Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Janji kau memakan hati aku


Aku mintak maaf. Maaf sebab terlalu banyak sakitkan hati kau. Maaf sebab ego aku tinggi melangit. Maaf sebab terlalu banyak buat kau terasa dengan sikap aku. Maaf sebab sentiasa menyusahkan kau. 

Entah! kekadang aku sendiri tak pasti apa yang aku rasa. Bila kau depan aku. Aku tengok kau lebih banyak habiskan masa dengan handphone berbanding aku. Aku siapa depan kau? Tunggul ke?

Kekadang aku tak pasti betul ke tidak sayang kau untuk aku. Terlintas dihati, kau hanya sayang aku tika kau sunyi. Hurmmm.. entahlah. Hati aku terlalu rapuh untuk kau. Sebab aku sayang kau. Sebab tu aku benci menyayangi. Sebab hati aku terlalu rapuh untuk orang yang aku sayang. Jiwa kau jadi sensatif. Bagi kau, maybe sesuatu perka tu hanya gurauan, hanya benda yang remeh temeh. Tapi bagi aku ianya terlalu deep. Mudahnya aku bazirkan airmata. Kau apa tahu apa yang aku rasa.

Untuk malam ni, aku tertunggu tunggu sekeping massage dari kau. Sekeping je, tak banyak pun. Tapi ianya bagaikan agak mustahil. Dia dah datang jumpa kau. Jadi aku maybe tak bererti lagi untuk kau. Kan?

Kau maybe sedang happy happy dengan dia. Sedangkan aku dekat sini titiskan airmata untuk kau. Sungguh aku dah tak kuat. Aku dah tak larat nak hadap semua ni. Aku nak give up tapi tak mampu. Aku sayangkan kau. 

Mana semua janji janji kau sebelum dia datang? Mana pergi semua janji janji tu? Untuk sekian kalinya lagi aku diperbodohkan. Kau perbodohkan aku. Janji kau tak pernah tunaikan. Sama seperti hari hari yang sudah. Hurmmm aku benci kau! Aku benci kau sebab kau buat aku terlalu sayangkan kau! 

Aku penat dengan semua ni. Aku letih. Aku terlalu letih. Seandainya kau faham apa yang aku rasa, aku mohon kau hentikan semua ni. Jelaskan pada aku supaya hati aku tak lagi ternanti nantikan kau!



Tiada ulasan