10 April 2016

Hiking Bukit Keluang, Besut Terengganu

Assalamualaikum

Pada 19 Mac 2016, aku diberi kesempatan untuk menghiking Bukit Keluang. Alhamdulillah, memang puas hati. Dimana Bukit Keluang? Johor ke? Opss tidakkkk. Bukit Keluang terletak di Besut, Terengganu. Perjalanan memakan masa lebih kurang beberapa jam dari bandar Terengganu ke Besut.

Biarkan gambar berbicara :)

Puncak Bukit Keluang, Besut Terengganu

Pic ni sebenarnya ditangap oleh salah seorang pengunjung. Kami pun tak sedar. Huhuuu kebetulan waktu search instagram, terjumpa pic nie. 

Aien & Beat

Misi tercapai.
Bukit Keluang, Besut, Terengganu


Nampak tak ikan paus?

Malas nak banyak bunyik. Disebabkan Fatin tak dapat ikut so kami tulis nama dia pada fon dan wefie bersama sama. Bak kata fatin, tuaan punya badan tak dapat nak berwefie sekali. Nampak nama pun jadi lah. Okay.

Cakkkkk! Matahari dah mula terbit.
Subahanallah. Cantik sangat.

Muka happy bila misi dah berjaya dengan selamat. Kami di anak tangga terakhir.

Menggunakan tangga ni kami naik dan menggunakan tangga ni jugak kami turun. Tangga ni bukan sampai ke atas pun. Ini sekadar permulaan je. Daki beberapa anak tangga then korang akan mula memanjat manjat. Ada laluan yang disediakan tali. Ada laluan yang terpaksa dipanjat panjat.

Yeyehhh kami dah sampai. Dapat berwefie dengan landmark kat belakang tu.

Berlatar belakangkan pantai Bukit Keluang. 

Yeyehhhh kami berwefie. Hahaaa 

Menikmati panorama alam.
Kak Yana, Kak Oyienz, Aien, Beat

Alhamdulillah sampai ke puncak. Ni pic pertama yang kami ambil setibanya di puncak. Penat? penat tu semiestinya. Tapi kepenatan kami berbaloi. Panorama alam dari puncak ni memang cantik. Waktu ni matahari masih belum terbit. Alhamdulillah, tercapai hajat kami nak tengok matahari terbit dari puncak Bukit Keluang ni. Pic ni hanya kami bertiga. Lagi sorang kepenatan sangat. Huhuuu tak mampu nak posing. Kuikuikuiiii

Ni salah satu daripada gambar terakhir yang kami ambil sebelum gerak turun. Ikut hati memang tak nak turun lagi. Tapi itulah. Nanti kalau lambat sangat tak best pulak. Panas terik atas ni. 



11 ulasan:

  1. Wah, seronoknya. Gambar pun lawa lawa. Dah lama Mek ila tak panjat bukit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila lah naik kak. Serius tak rugi berpenat lelah. Huhuuu. Permandangan pagi cantik sngt

      Padam
  2. dah banyak kali pergi bukit keluang tapi belum berkesempatan nak hiking.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Try naik skali..comfrem rasa taknak turun

      Padam
  3. assalamualaikum.
    singgah dan jemputan...
    ~ http://jmbelog.blogspot.my/2016/04/segmen-jom-singgah-jmbelog.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks JM sbb jemput KP. InsyaAllah nnt join 😊

      Padam
    2. Thanks JM sbb jemput KP. InsyaAllah nnt join 😊

      Padam
  4. Amboiiiii Best nya kauuu......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg best. Hehe ka dtg sini bha nnt aku bwk ka pegi.

      Padam
    2. Mmg best. Hehe ka dtg sini bha nnt aku bwk ka pegi.

      Padam
  5. belom pernah pergi walaupun duk ganu

    BalasPadam