untuk berjuma ibubapa kekasih mereka, ini menunjukkan mereka benar benar serius. Lelaki yang hanya main main tidak akan pergi sejauh itu, Apabila lelaki menyuarakan niat murni ini, jangan tangguh tangguh lagi. Ini bermakna beliau sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab.



Sekadar perkongsian dari sumber yang tertentu

4 ulasan:

  1. bila baca teringatkan someone.. rinduuu

    BalasPadam
  2. No. 3, majoriti lelaki mmg takde idea nak tanya soalan pelik2.

    Untuk No.7, pada pemerhatian aku lah, rakan-rakan aku tak save no awek2 mereka dengan 'Sayang'/Bie tetapi dgn nama saja.

    No.9,wuuu lelaki kalau tak suka dia tak dekat. Kalau suka dia akan cuba mendekati.

    BalasPadam
  3. Saya sebagai lelaki setuju sgt2 dgn entri nie.. ehehe

    BalasPadam